Wpis z mikrobloga

Planuję w przyszłym roku budowę domu i potrzebuję zrobić zestawienie materiałów budowlanych. Chcę podzielić sobie całość na etapy, materiały na fundamenty potem piwnica ze stropem itd. Mam już projekt są w nim wszystkie potrzebne informacje, ale ja nie mam żadnego doświadczenia ani czasu żeby to liczyć. Czy można komuś to zlecić żeby wyliczył to za mnie? Budowlaniec wyliczył mi mniej więcej czego ile mam kupić ale mam wrażenie, że nie jest to za precyzyjnie wyliczone.
Chcę mieć możliwe jak najbardziej precyzyjne wyliczenie z podziałem na kondygnacje, gdyż planuję budować bez kredytu i wiedząc ile czego potrzeba na daną kondygnację pozwoli mi ustalić czy dam radę całość postawić za jednym zamachem czy będę musiał dozbierać więcej kasy i zrobić przerwę. Kolejna sprawa jest taka, że jak będę wiedzieć czego ile dokładnie potrzeba nie będę musiał się martwić, że mi budowlańcy wywiozą nadwyżki.
Czy znacie kogoś kto zajmuje się takimi tematami, oczywiście odpłatnie?
#budowadomu, #kosztorys, #budowa
  • 5
@GorinNoSho82: Prawda jest taka, że bardzo ciężko wyliczyć dokładnie, zawsze przyjmuje się pewien margines błędu bo trzeba docinać albo coś się uszkodzi albo nie zamówisz mniej niż cała paleta. Najlepiej znajdź doświadczoną ekipę to ci policzą i po prostu kontroluj z projektem.
@GorinNoSho82: każdy solidniejszy skład budowlany zrobi Ci wycenę i wyliczy ile czego potrzeba i to za darmo. Ze swojego doświadczenia powiem ze i tak trzeba samemu potem wyliczyć. Co do bloczka nie wyliczaj bo trafi się jakis wyszczerbiony, upadnie majstrowi itd musi być jakis zdrowy zapas. A nawet w porzadniejszych projektach domów powinieneś mieć podane metraże i ilości wielu etapów