•  

Powiedzcie mi którą ręką przeciąga się zamek z karabinie maszynowym zakładając że jestem praworęczny, prawą rękę mam w okolicach spustu i prawe oko na celowniku?

Zapytałem się w pracy gdzie większość byla w wojsku tzw z przymusu i powiedzieli wszyscy jednogłośnie ze prawą ręką. I że nie ma opcji inaczej.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem na YT czy shortach z fb że ludzie robią to przekręcając broń o 90° w lewo i przeciągają zamek lewą ręką. Taka metoda jest wg mnie szybsza.

#bron #strzelectwo #wojsko

•  

@zalogowany_jako: ja zawsze przeładowuję lewą ręką

pokaż spoiler klikając R ( ͡° ͜ʖ ͡°)

•  

@zalogowany_jako: obecnie naucza się, że ręka, którą trzymasz rękojeść (obok spustu, palca nie trzymasz na spuście) trzymasz tam cały czas, a drugą dlonią wykonujesz wszelkie czynności - odbezpieczanie, przeładowywanie itd. Kiedyś było inaczej.

•  

@Polinik: nie znam się na broni. Zazwyczaj to co widziałem miało zamek po prawej stronie

•  

@zalogowany_jako:
      Zapewne masz na myśli karabinki a nie karabiny maszynowe.
      Kwestia nawyku i osobistych preferencji, którą ręką się przeladowuje.
      Jak ktoś robi to sprawnie prawą - to po co ma na siłę robić to lewą?

•  

@zalogowany_jako: Z doświadczenia z PKM, przy założeniu, że pekaśka jest ustawiona na stanowisku strzeleckim na dwójnogu - prawą ręką. Szybciej prawa ręka wróci na chwyt i do spustu, niż przekręcisz z powrotem cały rkm, ustawisz go stabilnie i złapiesz linię celowania. W zasadzie jesteś w stanie załadować nową taśmę bez przerywania obserwacji przedpola, jeśli robisz to oburącz - gdzie lewa ręka tylko wyciąga początek taśmy.