@Pethaf: Podczas jazdy samochodem bo wtedy i tak masz nadprodukcję. Stacjonarnie, bez podłączenia do sieci to panele foto a w drugiej kolejności agregat. Agregat będzie na pewno tańszy na start, ale przy okazji też ci może podładować akumulator hotelowy. Chociaż jak też tak patrzę na zużycie paliwa przez agregaty to nie wiem czy kosztowo nie będzie najlepiej cały silnik odpalić a kasę poświęcić na 1-2 duże akumulatory które się podładuje a
@pietryna123: nie planuję się za daleko ruszać autem jak już dotrę do celu. Dlatego opcja z przetwornicą o odpalonym na 4h autem wydaje mi się najbardziej kusząca, bo ze słońcem to nigdy nic nie wiadomo. Orientujesz się może jakie może być zużycie LPG na wolnych obrotach w aucie 1.6?
@Pethaf: 2.0CDTI Opla ciągnie ciepły 0,7 l/h ale to jest dość wydajny energetycznie silnik. 1.8 benzynowy z Vectry C ciągnął około 1,1 litra benzyny. 1.6 starsze strzelałbym że może mieć minimum 1,5/h. Ale taki silnik nie generuje też za dużo mocy. Znowu agregaty mogą zużywać z 0,5l/h do 1-2l przy generowaniu ze 2kW mocy (czyli pewnie 2x więcej niż maksymalna wydajność twojego alternatora którą osiąga i tak powyżej jałowych obrotów).
@Pethaf: Przetwornica na pewno będzie najlepsza pod względem ceny i otrzymanego efektu - szczególnie że pozwoli na uzyskanie 230v dla innych urządzeń czy to na postoju czy podczas jazdy. Druga sprawa przekalkuluj sobię ile będziesz z tego korzystał bo dla 2-3 wypadów w ciągu roku nie ma szans by kiedyś zwrócił się poniesiony koszt czy to na solary czy cichy agregat w stosunku do przetwornicy tak małej mocy.
Piątek wieczór... niektórzy teraz tańczą w klubie, inni rzygają, jeszcze inni siedzą na sorze ze szkłem wbitym w udo. Są kobiety, które właśnie teraz rodzą dziecko i faceci walący konia do porno. Ktoś się obżera, ktoś upija. Dużo ludzi po prostu śpi...
Jak najlepiej ładować rower elektryczny w kamperze?
Stacjonarnie, bez podłączenia do sieci to panele foto a w drugiej kolejności agregat. Agregat będzie na pewno tańszy na start, ale przy okazji też ci może podładować akumulator hotelowy.
Chociaż jak też tak patrzę na zużycie paliwa przez agregaty to nie wiem czy kosztowo nie będzie najlepiej cały silnik odpalić a kasę poświęcić na 1-2 duże akumulatory które się podładuje a
Znowu agregaty mogą zużywać z 0,5l/h do 1-2l przy generowaniu ze 2kW mocy (czyli pewnie 2x więcej niż maksymalna wydajność twojego alternatora którą osiąga i tak powyżej jałowych obrotów).
Z
Druga sprawa przekalkuluj sobię ile będziesz z tego korzystał bo dla 2-3 wypadów w ciągu roku nie ma szans by kiedyś zwrócił się poniesiony koszt czy to na solary czy cichy agregat w stosunku do przetwornicy tak małej mocy.