Wpis z mikrobloga

Zastanawia mnie dlaczego unia w kwestii motoryzacji już dawno nie wpadła na ekologiczny pomysł prosto z Japonii. Kei Cary czyli małe samochody max 3,4m długości i 660ccm pojemności. Palące małe ilości ilości paliwa ok 4L/100km. Eko rozwiązanie niezabijające mobilności. Takich kei carów jest pełno w każdym rodzaju, od małych zabawek jak paląca tylko 4L Honda S660 (po lewo), po dostawczaki czy rodzinne autka tutaj najpopularniejsza w segmencie Honda N-Box (po prawo). I oba mają ten sam silnik 660ccm. Posiadacze Kei carów w Japonii płacą niższe podatki przy zakupie oraz przy dalszym użytkowaniu.

Zamiast tego mamy wprowadzać wielkie drogie superciężkie elektryki które mają wysoki ślad węglowy przy produkcji, oraz są niepraktyczne w użytkowaniu. Niekażdego bedzie na to stać, a reszta będzie remontować stare gruzy, o ile tego nie utrudnią bądź zabronią.... To jest jakiś absurd co planują.

Pobierz
źródło: comment_1655301674Sgr85lcEqsyzwfQhqdvcxN.jpg
  • 17
@Pitu33: odstaw złomnika XDDD keicary są popularne w dużych miastach, poza nimi tj. na przedmieściach i na wsi Japończycy jeżdżą też normalnymi wymiarowo samochodami; część japońskich wozów przed wojną ściągano do Rosji i Ukrainy, bo tam mieli wywalone na to czy samochód jest RHD czy LHD. Inna sprawa że dochodzą też przyzwyczajenia konsumentów i rola samochodu w kulturze no i same różnice kulturowe - w Japonii keicary są bardziej użytkowymi
Pobierz
źródło: comment_1655304389f2jMlVWkMWHbeoGRJW0D5H.jpg
@SonyKrokiet: No stary popatrz ile masz suvów i crossoverów na mieście, odlicz z puli pozostałych aut flotówki i dostawczaki to wyjdzie Ci taka właśnie statystyka. Na razie masz jeszcze mało gruzów z tego segmentu, bo stare x5 i ml mają same paliwożerne siliniki. Jak te dwutonowe taczki z silinikami 1.5 od skody będą w cenie kilku średnich pensji, to zobaczysz, że będzie tego tyle co pasków teraz.
@F1A2Z3A4: ciekawe dlaczego aż tyle? zapewne fakt tego że suvy i crossovery są teraz uważane za najmodniejsze samochody, no i coraz więcej gam producentów opiera się na tych wozach bo najszybciej na nich zarabiać, to nie ma nic do rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) spójrz na hot-hatche, jeszcze kilkanaście lat temu każdy większy producent miał co najmniej jednego w ofercie, teraz nie wiem czy nawet jest JEDEN
Przecież hot hatche mają się teraz lepiej niż kiedykolwiek


@F1A2Z3A4:

Bo jak ktoś chce się pobawić za rozsądne pieniądze to nie ma alternatywy. Małe zwinne coupe i roadstery prawie wyginęły.
@Pitu33 bo samo spalanie i emisje to za mało. To wszystko jest przeliczane na masę pojazdu. Dlatego właśnie smarty są już tylko elektryczne, bo mimo że obiektywnie paliły niewiele, to w przeliczeniu na masę duży SUV z 2.5 litrowym silnikiem wypada lepiej. Zapędzili się w ślepą uliczkę, głupio byłoby się teraz wycofać i przyznać do błędu, więc brną w elektryki.

Ja tu widzę taki scenariusz: eliminując samochody spalinowe odbierają sens zakupu samochodu
@Pitu33: ...bo w pomysłach przepychanych przez UE ekologia i bezpieczeństwo to tylko przykrywki.


@bidzej: Przykrywki do ochrony rynku. @Pitu33, gdyby nie wymagania ekologiczne i technologiczne to rynek UE zalałyby tanie samochody z Azji. Niemcy, Francuzi i Włosi tego nie chcą. Masz mieć VW, Citroena, a nie jakieś małe azjatyckie auto za 20 000 zł.