Wpis z mikrobloga

@4x80: Nie chce mi się wierzyć ale już pomijając to karbon jest znacznie "elastyczniejszy" i lepiej pracuje na nierównościach, o to mi chodziło.
Nie chce mi się wierzyć ale już pomijając to karbon jest znacznie "elastyczniejszy" i lepiej pracuje na nierównościach, o to mi chodziło.


@k3lt:

Typ nie odczuje różnicy i nie zwracałbym na to w ogóle uwagi w rowerach za takie pieniądze i mówię to jako użytkownik "mitycznie" pracującej stali.
Nie chce mi się wierzyć


@k3lt: Bo to się nie na wierze opiera tylko na pomiarach.

Zakładając tą samą wagę elementów włókno węglowe jest 2-5 razy (w zależności do użytego włókna) sztywniejsze niż aluminium oraz stal.


A to jako ciekawostka:

Sztywności materiału mierzymy przy pomocy skali nazwanej modułem Younga. Sam ten parametr jest jednak niewystarczający do oceny sztywności materiału, bez zwrócenia uwagi na wagę danego elementu.

Dla przykładu budując taką samą
Przecież ramy stalowe są dosyć ''elastycznie'' przynajmniej mój Peugeot co ma 50 lat. Rama wyraźnie ''pracuje''.


@4x80:

Przecież ta praca to żadne tłumienie nierówności. Więcej zależy od opony i ciśnienia.

RC120 ma przecież normalne klamkomanetki, ten lepszy napęd to też mocno dyskusyjny.. powiedzmy że blaty bardziej "gravelowe" i nic poza tym.


@k3lt: Lepsze przełożenia. Napęd lepszy, przynajmniej więcej Clarisa siedzi, a nie jakieś cięcie kosztów Microshitem z wąsami. Lepsza owijka,