Wpis z mikrobloga

Można powiedzieć ze 50/50 góry i płaskie tereny.
Emonda SL5 czy Canyon ultimate cf sl7?
Waga i cena na korzyść canyona. Treka mogę mieć taniej niż msrp, ale to i tak będzie około 2000 więcej niż canyon.

A może coś innego?

#szosa
  • 22
@gottie: jakoś uzasadnione? Bo z papierkowego punktu widzenia canyon deklasuje. Już bym miał emonde gdyby nie to, ze ten rower z karbonowa rama wazy prawie 10 kg. Canyon ma niecałe 8,2 i w okolicy takich wartości chciałbym się zakręcić. W emondzie 8kg to musiałbym z jednym kołem jeździć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@uysy: Mam problem z tym canyonem bo mi się podoba. Jakbym zmienił koła to w całym osprzęcie z koszykami, garminem i pedałami bym się zamknął w 8-8.2kg co mnie bardziej niż bardzo satysfakcjonuje.

Jak twoj ultimate, taki sobie czy w miarę okej?
Mam problem z tym canyonem bo mi się podoba.


@kakaraper: Problem pojawia się wtedy, jak muisz wybulić 1600zł na nowy kokpit, bo defaultowy jest za długi/za szeroki. Kół nie ma sensu zmieniać, bo te co daje Canyon są w miare lekkie. Poza tym, wagi rowerów na stronie Canyona to excel, a nie realna waga. Mój rower jest 400-500g cięższy niż deklarowana waga na stronie.
Rower jak rower, kup to, co Ci
@DejwiD: To jest mega fajny rower, nawet kupiłem ta wersje limitowaną co była prawie "za darmo". Ale po dłuższej analizie, wyszło mi ze za duzo musiałbym zmieniać (kiera, mostek itp), a to wszystko Deda na #!$%@? rozmiarach. Mimo wszystko, uważam że to mega fajny rower.
@uysy: Dodatkowo, 1kg wagi wiecej to około 3-5W na 10% podjezdzie, wiec nie skupiaj się za bardzo na wadze, jeżeli jest do 9kg :).
@uysy: Przed zamówieniem miałem pisać do Bartosza z canyona odnośnie rozmiaru ramy do kokpitu, bo zapewne ma to jakaś zależność.

Ja wiem ze Decathlony są fajne, dużo ludzi na nich jeździ i poleca. Widzę tez ze za 10k można mieć karbon na 105, dobrze to brzmi. Tylko czegos wizualnie mi tam brakuje, a kupować całość żeby potem odsprzedać rame za pół darmo i kupić jakaś karbonowa z innej firmy za tyle
@uysy: Chce na tarczach i z kołami się zmieścić w 12k, wiec za dużo nie wyczaruje. Ultimate jakby mi pokazał mniej niz 8,5 kg gotowy do jazdy to super. Jaki masz rocznik i rozmiar? Zmieniałeś coś? Możesz zważyć?
@kakaraper: Jakbym miał brać EDRa to wersje damską (ładny kolor). Czarna i czerwona w wersji błyszczącej mi nie podchodzi. Jeżeli chodzi o Canyon polska to mam straaaasznie złe doświadczenia. Wczoraj też, rozmawałem z Canyonem Niemcy na temat darmowej wymiany kokpitu na inny rozmiar - nie ma takiej możliwości, brak części. Kiedyś, po odebraniu paczki, pisało sie do Canyona ze chce sie zmiany, odsyłało kokpit i dostawało krtószy/szerszy/dłuższy itp. Teraz to spory
@uysy: Kurczę i bez sensu zacząłem przeglądać dalej. Cf sl 8 jest na mechanicznej ultegrze, ma pomiar mocy i jest jeszcze trochę lżejszy, kosztując 14k, taka specyfikacja już może walczyć z van ryselem. Koła na niskim stożku ale przynajmniej dt swissy. Taki sprzęt już może zostać na dłużej, czas przemyśleń.

Dzięki za konkretne info. Koła ci się dobrze sprawują? Chciałem kupować visiony niedawno ale odpuściłem ze względu na zmianę roweru.
@kakaraper:

Widzę tez ze za 10k można mieć karbon na 105, dobrze to brzmi. Tylko czegos wizualnie mi tam brakuje, a kupować całość żeby potem odsprzedać rame za pół darmo i kupić jakaś karbonowa z innej firmy za tyle samo co rower to trochę mija się z celem.


Mam tego karbona na 105 i imo bez sensu wymiana ramy w tym rowerze. Na żywo wyglada lepiej, wazy ponizej 1kg i jest
@kakaraper: Koła jak koła, ładne i robią szszszszsszszsz (kupilem nowe za 2k PLN, sklepowo 7.5k) :). Malo kto jeździ tak, żeby wykorzystać profil aero. Nie wiem ile ważysz, ale stożki to max 40mm jak już i raczej dla wyglądu. Brałbym coś Polskiego za polowe taniej :). I MOCNO sugeruję EDR CF :).
@uysy: karbonowe koła na stożku 40mm za 2000 zł? Kiedy, 8 lat temu? Można tego edra na żywo sprawdzić w którymś ze sklepów czy nie ma co szukać bo i tak nie dostępne?