Aktywne Wpisy

Wrrronika +97
Pluję z całego serca na h----d
Reklamy totolotka powinny być zakazane
Szczególnie, że próbują złapać ludzi na taką tanią obietnicę, karmiąc nadzieję.
Polegać to można na działaniu, a nie na szczęściu. W życiu zdarzają się lepsze i gorsze okazje i mamy je wtedy złapać sami.
Ugh
Reklamy totolotka powinny być zakazane
Szczególnie, że próbują złapać ludzi na taką tanią obietnicę, karmiąc nadzieję.
Polegać to można na działaniu, a nie na szczęściu. W życiu zdarzają się lepsze i gorsze okazje i mamy je wtedy złapać sami.
Ugh
źródło: 1000060386
Pobierz
R4vPL +6
Gdzie Wy pracujecie ze możecie sobie pozwolić na siedzenie tu o tej porze xD
ja nie mogę spać i jakoś się trzeba odmóżdżyć
ja nie mogę spać i jakoś się trzeba odmóżdżyć





Piasecki X-49 Speedhawk
Eksperymentalny dwusilnikowy wiropłat zespolony (ang. compound helicopter) do testów prędkościowych. Podobnie jak S-72, konstrukcja X-49 oparta jest o istniejący płatowiec od Sikorsky Aircraft – YSH-60F Seahawk. Ogłoszony w 2003r. i finansowany w pełni przez US Navy projekt miał na celu zbadanie wykorzystania otunelowanego śmigła do wektorowania ciągu – VTDP (Vectored Thrust Ducted Propeller). Jedną z ważniejszych modyfikacji w stosunku do oryginalnego płatowca H-60 było zainstalowanie skrzydeł z klaperonami (flaperon - słowo powstałe z połączenia flap + aileron - klapa + lotka) - pochodziły one z odrzutowca biznesowego Aerostar FJ-100. Przerobiono odpowiednio ogon maszyny by pomieścić zespół napędowy tylnego śmigła. Głównym założeniem projektowym było zwiększenie maksymalnej prędkości śmigłowca do 360km/h (200kts) lub większej. Wykorzystanie skrzydeł miało na celu wytworzenie dodatkowej siły nośnej pozwalającej na odciążenie głównego wirnika, który mógł zostać spowolniony w celu obniżenia oporu aerodynamicznego co w konsekwencji pozwalało na wyższą prędkość lotu. Pierwszy lot testowy odbył się 29 czerwca 2007 roku i trwał około 15 minut. W tym czasie wykonano zawis i obroty wokół osi wirnika jak również loty do przodu i w bok przy niskich prędkościach. Projekt oficjalnie pozostaje w aktywnej fazie, lecz na chwilę obecną niewiele wiadomo o działaniach podejmowanych w jego ramach.
Podstawowe dane techniczne (X-49):
Załoga: 3
Długość: 19.76m
Wysokość: 5.23m
Średnica głównego wirnika: 16.36m
Powierzchnia nośna: 210.21m2
Masa własna (pusty): 6200kg
MTOW: 9930kg
Napęd: 2x General Electric T700-GE-401C 1620hp (1210kW) – silniki turbowałowe
Vmax: 333km/h | 180kts
Zasięg: 706km | 381nmi
Pułap: 5790m | 19000ft
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_16703942977F20EsqlBokMYmbQ8rU09U.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
źródło: comment_1670394390WubfDoL7bMBS76s7MH74z0.jpg
Pobierzźródło: comment_1670394401adyjxK7rsn1jAjW8IraDRj.jpg
Pobierzźródło: comment_1670394412w5wTCa5tTppweLE9e9zyP7.jpg
Pobierzźródło: comment_1670394422jtvcciQKGeaee0oIG4y9EM.jpg
Pobierzźródło: comment_16703944301z9nc1RCri1edcW5zRHDYj.jpg
Pobierzźródło: comment_1670394438fx9gTbWo5BZKJvHPkrFxK8.jpg
PobierzTreść została ukryta...
źródło: comment_1670400804xEl6rfe2tUSc59WMNv5Nnp.jpg
Pobierzźródło: comment_1670401050CDQulU7FWQ5WA9uswRYSC4.jpg
PobierzAmerykańskim inżynierom udało się połączyć wszystkie wady helikoptera z wadami samolotu i tak oto powstał ON! Samolotopter! XD
Ni pies, ni wydra, coś na kształt świdra. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1670404546E57wnvsedA5swo1Fd5VMb5.jpg
Pobierz