Wpis z mikrobloga

#rower

Witam wszystkich.

Mam pytanie, chciałbym kupić sobie rower, najlepiej hybrydowy do jeździe po #zurych i okolicach w #szwajcaria . Czy macie coś godnego polecenia? Doszedłem do wniosku że będę pytał gdzie się da bo może coś przeoczyłem.

Widziałem ceny znanych marek i trochę mnie to odrzuca, szczególnie że jestem amatorem i nie chcę na niego przeznaczac kupy pieniędzy.

Rower ma służyć do dojazdów do pracy (10km w jedną stronę) oraz weekendowych wypadów. Docelowo chciałbym próbować coraz dłuższych wypadów aż dojdę do momentu gdzie będę uskuteczniać bikepacking na większe odległości..

Do tej pory po lekkim zapoznaniu się z tematem dowiedziałem sie że warto aby rower miał:
-Hardtail
-Przedni amortyzator widelec z możliwością przełączenia między sztywnym a amortyzacją.
-Hamulce tarczowe hydrauliczne (najlepiej podwójne).
-w miare dobre podzespoły, na przykład Shimano.
-Sztywna oś kół (nie wiem jak nazywa się to fachowo ale chodzi o to żeby koła były odkręcane ampułami a nie odczepiane na szybko- lepiej wtedy trzymaja geometrie)
-Rama z aluminium bo carbon pewnie za szybko rozwale.

Serio zastanawiałem sie nad rowerem z decathlonu, pasuje kwotowo i ponoć nie są takie złe jeśli chodzi o początki i stosunek ceny do jakości. Jakie wy macie na to spojrzenie?

Fundusz to max 2000CHF.
  • 6
@dymel: nie, szczerze mowiac chce uniknac silnika. Chodzi o cos co nadaje sie do jazdy po miescie i tez po nie asfaltowych drogach, na przyklad po trawie albo ścieżkach usypanych piaskiem. Z tego co zrozumialem rowere hybrydowe to polaczenie mtb z szosowka/gravelem.

@Nie_znany dzięki- będe mieć to na uwadze :)
@admiral88:
Roweru z Decathlonu nie miałem, ale ogólnie sprzęt mają raczej dobry w stosunku cena/jakość, więc jeśli budżet ma znaczenie i nie jesteś wymagający to przeczytaj negatywne opinie wybranego modelu żeby wiedzieć na co zwrócić uwagę i przejdź się do sklepu by to skonfrontować.