Wpis z mikrobloga

@321_654: zależy od budżetu. Jak chcesz jak najtaniej, to triban, ale musisz się pogodzić z mechanicznymi hamulcami. Jak chcesz go męczyć w lasach i innych nierównościach, to o tyle o ile szosowe grupy - claris, sora, tiagra, 105 wytrzymują i jakoś sobie dają radę, to dzwoni to niemiłosiernie i lepiej poszukać czegoś typowo na napędzie gravelowym, czyli na grx.

Jak chcesz się pakować w używane, to dobrze, żebyś był w stanie
@321_654: Po pierwsze, odpowiedz sobie na pytanie - po ..uj ci gravel. Czy ty faktycznie masz trasy "gravelowe" w okolicy? Czy poprostu chcesz kupic rower z tzw "barankiem"

NIe pakuj sie na mine jaka sa ciezkie lipne rowery za kupe kase jakimi sa gravele jezeli chcesz jezdzic w kolo komina i czasem zjedziesz na ubity lesny dukt..

Nie kupuj gravela nowego za 8-7k bo to GLUPOTA. Kup uzywke za 3k zobacz
Jezeli chcesz rower z barankiem do jazdy po miescie sciezkach i okazyjnie w lekki las - kup szose i wsadz opony 28c

jest dokładnie tak jak napisałeś, ale czy pozycja na szosie nie jest mniej wygodna?
@321_654: trafisz na szosy o geometrii wyścigowej, jak i endurance, tak samo już trafisz na gravele o agresywnej geometrii, jak i bardziej przystosowanej pod spokojne przejeżdżanie zwiedzając okoliczne tereny. Ramy wyścigowe mają zapewniać prędkość, wygoda jest drugorzędną sprawą.

Jak chcesz jeździć głównie po mieście i od święta zjeżdżać na nieubite drogi, to wystarczy Ci na początek szosa, do której wsadzisz opony 30-34c z lekkim bieżnikiem, żeby się nie umordować na
@321_654: Jeśli nie zależy Ci na baranku(a ma tyle wad co i zalet), a nie chcesz się pchać w mtb, to rozważ coś pośredniego - flat bar gravel np Marin Dsx1/2. Masz lżejszy rower niż typowe mtb, będzie dość uniwersalny bo zmieścisz kapcia do 2.1", będziesz mieć hydrauliczne hamulce(co prawda dość podstawowe), deore 1x11 i zmieścisz się w 5k, co w przypadku sensownego gravela z barankiem będzie średnio wykonalne. A jak
VandlSavage - @321_654: Jeśli nie zależy Ci na baranku(a ma tyle wad co i zalet), a n...

źródło: comment_1669548857QXOjzByG3LtjSO4RCq6Q6v.jpg

Pobierz
@321_654: widzę że otworzyłeś puszkę Pandory ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jaki gravel na początek?


Jesteś pewien że potrzebujesz gravela? Jakie trasy chcesz robić? Krótsze w trudniejszym terenie czyli błota i korzenie, czy lżejsze czyli szosa, szuterki i polne drogi? Bo do drugiej opcji wystarczy szosa.

Może być sora, ale fajnie by miał hydrauliczne hamulce.


niestety, ale Sora obsługuje tylko mechaniki. Twoje opcje

1) przejściówką montowaną na kierownicy,
@spanzik: jeśli spojrzeć na RC520 w wersji gravel to tak. Jednak trochę te rowery ewoluowały przez lata. Spopularyzowały użycie sztywnych osi, dodane sprzęgło w przerzutce w dodatku zmieniono ich kształt (chociaż to najpierw było w MTB), szersze i mocniejsze felgi, dodatkowe mocowania na ramie pod torby, napędy typowo gravelowe 1x. Klamki w GRX nawet mają inną charakterystykę, żeby było łatwiej hamować nimi w terenie. Sorry, ale mówienie że gravel i szosa
@Nie_znany: @VandlSavage: @Paczek_w_masle: @spanzik: faktycznie widzę, że rozpętałem poważną dyskusję. Dziękuję wszystkim, którzy dodali swoje porady. Na ten moment nie wiem już co wybrać :d Szukam czegoś na dojazdy do pracy 16km po mieście w jedną stronę, asfalt ścieżki, a w weekendy rekreacyjnie szutry i lasy. Teraz zastanawiam się czy nie wybrać 29er, ale zależy mi na szybkości i by rower był lekki więc teraz muszę chyba przymierzyć