•  

    Czy tylko ja uważam to za mega absurdalne? Tam jest szeroki chodnik, naprawdę trzeba było usuwać tyle miejsc parkingowych do wybudowania ścieżki rowerowej? Po drugie tam już jest ścieżka rowerowa, nie dało się na jej końcu po prostu zrobić odbicia w prawo?

    #wroclaw

    źródło: obraz_2022-05-19_214113322.png

    •  

      Po cholerę tam dwie ścieżki rowerowe? Obecna na zielono i chcą dobudować jeszcze tą fioletową.

      źródło: obraz_2022-05-19_214512972.png

      +: plaski
    •  

      @LuxEtClamabunt: jedna to mało. Pedalarze w natarciu (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

    •  

      @LuxEtClamabunt: A jakbyś zaprojektował to odbicie w prawo? Na końcu śluza na szerokość całego pasa?

    •  

      @LuxEtClamabunt: Druga sprawa, tam zamiast miejsc parkingowych zostaną nasadzone krzewy i drzewa, przeciez to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż obecny parking.

    •  

      A jakbyś zaprojektował to odbicie w prawo? Na końcu śluza na szerokość całego pasa?

      @wiktorek_pl: to po co ta zielona ścieżka? Blokuje autobusy, jedzie się na żyletki pomiędzy autami.
      Totalny bezsens w tym miejscu.

    •  

      A jakbyś zaprojektował to odbicie w prawo?

      @wiktorek_pl: tak jak się skręca jadąc Piłsudskiego od placu JP2 i skręcasz w Grabiszyńską, przejeżdżasz albo przez wysepkę, albo odbijasz w prawo z autami, w zależności gdzie się świeci akurat zielone.

    •  

      @symis no nie wiem, może po to żeby się jakoś wydostać z placu jp II w kierunku legnickiej? Trzeba by przebudować całe skrzyżowanie od św Mikołaja

    •  

      Druga sprawa, tam zamiast miejsc parkingowych zostaną nasadzone krzewy i drzewa, przeciez to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż obecny parking.

      @wiktorek_pl: przecież te miejsca są w ciągu dnia w 90% zajęte, w niedzielę jak jest targ na świebodzkim to też tam po brzegi parking zapchany, ten parking jest tam non stop zajęty

    •  

      Trzeba by przebudować całe skrzyżowanie od św Mikołaja

      @wiktorek_pl: a co teraz robią? ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie mogli przy okazji tego poprawić? A może poprawią? Nie wiem w sumie jak to będzie wyglądać po remoncie.

    •  

      tak jak się skręca jadąc Piłsudskiego od placu JP2 i skręcasz w Grabiszyńską,

      @LuxEtClamabunt: Przecież tam sytuacja jest zupełnie inna, ścieżka idzie Piłsudskiego z prawej strony jezdni a nie pomiędzy pasami.

    •  

      @LuxEtClamabunt: mignął mi z godzinę temu w aktywnych wpis jak ktoś pytał dlaczego jest taka nagonka na rowerzystów bo w dawnych latach nie było to w takim stopniu widoczne
      no to między innymi właśnie dlatego

    •  

      @wiktorek_pl: to jak już tam budują, to wystarczy dorzucić fioletowej trasie przejazd rowerowy tam też w stronę Legnickiej. I to tylko przez jedną jezdnię, bo cała reszta już jest.

    •  

      @Pangia: @symis: Plis, dajcie konkretne rozwiązanie projektowe wprowadzone na screen z google maps bo ja nie wiem jak miałoby być to poprowadzone wg was.

    •  

      Przecież tam sytuacja jest zupełnie inna, ścieżka idzie Piłsudskiego z prawej strony jezdni a nie pomiędzy pasami.

      @wiktorek_pl: nie jest inna, jest identyczna bo licząc od lewej : 3 pasy ruchu, ścieżka rowerowa i pas do skrętu w prawo. Przed samą grabiszynska pas rowerowy jest pomiędzy pasami dla aut, identycznie jak tu.

    •  

      @LuxEtClamabunt: a próbowałeś kiedyś jechać tą obecną ścieżką np godzinach szczytu?

    •  

      @LuxEtClamabunt: Ale wcześniej są dwa pasy i ścieżka jest po prawej, nie na środku. Pas do prawo skrętu dopiero tworzy się na samym skrzyżowaniu i nie ma tam ścieżki rowerowej, która odbija w prawo. Można jechac bezpiecznie prawą krawędzią jezdni i skręcić w prawo. Tutaj żeby skręcić w prawo musiałbyś przeciąć pas do jazdy w prawo i nie da się tego poprowadzić bezkolizyjnie w stosunku do aut jadących prawym pasem.

    •  

      @marcin_k: nie próbowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale nadal nawet jeśli potrzebne są dwie ścieżki (w co wątpię) to nie trzeba było na ten cel przeznaczać tak wiele miejsca, tam spokojnie można było 1.5m lewej albo prawej części chodnika przeznaczyć i też by było ok.

    •  

      nie próbowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale nadal nawet jeśli potrzebne są dwie ścieżki to nie trzeba było na ten cel przeznaczać tak wiele miejsca, tam spokojnie można było 1.5m lewej albo prawej części chodnika przeznaczyć i też by było ok.

      @LuxEtClamabunt: Jak dla mnie po wybudowaniu nowej mogą wypierdolić te z jezdni ale w sumie to nic nie zmienia, przepustowość skrzyżowania będzie taka sama a bezpieczeństwo znacznie się poprawi. I druga sprawa tak jak pisalem wyżej, tyle miejsca nie zajmie ścieżka tylko nasadzenia.

    •  

      konkretne rozwiązanie projektowe wprowadzone na screen z google map

      @wiktorek_pl: no cyk, bo nie chce mi się rysować. Jedziemy fioletowym śladem, przez obecny parking, dalej dorobić trzeba przejazd przez wschodnią nitkę Rybackiej, zachodnia już ogarnięta, dalej jest śluza i ścieżka jednokierunkowa jak buk nakazał. Po drugiej stronie jest też takowa oraz przejazd na drugą stronę na Młodych Techników też, więc nie powinno być problemów.
      Solved.

    •  

      @LuxEtClamabunt Coraz weselej nie ma co.

      @wiktorek_pl Też nie mogę do końca skumać co oni proponują że byłoby lepsze.

      Problem jest w wielu miejscach w tym mieście, ale naprawdę część rozwiązań proponowanych przez miasto, aktywistów, mieszkańców z okazji WBO to jest jakiś pieprzony żart.

      +: TOM3K88
    •  

      @symis ale tam nie ma połączenia pomiędzy ta fioletowa nitka a właśnie teoretycznym przejazdem przez wschodnia nitkę Rybackiej. Trzeba by te ścieżkę doprowadzić do tego miejsca. Jak?

    •  

      @wiktorek_pl: jak najszybciej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Dla mnie to nielogiczne, bo takie zmiany się robi dla rowerzystów, a nie myśli przy tym logicznie. Zielona nitka to hardcore, tylko dla dostawców jedzenia, bo mało kto tam jeździ poza nimi pomiędzy autobusami na przystanku i autami, którym się zwęża droga nachodząc na drogę rowerową.

      Spokojnie można było rozkminić to tak, by było wszystkim bezpieczniej i zrobić w projekcie te 10m przejazdu przez rybacką.

    •  

      @LuxEtClamabunt: tą ścieżkę na jezdni to raczej zlikwidują. Natomiast jeśli zasadzą tam trochę drzew to też jestem za. Od razu będzie przyjemniej.

    •  

      @symis fajnie tylko to raczej nie jest w gestii wbo tylko musiałoby być przebudowane całe skrzyżowanie od św Mikołaja

    •  

      @LuxEtClamabunt: Patrząc po tym co jest na zdjęciu to nie jest tak, że większość tego terenu to będzie baza budowlana, a sama DDR pójdzie brzegiem?

    •  

      w gestii wbo

      @wiktorek_pl: dlatego powinno się trochę więcej głowy użyć, przy wprowadzaniu tych projektów w życie. Bo tak to trochę tak sobie teraz.

    •  

      @LuxEtClamabunt: Trzeba mieć naprawdę oczadziałe spalinami zwoje mózgowe, żeby nie widzieć tam problemu.

    •  

      Plis, dajcie konkretne rozwiązanie projektowe wprowadzone na screen z google maps bo ja nie wiem jak miałoby być to poprowadzone wg was.

      @wiktorek_pl: na moje teraz to już pozamiatane jak remont już się tam kończy ale powinno być zrobione tak: ścieżka powinna być przesunięta całkiem na prawo tak aby nie być pomiędzy buspasem a jezdnią

      źródło: obraz_2022-05-19_224643181.png

    •  

      źródło: obraz_2022-05-19_224722638.png

    •  

      źródło: obraz_2022-05-19_224841154.png

    •  

      @LuxEtClamabunt tam nie ma pasów przy prawo skręcie z Jagiełły w legnicka i nawet nie ma miejsca żeby poprowadzić to tam bo jest tunel. Tak jak pisałem, tam trzeba być zrobić bardzo dużo remont żeby to tak puścić

    •  

      @wiktorek_pl: między ulicą a zejściem do tunelu jest miejsce, trzeba by tylko wywallić te słupki co tam są obecnie. Ewentualnie mam jeszcze taki pomysł żeby wywalić autobusy na środek- tam gdzie tramwaje połączyć ten przystanek i zrobić autobusowo tramwajowy.

    •  

      @wiktorek_pl: jeśli chodzi o to miejsce to fakt- człowiek i rower się nie zmieści ale ta droga do nikąd nie prowadzi więc chodnika tam można się pozbyć

      źródło: obraz_2022-05-19_225250752.png

    •  

      To jest centrum miasta, tutaj niestety żeby każdy był zadowolony trzeba trochę posiedzieć i pomyśleć a nie improwizować.

    •  

      @LuxEtClamabunt tu problemem byłoby też poprowadzenie tego dalej. Przez jezdnie podwale aż do św Mikołaja

    •  

      @symis to akurat nic nowego że projekty we Wrocławiu nie są ze soba skorelowane. Po lskie zarządzanie ale nie czepiałbym się samego pomysłu z wbo, skoro miasto nie ma pomysłu na poprawę bezpieczeństwa ścieżki głównej od św Mikołaja to postanowili chociaż zrobić druga dla tych wyjeżdżających z tunelu

    •  

      @wiktorek_pl: nie było by problemem, wystarczy zamienić miejscami ścieżkę rowerową i pas dla autobusów

      źródło: obraz_2022-05-19_225657310.png

    •  

      @LuxEtClamabunt no dlatego mówię że do przebudowania bylby cały teren już od kościoła na św Mikołaja

    •  

      @wiktorek_pl: nie trzeba by nic przebudowywać, wystarczy przemalować pasy :||| co ty chcesz przebudowywać? Jedyne co trzeba by było zmienić to zrobić łagodny podjazd w tym miejscu (ewentualnie trochę przebudowac te podwyższenia z zielenią)

      źródło: obraz_2022-05-19_225954944.png

    •  

      @LuxEtClamabunt i poprowadzić ścieżkę przez przystanek autobusowy? XDD

    •  

      @wiktorek_pl: czy ty nie masz w ogóle wyobraźni? Już mi się nie chce z tobą gadać ale pokażę ci jeszcze jedną magiczną sztuczkę - ścieżkę można poprowadzić za przystankiem:

      źródło: obraz_2022-05-19_230355848.png

    •  

      @LuxEtClamabunt:
      1.mimo pasa rowerowego na jezdni i tak ludzie jeżdżą po chodniku bo tak bezpieczniej.
      2. Obecny pas jest jednokierounkwy, dwukierunkowy się zaczyna dopiero pod kładką, warto bedzie go w koncu skonczyc.
      3. Niewiele ludzi jezdzi pasem na jezdni a hulajnogi w ogole nie jeżdżą.

    •  

      1.mimo pasa rowerowego na jezdni i tak ludzie jeżdżą po chodniku bo tak bezpieczniej.
      2. Obecny pas jest jednokierounkwy, dwukierunkowy się zaczyna dopiero pod kładką, warto bedzie go w koncu skonczyc.
      3. Niewiele ludzi jezdzi pasem na jezdni a hulajnogi w ogole nie jeżdżą.


      @jos: fakt. Z każdym podpunktem się zgadzam. Tylko to nadal nie tłumaczy zabrania tak dużej ilości miejsc parkingowych. Ta dodatkowa zieleń w tym miejscu jest całkowicie zbędna.

    •  

      @LuxEtClamabunt Obecna ścieżka jest dostępna tylko gdy wjeżdżasz od ruskiej. Jak jedziesz przejściem podziemnym (które jest połączone z długą ścieżka rowerowa od Piłsudskiego/NFM) to nie masz za bardzo opcji wjazdu na nią. Chyba że przecięcie pasa ruchu i miejsca dla autobusu przy przystanku jest akceptowalne. W drugą stronę jadąc też kolorowo nie jest, bo masz drogę dla rowerów między pasami ruchu na bardzo ruchliwym skrzyżowaniu, a dojazd do przejścia podziemnego pozwoli to ominąć. W praktyce Wwększość rowerzystów obecnie przejeżdża tam chodnikiem aż do przejścia podziemnego.

    •  

      @wiktorek_pl Można by poprowadzić za przystankiem

    •  

      @LuxEtClamabunt
      @bydloszarewegierskie za przystankiem jest bardzo mocno używany chodnik do zejścia do tunelu, i rozkładają się zawsze stragany, tam łazi od chuja ludzi. Poza tym cały czas tłumaczę, że taka zmiana to duża inwestycja a nie milion złotych czy ile oni tam dostali z wbo. Tekst, że zieleń w tym miejscu jest zbędna pominę milczeniem.

    •  

      @LuxEtClamabunt: żadna dodatkowa ilość zieleni w centrum miasta nie jest zbędna. Jako część elementu ograniczania samochodozy i betonozy, żeby iść w stronę cywilizowanego modelu miasta, a nie Indii czy Afryki z chaosem i syfem.

    •  

      żadna dodatkowa ilość zieleni w centrum miasta nie jest zbędna

      @qhrlopez: jest zbędna jeśli wstawiasz zieleń zamiast istniejącej infrastruktury. Pomyśl przez chwilę. Jeśli codziennie parkuje tam 30 aut, zmniejszysz ilość miejsc parkingowych do 10 to co się stanie z pozostałymi 20? Przesiądą się na rower? No ni chuja, będą przez następne 5 minut jeździć w te i wewte po okolicy i szukać miejsca parkingowego. Te kilka posadzonych krzaków nigdy nie zrekompensuje ilość spalin jaką wytworzą szukające miejsca parkingowego auta.
      Niestety ale 5 lat temu mieszkałem w Poznaniu i tam na dzielnicy Jeżyce wpadli na podobny pomysł - wywalmy miejsca parkingowe i posadźmy drzewa w donicach (XDDD)
      Czy liczba aut się zmniejszyła? Nie. Czy auta jeżdżą teraz niekiedy po 10-15 minut zanim znajdą miejsce parkingowego? No tak. Czy mieszkańcy mają teraz mniejszą ilość spalin pod oknami? No nie. Jest tylko gorzej.

      Jak powinno wyglądać zwiększanie zieleni w mieście? Powinno się zagospodarowywać nieużywane części jezdni i chodników o ile nie zmniejszą one przepustowości, czy części infrastruktury. W przeciwnym wypadku wpadamy w błędne myślenie Przykład poniżej.

      źródło: obraz_2022-05-20_141721927.png

    •  

      @LuxEtClamabunt: Ma to sens, zabrać ludziom którzy tam przyjeżdżają parkować chociażby na komisje dot. niepełnosprawności, przecież ci ludzie mogą sobie zaparkować gdzieś i dojść, nie??

    •  

      próbowałeś kiedyś jechać tą obecną ścieżką np godzinach szczytu?

      @marcin_k: ja jechałem. Jeździ się bardzo dobrze. Nie trzeba manewrować między przechodniami na ścieżce. Jest znacznie bezpieczniej, niż będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @LuxEtClamabunt: patrzysz na te przemiany w zbyt wąskiej perspektywie. Cały ten proces to nie jest zmiana na przestrzeni tygodni czy miesięcy, a lat czy nawet bardziej dekad. "utrudnianie" ruchu samochodów jest jednym z podstawowych sposób na ograniczenie ich liczebności w centrach miast, przy czym oczywiście trzeba rozwijać alternatywne środki transportu w postaci zbiorkomu czy właśnie tras rowerowych. Ty się do tego prawdopodobnie nie przekonasz, podobnie jak obecnie parkujący tam kierowcy, ale jest szansa, że przyjezdni studenci czy nowe pokolenie w prostym rachunku zysków i strat uzna że pchanie sie do centrum własnym autem po prostu jest nieopłacalne - z wielu powodów.

    •  

      @Ogau: w takiej Holandii tak się projektuje drogi rowerowe, żeby nastolatek sam mógł nimi jeździć. Ja na tą obecną ścieżkę nie miałbym sumienia puścić kobiety z dzieckiem mimo że sam tam jeżdżę.

    •  

      @LuxEtClamabunt: jak zabiorą 20 miejsc parkingowych to przez cały dzień (zakładając rotacje) powiedzmy 200 aut "ucierpi". Natomiast rowerzystów przez cały dzień podejrzewam że będzie tam jeździło dziennie min parę tysięcy (to główna wylotówka na zachód) i dla nich będzie to ogromne ułatwienie. Dodatkowo pasażerowie zbiorkomu dostaną cień drzew i ogólnie lepsza przestrzeń. Poza tym to miejsce jest ogromnym węzłem przesiadkowym, kursuje tam ogromną ilość tramwajów i autobusów, dlatego parkingi nie są tam niezbędne.

    •  

      @marcin_k: @LuxEtClamabunt: To miejsce to największe raczysko i na całej długości Legnickiej aż do mostu w Leśnicy nie ma tak głupiego. Osoba która chce wyjechać z centrum ryzykuje niebezpieczną jazdą między dwoma autobusami albo inne atrakcje (miałem sytuację, kiedy autobusy z obu stron wyprzedzały na raz, nie polecam). Rozowypasek dostal ode mnie rekomendacje, żeby tego miejsca unikać. Z drugiej strony kiedy chcemy się dostać do centrum to do momentu "śluzy" na Rybackiej jest spoko. Jeżeli kilkadziesiąt osób już nie będzie miało aktualnej wygody zaparkowania ale przełoży się to na większe bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych oraz atrakcyjność podróży rowerem/hulajnogami, to jest to dobry deal. Wątek zieleni pomijam, ale jakaś równowaga powinna być (chociaż wiem, że w tym przypadku jest to trochę na siłę).

    •  

      @marcin_k: a co mnie Holandia obchodzi? U nas też są czasem dobre rozwiązania i to jest jedno z nich

    •  

      @Ogau: zapomniałeś dopisać, że według Ciebie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Skoro to jest zmiana z budżetu obywatelskiego to widocznie ludzie sądzą inaczej.

    •  

      Skoro to jest zmiana z budżetu obywatelskiego to widocznie ludzie sądzą inaczej.

      @marcin_k: a że większość ludzi jest głupia (są na to badania)...( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Ogau: rozumiem, że siebie zaliczasz do tych mądrzejszych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Klasyczny objaw: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82udzenie_ponadprzeci%C4%99tno%C5%9Bci

    •  

      @marcin_k: pokaż mi gdzie coś o sobie napisałem albo przeproś

    •  

      @Ogau: napisałeś, że większość ludzi jest głupia. Napisałeś to w kontekście drogi rowerowej, gdzie Ty uważasz, inaczej niż ta (w domyśle głupia) większość. Więc to był prosty wniosek z Twojej wypowiedzi. Jeżeli jednak Cię to uraziło to przepraszam.

    •  

      @marcin_k: jeśli boisz się tamtędy jeździć i uważasz, że to rozwiązanie ma sens to mi przykro, ale ty na pewno zaliczasz się do większości ¯\_(ツ)_/¯

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    Z #ciekawostki #rower

    CO ZA HISTORIA!❤️
    Pan MIECZYSŁAW PARCZYŃSKI z Gdańska spędził w podróży rowerowej 94 dni i w tym czasie przejechał 5.730 km.
    Wszystko po to, żeby zapisać na mapie Polski imię Jego ukochanej zmarłej żony, Jadzi.

    Pan Mieczysław przez lata pracował jako retuszer zdjęć, a podczas swoich licznych rowerowych podróży pogłębiał miłośc do fotografii. To właśnie żona Jadzia kupiła mu jeden z Jego pierwszych rowerow, którymi udawał się w dalsze trasy. Mimo że ona sama nie była fanką jego rowerowych podróży po Polsce.

    Pani Jadwiga zmarla w 1986 roku, a na jej pogrzebie pan Mieczysław pomyślał o tym, że chciałby Ją uwiecznić.

    „RAJD JADZIA. Ten rajd to wstęga przez całą Polskę z imieniem Jadzia, kaligrafowanym kołami roweru, po drogach wybranych tak, by litery tego imienia były czytelne” (wywiad dla „Rowertour”)

    Kiedy wyruszył w trasę ku pamięci ukochanej żony, miał już 65 lat. Podróż prowadziła od Koszalina do Przemyśla. Często później w wywiadach podkreślał, że rower i ten projekt dla żony uratowały go przed przygnębieniem i rezygnacją. Podkreślał, jak bardzo kochał swoją żonę.

    Nazywany jest Mieczysławem Pierwszym Rowerowym, bo podczas swoich licznych wypraw rowerowych przebył łącznie kilkaset tysięcy kilometrów.
    Otrzymał także nagrodę specjalną znanej imprezy podróżniczej KOLOSY (2004).
    Tak brzmiało uzasadnienie jury: "Za trzydziestoletnią podróż na rowerze w trakcie której, nie opuszczając Polski, PIĘCIOKROTNIE OKRĄŻYŁ ŚWIAT, udowadniając że start do wielkich czynów może nastąpić choćby po pięćdziesiątce"

    Pan Mieczysłam zmarł w 2019 roku.
    M.

    Źródło https://www.facebook.com/groups/116104551795477/permalink/7758776264194896/
    pokaż całość

    odpowiedzi (37)

  • avatar

    Jakaś parka przyjechała hulajnogami do żabki i jedną zarezerwowałem haha na piechotę wracali
    Jeszcze im dzwonkiem dzwoniłem
    #blackpill #przegryw

    odpowiedzi (46)

  • avatar

    Pewna wiadomość rozwaliła mi dzisiaj mózgownicę. Przejeżdżałem nie raz przez Tychy DK1 i się zawsze zastanawiałem co to kurka wodna jest - zakład karny, a może jakieś powojenne wieże Germańców? Otóż nie!

    pokaż spoiler Mianowicie budynek, który widzicie na zdjęciu to **Kościół świętych Franciszka i Klary w Tychach, który budowany jest od 22 lat XDDD**


    #slask #tychy #polska #kosciol
    pokaż całość

    odpowiedzi (116)