Wpis z mikrobloga

Takie mam pytanie z pogranicza prawa i sprzedaży, może jakiś kumaty Mirello umie odpowiedzieć.

Jesteśmy dystrybutorem marki X na Polskę. Klient kupuje od nas ten towar i sprzedaje go w Niemczech. Marka ma dystrybutora w Niemczech, który ma jakieś kosmiczne ceny zakupu i nie jest w stanie walczyć cenowo z tym gościem od nas. Szefostwo tej marki mówi, że mamy to jakoś ukrócić. Pytanie brzmi: czy się da?

Nie możemy odmówić sprzedaży gościowi. O ile wiem, nie możemy także mu powiedzieć, że nie może sprzedawać tam, tu, przez Internet, w sklepie, itd. Jeśli zagramy nieoficjalnie, np. ucinając mu rabat, informując że nie mamy produktów na stanie, itd., to też niewiele nam to da, bo zawsze może założyć nową firmę, poprosić firmę kolegi, czy nawet kupować towar od hurtownika, który bierze od nas...i dalej będzie konkurencyjny wobec dystrybutora niemieckiego na tym rynku.

Jakie macie doświadczenia z takimi tematami? Da się to jakoś legalnie załatwić?

#sprzedaz #prawo #pytaniedoeksperta
  • 2
@Adams_GA Mamy, właśnie rozmawiałem. Ale sam mówił, że ochrona konkurencji, itd. to nie jest jego specjalizacja. Nie liczę tu na darmową analizę prawną, ale może komuś się po prostu obił o uszy jakiś sposób na załatwienie tematu. Przeglądałem materiał z UOKiK o umowach wertykalnych i tam jest pełno wrzutek w stylu: nie wolno, ale w sumie jak firma ma małe udziały w rynku, to trochę wolno, itd. Dlatego bardziej zależy mi na