•  

    #komputery #serwispc #prawo #sadstory #pytanie #gorzkiezale
    Witam,
    nie jestem najaktywniejszym "mireczkiem" na wypoku - żeby nie powiedzieć, że biernym - ale mam pewien problem i nie do końca wiem co mam z nim zrobić i do kogo się zwrócić. W skrócie więc opiszę moją sytuację w nadziei na jakieś porady:
    Dnia 7 maja 2014r. oddałem swojego laptopa (MSI GT683) do pewnego krakowskiego serwisu laptopów w związku z trzeszczeniem głośników przy obciążeniu komputera bardziej wymagającymi aplikacjami, grami czy filmami (dodam, że naprawy laptopa nie chciał się się podjąć niemal żaden serwis odkrywając problem w mostku południowym). Owy serwis - jak na prawdziwych fachowców przystało - wyśmiał nieudolną konkurencję, zapewnił że nigdy nie oszukuje klientów i nie odwalają tzw. fuszerki po czym zainkasował 420zł ode mnie i podjął się naprawy czego wynikiem było już po 2 tygodniach odebranie - jak początkowo się wydawało - sprawnego laptopa, na którego dostałem dodatkowo miesięczną gwarancję.
    Po około tygodniu problem się powtórzył więc oddałem laptopa na gwarancję i tu zaczęła się prawdziwa gehenna. Laptopa nie widziałem prawie 2,5 miesiąca dzwoniąc co tydzień i zostając zbywany (jak mi się wydawało wymyślanymi na poczekaniu) problemami wynikającymi z pogłębienia się usterki i ciągle słyszałem "część jeszcze nie przyszła z Chin" później "pracownik pomylił się w zamówieniu i teraz zamawiamy z Holandii" itp itd. Pod koniec lipca usłyszałem, że oni tego nie naprawią więc zwrócą mi kasę i wszystko będzie cacy. Laptopa dostałem dopiero dzisiaj wraz ze zwrotem pieniędzy na konto lecz problem jest w tym, że komputer nawet się nie uruchamia. Po prostu umarł a ja nie zdążyłem mu nawet zrobić pogrzebu. Zadzwoniłem więc do serwisu "lekko poirytowany" już całą sprawą i dowiedziałem się o tym, że się starali, że jest im przykro ale nic nie mogą zrobić i zasłaniali się swoim regulaminem. Ściślej mówiąc chodzi o podpunkt i) owego regulaminu
    > nawet błahe z pozoru objawy usterki mogą być wynikiem rozległego uszkodzenia sprzętu, co może się przekładać na możliwość pogorszenia stanu sprzętu w procesie diagnostyki lub naprawy, za co serwis nie bierze żadnej odpowiedzialności.
    Zwracam się do Was zanim rozpętam - jak na Janusza w dziedzinie komputeryzacji przystało - prawdziwą gównoburzę, czy ten punkt jest w ogóle zgodny z prawami konsumenta, co właściwie można zrobić w danej sytuacji i czy słusznie czuję się oszukany. (╯︵╰,)

    +: Cronox
    •  

      @raav7: Nazwa serwisu jeśli można wiedzieć na przyszłość?

    •  

      @Pro100wryj: pewnie ten znany ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @raav7: Tego typu wyłączenia odpowiedzialności na 99.9% są niedozwolonymi klauzulami umownymi. Wal od razu do rzecznika praw konsumenta albo szarpnij się i idź do radcy prawnego, który w twoim imieniu wniesie sprawę do właściwego sądu.

    •  

      @Pro100wryj Z nazwą serwisu chciałem się wstrzymać przed upewnieniem się czy nie zostałem "zwałowany". Nie chcę robić antyreklamy jeśli takie sytuacje są mimo wszystko zgodne z prawem.

    •  

      @raav7: Wymienili ci jakieś części przy pierwszej naprawie?

    •  

      @Tasde: układ dziwiękowy - ale zmiana była nietrafiona bo jak się później okazało problem nie tkwił w układzie dzwiękowym a płycie głównej

    •  

      @raav7: a czego oczekujesz od tego serwisu?

    •  

      @mudkipz: zwrotu kwoty za laptopa. Może nie pełnej bo teraz ten laptop jest nowy wart ~1700zł, a mój jest uszkodzony, ale myślę, że 700-800zł powinni mi zwrócić (szczególnie, że powiedzieli, że za tyle mi go naprawią teraz)

    •  

      @raav7: to powiem tak: ten zapis jest beznadziejnie napisany. Kodeks cywilny dopuszcza możliwość złagodzenia odpowiedzialności za nienależyte wykonanie zobowiązania, ale nigdy nie można wyłączyć odpowiedzialności za winę umyślną. Dlatego też ten zapis – jako zbyt ogólny i wprowadzający w błąd – byłby uznany za naruszający zbiorowe interesy konsumentów. Dla ciebie nie ma to jednak większego znaczenia. Bo w praktyce dostaliby pismo z UOKiK z prośbą/nakazem zmiany regulaminu i tyle. Możesz to wykorzystać jedynie do tego, by ich trochę przestraszyć.
      Przechodząc do twojego odszkodowania. Nie mógłbyś żądać zwrotu pieniędzy za całego laptopa, bo szkoda dotyczy tylko jednego elementu (płyty głównej?). Mógłbyś żądać naprawy laptopa, ewentualnie zwrotu kosztów jego naprawy. Tylko po pierwsze musiałbyś udowodnić, że usterka została spowodowana przez serwis, a po drugie, że serwis spowodował usterkę z winy umyślnej (jeśli przyjąć ww. interpretację tego zapisu z regulaminu).
      Możesz im wysłać jakieś poważne pismo i liczyć, że się wystraszą i coś zapłacą. Może zaproponować jakąś ugodę. Ale w sądzie miałbyś malutkie szanse na wygraną (a gdybyś przegrał, to by zabolało podwójnie, bo na pewno konieczna byłaby opinia biegłego w przedmiocie naprawy komputera).

    •  

      @mudkipz: Wielkie dzięki za odpowiedź! Skontaktuję się jeszcze ze znajomym radcą prawnym w tej kwestii. Jeśli nie będą chcieli pójść na ugodę, to zdradzę nazwę tego serwisu publicznie. Tutaj. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: mudkipz
    •  

      @raav7: otrzymałeś jakiś protokół z naprawy? Jeśli tak to zamieść proszę skan.

      Poza tym - co to za serwis, że bierze forsę z góry? ;) U Nas płaci się przy odbiorze a w sytuacji gdy naprawa się nie powiedzie, nie pobieramy nawet złotówki. Gdyby zdarzyło się tak, że z winy Naszych techników sprzęt Klienta ulega uszkodzeniu (takiej sytuacji jeszcze nie było) - zwracamy pieniądze za urządzenie bez żadnego gadania (jesteśmy ubezpieczeni na taką ewentualność).

    •  

      @cleverone_pl: skany wrzucę jak wrócę do domu, a kasę wzieli po pierwszej naprawie, a później zaczęły się te same problemy z pogłębieniem się usterki. Pieniądze za naprawę odzyskałem, ale mam trupa zamiast laptopa ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @cleverone_pl: To są jedyne dokumenty jakie od nich dostałem (data przy pierwszym oddaniu do serwisu jest taka sama jak przy drugim - dopiero teraz to zobaczyłem):

      pokaż spoiler http://imgur.com/qlGgpwr,715OlkL,GvAaRFu,sOhBsR1

      Serwis działa w Krakowie oraz w Tomaszowie Mazowieckim więc jest pewnego rodzaju Twoją konkurencją.

    •  

      @raav7: znam tę firmę i muszę Ci powiedzieć, że nie słyszałem, żeby ktoś na nich narzekał. Możliwe, że w Krakowie jest inna kadra niż w Tomaszowie i stąd taka a nie inna sytuacja.

      Reasumując - nie masz żadnych informacji o naturze usterki (nawet takich, które byłyby przekazane ustnie)? Próbowałeś w innym serwisie (diagnoza)?

      Z tego co przekazał mi technik wynika, że opisywany przez Ciebie problem pojawia się stosunkowo często w produktach MSI (zwłaszcza w modelu, który posiadasz) i jedynym lekarstwem jest właśnie wymiana płyty głównej (chociaż i to czasem nie pomaga gdyż te konkretne urządzenia charakteryzują się sporą awaryjnością). Najśmieszniejsze (chociaż na pewno nie dla Ciebie niestety) jest to, że sam producent nie potrafił znaleźć racjonalnej metody usunięcia tej usterki (a tu można podejrzewać, że ta seria i kilka podobnych zawierają jakąś fabryczną wadę).

      Wołam @naprawalaptopow bo może mieli styczność z tym problemem i znaleźli jakieś rozwiązanie.

      Jutro spróbuję się skontaktować z tym serwisem oraz producentem i zapytać czy mają już wiedzę na temat tego co powoduje usterkę.

    •  

      @cleverone_pl: Dzięki wielkie za chęć pomocy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Próbowałem w innym serwisie przed nimi i usłyszałem, że mostek południowy jest do wymiany a oni nie są w stanie załatwić części. Ci byli w stanie załatwić część ale zepsuli mi laptopa bardziej niż był zepsuty ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @raav7: nie ma za co ;-) Trzeba sobie pomagać, nie?

      W tym konkretnym przypadku najlepiej jest wymienić całą płytę główną - naprawa MP czasem nie przynosi zamierzonego efektu i bywa, że nawet jeśli na początku całość się przyjmie, to potem problem pojawia się ponownie. Generalnie ten konkretny model (i MSI w ogóle) nie ma zbyt dobrej opinii, mocno się nagrzewa (a to powoduje uszkodzenia) a i same układy w nim zastosowane są stosunkowo problematyczne. Oczywiście to wszystko tylko nasza opinia na podstawie naprawionych/diagnozowanych urządzeń tego typu (sprawdziliśmy i mieliśmy 7 takich samych jednostek w serwisie i 5 z nich miało wymienioną płytę główną).

      Dobrze byłoby gdybyś oddał laptopa do jakiegoś dobrego serwisu u siebie w mieście i zamówił usługę diagnozy uszkodzenia po to żebyś wiedział co się popsuło i co mogło być przyczyną + żeby wskazać błąd serwisowi (jeśli usterka wynika z nieprawidłowo przeprowadzonych prac a to da się stosunkowo szybko wykryć).

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    Sezon grzewczy się zaczął przedstawiam najlepszy sposób na tani recykling #dziendobry #polska #budownictwo #heheszki

    odpowiedzi (45)

  • avatar

    Witajcie mirasy! Dzisiaj stuknął mi rok na wypoku, z tej okazji nietypowe #rozdajo
    Zazwyczaj mirki rozdają 100 zł, ale z racji tego, żem amerykaniec podbijam stawkę - do wygrania sto dolarów amerykańskich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Wysyłam banknot pocztą!

    Zasady rozdajo:
    1. Zaplusuj wpis
    1.25 Napisz coś miłego w komentarzu
    2. Losowanie via mirkolos jutro o 17:32
    3. Biorą udział wszyscy, nie licząc kont założonych po dodaniu tego wpisu, osób z czarnej listy, ruskich trolli oraz osób powiązanych z tagami: patostreamy, przegryw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Powodzonka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    pokaż całość

    odpowiedzi (383)

  • avatar

    Znajomy pracuje jako prawnik w januszexie, właśnie dostał takiego smsa
    #januszebiznesu

    odpowiedzi (62)

Advertisement