Wpis z mikrobloga

W 2009 roku pewien profesor z Uniwersytetu Stanford:

- podzielił studentów uczęszczających na jego zajęcia na 14 grup
- Dał każdej grupie $5 oraz 2 godziny
- Powiedział im, że zadanie polega na uzyskaniu najlepszego zwrotu dysponując tą kwotą (ROI)
- Powiedział, że po wszystkim będą musieli przedstawić prezentację i ujawnić swój wynik.

Oto jak przebiegło zadanie oraz kilka wskazówek ciekawa lekcja do wyciągnięcia na podstawie tego:

- Najpierw pomówmy o zespołach, które przegrały. Większość z nich starała się obracać różnymi kupionymi za te $5 przedmiotami. Kupili coś za $5 w sklepie, po czym sprzedali to za $8 na ulicy komuś innemu, itd. Zwrot z inwestycji (ROI) był minimalny.

- Jeden zespół okazał się bardziej kreatywny. Ludzie z tego zespołu zrozumieli bowiem, że owe $5 było tak naprawdę rozpraszaczem, więc skupili się po prostu na tym, by w ciągu tych 2h zarobić najwięcej pieniędzy. Zarobili rezerwując miejsca w restauracji, a później odsprzedając je ludziom, którzy nie chcieli czekać. ROI było w tym przypadku nieco lepsze

- Zwycięski zespół był jeszcze bardziej kreatywny. Nie tylko zdali sobie sprawę, że $5 było rozpraszaczem, lecz także zdali sobie sprawę, że bardzo wartościowe aktywo było dla nich cały czas ukryte w zadaniu. Był nim czas prezentacji.

Uświadomiwszy sobie to, zespół skontaktował się z kilkoma firmami działającymi w okolicy i zaoferował im 3 minutowy "blok reklamowy", w czasie który miał być przeznaczony na finalną prezentację. Po negocjacjach, zwycięskiemu zespołowi udało się sprzedać owe 3 minuty za $650. Tym samym osiągając ostateczny zwrot z inwestycji równy 12900%. Zadanie wygrali zdecydowanie.

Jaka jest największa lekcja wynikająca z tej historii?

- Bądź elastyczny i myśl nieszablonowo.
- Posiadane aktywa mogą nie być tak cenne, jak myślisz.
- Możesz także mieć aktywa, o których nawet nie wiesz.
- Ścieżka „logiczna” może nie być właściwa.

źródło: https://twitter.com/hwbhatti/status/1556629588587024384

#januszeinwestowania #gielda #ciekawostki #wlasnafirma #ekonomia #biznes
anonimowyprogramista - W 2009 roku pewien profesor z Uniwersytetu Stanford:

- podz...

źródło: comment_1660043685SryV9tAeKiRkmGhOETOiRC.jpg

Pobierz
  • 76
Uświadomiwszy sobie to, zespół skontaktował się z kilkoma firmami działającymi w okolicy i zaoferował im 3 minutowy "blok reklamowy", w czasie który miał być przeznaczony na finalną prezentację. Po negocjacjach, zwycięskiemu zespołowi udało się sprzedać owe 3 minuty za $650. Tym samym osiągając ostateczny zwrot z inwestycji równy 12900%. Zadanie wygrali zdecydowanie.


@anonimowy_programista: Można poprosić o objaśnienie co oni im sprzedali, ale tak, żeby laik zrozumiał? Chodzi o reklamę na ich
@markier:

gdzie tu jest walek?

Sam fakt, że nie masz wyczucia na to, że coś jest naciąganiem już źle o tobie świadczy, ale być może dobrze świadczy o tobie jako kłamcy, złodzieju, kierowniku piramidy finansowej, mafii albo biznesmenie. To nie jest tyle warte. Nie, nie próbuj mi wcisnąć tekstu, że "produkt jest warty tyle ile ktoś za niego zapłacił". Oni na pewno wcisnęli im jakieś kłamstwa i ściemy, żeby ktoś na