Wpis z mikrobloga

Kolejka na 2 kilometrowym molo w miejscowości Southend-on-Sea w JuKeju.

Fragment artykułu z transport-publiczny.pl:

Pierwotne, drewniane molo obsługiwane było przez tramwaj konny już od 1851 r. Przewoził on nie tylko pasażerów, ale także m.in. pamiątki, posiłki i napoje, które były sprzedawane odwiedzającym Southend Pier. W 1891 r., po zakończeniu budowy metalowej konstrukcji, na całej jej długości powstała trasa tramwaju elektrycznego. System był stopniowo rozbudowywany – 1930 r. molo obsługiwały cztery składy, a każdy z nich liczył siedem wagonów. W 1949 r. tabor został wymieniony na pojazdy przypominające te eksploatowane w londyńskim metrze. Każdy z siedmiowagonowych składów mógł przewieźć do 260 pasażerów i rozwinąć prędkość do 30 km/h. Surowe warunki pogodowe, w których funkcjonowała kolejka dawały jednak o sobie znać. Wilgoć, wiatr i sól morska sprawiały, że infrastruktura szynowa i tabor dotykała korozja oraz częste awarie. Ciągłe naprawy były kosztowne i w 1978 r. podjęto decyzję o zamknięciu kolejki na Southend Pier.


Wywołało to spore protesty, a władze miasta wkrótce przekonały się, że miało to także wpływ na zmniejszone zainteresowanie atrakcją turystyczną ze strony przyjezdnych. W efekcie podjęto decyzję o powrocie kolei na molo w Southend-on-Sea. W 1986 r. uruchomiono uproszczoną, jednotorową linię z mijanką, obsługiwaną przez dwa pociągi spalinowe. W uroczystości otwarcia wzięła udział księżniczka Anna Windsor. Od 1995 r. park taborowy Southend Pier Railway wzbogacił się także o pojedynczy wagon bateryjny i dwa wagony wykorzystywane do prowadzenia prac utrzymaniowych. Kolejka miała pewne problemy z bieżącym funkcjonowaniem od 2005 r., kiedy to ogień strawił część molo (w tym stację końcową) oraz dwa pojazdy techniczne. W pełni wyremontowaną, zmodernizowaną infrastrukturę otwarto ponownie we wrześniu 2009 r.


#kolej #ciekawostki
M4rcinS - Kolejka na 2 kilometrowym molo w miejscowości Southend-on-Sea w JuKeju.

Fr...
  • Odpowiedz