Aktywne Wpisy
kiper188 +9
#cloutmma Klasycznie jak co gale 3 linki do gali bez subów i dziecinnych zagrywek piszcie śmiało
Antybristler +956
Chciałem zrobić zwykłe zdjęcie księżyca, a wyszło mi zdjęcie życia (✌ ゚ ∀ ゚)☞
https://i.imgur.com/eDl2zRB.mp4
wziuuuum ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#ksiezyc #astronomia #astrofoto #astrofotografia #chwalesie
https://i.imgur.com/eDl2zRB.mp4
wziuuuum ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#ksiezyc #astronomia #astrofoto #astrofotografia #chwalesie
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Cessna 421
Lekki samolot transportowy zaprojektowany przez Cessna Aircraft w latach 60 XX wieku jako wersja ciśnieniowa wcześniejszego Modelu 411. Podobnie jak Model 310, 421 posiadał zbiorniki paliwa zamontowane na końcach skrzydeł, które dodatkowo poprawiały stabilność lotu oraz chowane trójkołowe elektromechaniczne podwozie. Pierwszy lot odbył się 14 października 1965 roku a wprowadzono go do sprzedaży w 1968. Z miejsca okazał się „hitem” sprzedając się w liczbie 200 egzemplarzy w pierwszym roku. W 1969 przystąpiono do rewizji projektu wydłużając nieznacznie kadłub i zwiększając pojemność paliwa. W następnych latach wprowadzano kolejne zmiany konstrukcyjne takie jak zwiększenie rozpiętości skrzydeł o ponad 0.5m co pozwoliło na pułap większy o 5000ft (1524m), wydłużono dziób zwiększając przestrzeń bagażową, dodano systemy przeciwoblodzeniowe a ostatecznie pozbyto się zbiorników na końcach skrzydeł na rzecz magazynowania paliwa wewnątrz - tzw. mokre skrzydła/wet wings. Niektóre egzemplarze zostały zmodyfikowane do zainstalowania silników turbośmigłowych czyniąc je podobnymi do Modelu 425, który sam w sobie był turbośmigłową wersją rozwojową Modelu 421. Do dziś pozostaje jednym z najdłużej produkowanych dwusilnikowych modeli Cessny (1967-1985) a łączna ilość powstałych egzemplarzy przekracza 1900 sztuk. Znajduje zastosowanie jako samolot biznesowy, pasażerski, dostawczy a także do udziału w misjach fotogrametrycznych (modyfikacja kadłuba w spodniej części do posiadania luku/włazu – wersje ciśnieniowe samolotów do tego typu misji czasami posiadają specjalne „szkło/plexiglas” w miejscu otworu zachowując tym samym swoje właściwości konstrukcyjne).
Podstawowe dane techniczne (C 421C):
Załoga: 1/2 + 6
Długość: 11.09m
Rozpiętość skrzydeł: 12.53m
Wysokość: 3.49m
Powierzchnia nośna: 20m2
Masa własna (pusty): 2042kg
MTOW: 3379kg
Napęd: 2x Continental GTSIO-520-L 375hp (280kW) – sześciocylindrowy boxer
Vmax: 474km/h | 256kts
Prędkość przelotowa: 440km/h | 240kts
Pułap: 9200m | 30200ft
Rozbieg: 708m
Dobieg: 699m
Jeżeli są zainteresowani mogę zrobić osobny wpis o systemach pomiarowych wykorzystywanych w lotach fotogrametrycznych oraz jak wygląda sama praca ASO (airborne sensor operator).