Wpis z mikrobloga

Pytanko do ekspertów. Będę wymieniał sprężyny lag z przodu na twardsze bo oryginalne już strasznie miękkie i crossik dobija dosyć. Niestabilnie się hamuje przede wszystkim.
Znalazłem takie sprężyny :

https://www.24mx.pl/czesci-mx/zawieszenie_c328/przedni-widelec-teleskopowy_c330/sprezyna-amortyzatora-rtech_pid-PM-0000836?v=194

Ważę 68kg, wzrost 175 cm. Crossik na dużych kołach 19/17.
Nie znam się na tych wszystkich danych które są podane.
Mam zamiar kupić 0,32kg/mm taka jest do wyboru właśnie.
Do tego wymiana uszczelniaczy i oleju standardowo.
Czy te sprężyny będą dobre?
Myślałem żeby samemu sobie zamówić części i samemu wymienić ale chyba myślę że lepiej oddać do jakiegoś znawcy w temacie.

#honda #motocykle #cross #enduro #hondacr85 #mechanika
  • 13
@dzidek_nowak jeszcze nie ale chyba to nic nie da bo strasznie wpada przód nawet przy lekkim hamowaniu. Wyczytałem gdzieś w internecie że twardość zawieszenia reguluje się głównie sprężyna a nie olejem.
Nawet dzwoniłem raz do warsztatu gdzie zajmują się zawieszeniem. Powiedzieli to samo.
@Pitu33 motocykl to Honda Cr 85 2005r na dużych kołach 19/17. Lagi firmy SHOWA 37 mm.
To co proponujesz? Zawieźć do jakiegoś speca żeby obejrzał i coś doradził czy od razu kupić nowe sprężyny?
Uszczelniacze do wymiany bo delikatnie się już poci.
Poprzedni właściciel nie sądzę żeby coś robił przy amortyzatorach.
@Pitu33 ale to jest dosyć malutki wyciek jeszcze tylko na jednej ladze. Taka 85 w zupełności mi wystarcza. To mój pierwszy cross i nie jestem jakimś pro riderem czy coś.
Tak kupiłem żeby pośmigać po torze gdzieś bo jest niedaleko mnie czy tam po polnych dróżkach.
Mocy to ma pod dostatkiem więc nie będę zmieniał.
Tego sobie doprowadzam powoli do bardzo dobrego stanu.
@Messix to może jednak od tego zacznę. Według serwisówki trzeba lać olej 5w.
Może kupie 15w motula np i zamówię sobie uszczelniacze. Na gmoto widzę mają do lagów SHOWA 37mm.