Wpis z mikrobloga

Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz mam 2.0TDI 190km/420nm, mam okazje kupić to samo auto (A3 8V) tyle że podłubane i ze słupkiem od S3 czyli okolice 350km/500nm w takiej kasie w jakiej bym sprzedał moją, ale jednak kminie czy się opłaca, na pewno spalanie większe, ale coś jeszcze? #motoryzacja #samochody #audi #benzyna #volkswagen
Pobierz maikeleleq - Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz ...
źródło: comment_1664174405S3OlH5bTOWVShzsQLtFDVT.jpg
  • 41
@Sudo_exit: Już jeździłem jego słabszą A3, bez porównania w ogóle, DSG porównałem do automatu z Mondeo 1.5 EcoBoost to niebo a ziemia
@Michazzz: Słupek ma z 50tys przebiegu bo jest z 2017 roku wiec chyba jeszcze wytrzyma, gorzej ze skrzynia pewnie bo ogólnego przebiegu ma 200k
@maikeleleq: w DSG co 30kkm powinno się olej wymieniać i wytrzyma długo. Ze słupkiem to trochę inne historie. Sprawdź czy masz na cylindrach nikasil bo jeśli tak, to przebieg nie ma znaczenia kiedy to gówno zacznie z cylindrów schodzić i wtedy albo rozwiercanie i nowe stalowe cylindry jak to powinno być od początku, albo - tak jak w A6 C6 2.8 FSI tylko i wyłącznie inny słupek, bo kanał chłodzenia zbyt
@sunlifter: Bardziej było tak że ściągnął ze stanów z uszkodzonym silnikiem i wrzuciłem słupek od S3, nie było to spowodowane oszczędnością czy coś, no i jeździ tym autem już z 4 lata na takim setupie
@maikeleleq: znacząca różnice poczujesz tylko przy skrzyni, bo automat to super wygoda. Kultura pracy podobna, to nie diesle sprzed 40 lat xD Może jest lekki klekot przy postoju, ale powyżej 20kmh nie ma już różnicy. Pare dni temu jeździłem golfem z 2.0d i dsg i fajnie się tym śmiga.
@maikeleleq: Jeździłem porządnym hydrokinetykiem z E-Klasy (2012), PDK (2010), DSG (2018) i z tych trzech największym gównem okazało się DSG. Nie mam zielonego pojęcia jak się można zachwycać tą skrzynią. Owszem, od zautomoatyzowanego manuala, albo starego trzy-czterobiegowego automatu z lat 70 to jest dużo, dużo lepsze, ale skrzynia z Mercedesa miażdży go na łopatki.
PDK za to zapewnia wrażenia z przyspieszania na poziomie elektryka.