Jawne oszustwo firmy Netia S.A. [Aktualizacja/Rozwiązane]

dos_badass
dos_badass

Aktualizacja:


"Otrzymałem odpowiedź od rzecznika praw konsumenta(nie od Netii).
Rzecznik napisał, iż otrzymał odpowiedź(skan na maila) i stanowisko dot. interwencji, ktorej podjął się ów rzecznikw mojej sprawie.
W skanie tym Netia pisze rzecznikowi m.in. (nie wnikając w szczegóły):

a) "za przedterminowe rozwiazanie umowy wystawiliśmy notę obciążeniową ... zawierającą opłatę wyrównawczą..."

b) "uprzejmie informuję, iż ze względu na niewłaściwe informacje dotyczące możliwości przeniesienia usług na nowy adres przekazane 30 maja 2018 r., skorygowałam w całości notę obciążeniową ... zawierającą opłatę wyrównaczą."

c) o nagraniu- "...niestety w wyniku nieprawidłowości...niewłaściwie poinformowaliśmy...za państwa pośrednictwem pragnę przeprosić Abonentkę za zaistniałą sytuację oraz wynikłe niedogodnosci"

d) "informuję, że Abonentka powinna odesłać router Netia Spot ... blahblahblah"

Choć ta uwaga o routerze jest nie na miejscu, ponieważ router został wysłany już dawno(na podany adres, burdel w Archeo?), i mam tego potwierdzenie.
Mam nadzieję, że ich adnotacja o routerze to nie jest zapowiedź jakiejś drugiej rundy, z Netią. xD

Chcę podziękować miejskiemu rzecznikowi praw konsumenta, za podjęcie interwencji, i skutkiem tego pozytywne(dla mnie) zakończenie sprawy.
Chcę też podziekować wypokowi, i każdemu użytkownikowi, który temat mój wykopał, plusował, bądź komentował.
Niewatpliwie miało to znaczenie w pozytywnym zakończeniu sprawy.
Wprawdzie papiery miałem mocne, i chyba trudno było mnie tu uje#ać, ale faktem też jest, że kilka godzin po wrzuceniu tematu na wypok, zadzwonił do mnie pracownik Netii, i powiedział(co i tak wiedzialem), że dostali zapytanie od rzecznika, i wyślą mu za 7 dni odpowiedz.
Więc to dzięki rzecznikowi netia odpisała że ustępuje, ale kto wie czy nie mialo na to wplywu, iż tutaj o tym też przeczytali.
Wierzę, że tak.
Jeszcze raz wszystkim naprawde szczerze dziękuję.

Ja nie Paździoch, i mściwa menda nie jestem.
Niech będzie, że jest remis. :)"


=========================================================================================


Pierwotny wpis:


@Netia_Official: @NetiaSA:


Aż mnie nosi, by napisać, co myślę o firmie Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13
Na razie powstrzymam się, choć na tę chwilę.


Od 2008(to już 10 pieprzonych lat!) roku korzystam/-łem z Netii, w zasadzie nigdy nie miałem żadnych ansów. 

Czasem zerwało połączenie, albo prędkość siadła, nic dziwnego adsl 10mb, linia po tepsie, miedź na wiszącym druciku, rozumiem to. Generalnie 9/10, serio.

W październiku sprzedałem/-ję chałupę, wprowadziłem się do nowej(w innej dzielnicy, te same miasto).
No to trzeba przenieść internety, oczywiscie chciałem netię, bo mi się naprawdę netiaspot podoba, z tym interfejsem, i mocnym wifi.
Kilka miesięcy wcześniej dzwonił gość z netii, o przedłuzenie umowy. 
Żona rozmawiała, w zasadzie się zgodziła, z tym jednak zastrzeżeniem że nie będzie probledmów z przeniesieniem usług na nową chałupę, to ona "podpisze".
Gość stwierdził, że z tego co widzi, nie będzie problemu by przenieść usługę(głównie o internet chodzi, bo numery tel kom to żaden problem) bo to linia 10mb, żadne wielkie mecyje, podpisz pani, będziesz pani zadowolona.
Żona podopytywała czy na pewno nie będzie przeszkód, gość obiecał że bd ok, no to żona wyraziła zgodę(potem przez tel dokonali formalnosci, czyli potw tożsamosci, odczytywanie formułek, itp), cyrograf na kolejne 2 lata.
To był maj.


W październiku przeniosłem szmaty na nowy dom. Żona dzwoni do firmy Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13, by przenieść usługę.
Dobrze, to od nas ktoś przyjedzie i popatrzy.
Przyjechał jakiś chłopczyk(akurat na placu stałem, jakbym się nie zainteresował i nie zapytał czego szuka, nie wiedziałbym że to koleś od kabli), policzył słupy, i orzekł że "no, tu jest...raz, dwa, trzy słupy, tu poleci kabel, tu przerzucimy, będzie ok". no to jak ok, to ok. 
Wprawdzie powiedział, że te moje stare 10mb to wszystko czego mogę się spodziewać, ale nie wybrzydzałem, na torrenty starczy.
Dziękuję, do widzenia.


Za kilkanaście dni przychodzi pismo od firmy Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13, że im bardzo przykro(wierzę im, to dobrzy ludzie), ale u mnie nie ma warunków technicznych.
Już nie wspomnę, że dosłownie w tych samych murach była już instalacja tepsy od lat, no ale nie chcą, to ok.

(Teraz mam neta od lokalnej firmy, światłowód w opcji 100mb, jakiś routerek z antenkami xD i w pytę jest)

Żona oświadczyła że rozwiązuje umowę z firmą Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13, ponieważ została wprowadzona w błąd, i podstępnie zmuszona do niekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem(to już taka moja interpretacja xD).
Przecież nie będę płacił przez kolejne 2 lata, po 150pln miesięcznie, za powietrze.

Oni na to, że ok- można rozwiązać umowę, żaden problem. Tylko oddać im trzeba routerek(to rozumiem), i zapłacić karę 600pln za rozw umowy przed terminem(tego nie rozumiem).

Pojechaliśmy do oddziału lokalnego, i tam oficjalnie złożyliśmy wypowiedzenie.
W międzyczasie złożyłem wniosek o zabezpieczenie i udostępnienie rozmowy z konsultantem, na podstawie której podpisano umowę.

Zgłoszenie zostało przyjęte, a następnie 05.01.2019 zamknięte, z komunikatem iż plik z rozmową będzie dostępny(poprzez portal netiaonline) od dnia 07.01.2019, na portalu netiaonline.

W dniu 09.01.2019 skontaktowałem się z infolinią(nr tel 793 800 300), gdzie zgłosiłem brak dostępu do pliku.
Pracownik twierdził niezgodnie z prawdą, że dostęp jest. Po chwili przyznał rację, ze faktycznie nie mam dostępu do pliku, ale Netia się tym zajmie.

Dnia 11.01.2019 ponownie skontaktowałem się z infolinią(nr tel 793 800 300), gdzie zgłosiłem brak dostępu do pliku. Pracownik w sposób skrajnie niekompetentny, nie potrafił powiedzieć dlaczego nie mam dostępu do pliku, po czym przyznał, że plik został zgubiony, i Netia już nim nie dysponuje.
Na szereg moich pytań, pracownik nie odpowiadał, milczał przez kilka minut(serio! xD)po czym bez słowa rozłączył się.

Od tamtej pory Netia nie odpowiada na moje zapytania wysyłane formularzem poprzez portal netiaonline, jak i na maile.

rozmowy były nagrywane, przeze mnie też. :)


Zostałem przez firmę Netia bezprawnie pozbawiony możliwości dochodzenia swoich praw, poprzez zatajenie bądź usunięcie kluczowych dowodów.

Kilka dni temu wreszczie sie pojawiły nagrania, tzn jedno nagranie, choć na liście widniały jakieś dwa.
Dwa różne ID pliku, choć to te same nagranie.
Nie wiem czy to burdel, czy ich zamierzone działanie, by zaciemnić, i zagęścić we łbie skołowanemu i wyruchanemu klientowi.
Niby udostepnili nagrania, ale jak je odsłuchałem(oczywiscie zgrałem sobie na dysk), po kilku dniach nie ma mozliwosci ponownego odsłuchania. klikam na play, i nic. Z ciekawości dziś sprawdziłem.
Jak myślicie, jaka byłaby odp netii, gdybym o tym im napisał? Prosze uzyc innej przegladarki, przeinstalowac system windows xd etc.
No to na FF próbuję, też nie można odsłuchać.
Waznosc nagrania wygasa 07.02(btw ciekawa polityka, wszystko robią by zaciemnic i komplikowac), a ono juz jest nie do odsluchania.

Ale to taka luźna dygresja, ważne że na nagraniu mam czarno na białym, że gostek powiedział że będą warun ki techniczne, z tego powodu żona podpisała umowę. I wyraźnie to zaznaczała, że tylko jeśłi będą warunki na nowym miejscu.

Jak się okazało, warunków technicznych Netia nie ma, ale za rozwiązanie umowy kaze sobie płacić 600 pln kary umownej. Yhy, już zapie.dalam.


Nie sądziłem że ta firma Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13 będzie posuwać się do tego typu bandyckich zagrań, to się w głowie nie mieści.

Pod adresem https://uokik.gov.pl/faq_internet.php#faq1345
widnieje taki zapis:
-------------
"Możliwość zakwestionowania umowy daje konsumentowi wykazanie, że operator – oferując mu usługę mobilnego internetu – wprowadził go w błąd co do zasięgu jego sieci, przez co zainteresowany sądził, że może z niej swobodnie korzystać także w swoim miejscu zamieszkania. Wtedy konsument mógłby – na podstawie art. 84 § 1 Kodeksu cywilnego uchylić się od skutków złożonego przez siebie oświadczenia woli (chęci zawarcia umowy), co oznacza w praktyce unieważnienie umowy."


Tak że ten...


Teraz jestem w trakcie pisania do miejskiego rzecznika konsumenta i prezesa UKE. Opornie mi idzie, bo mi się kurwa nie chce do tych urzędów pisać, już pominę że mam łapę złamaną i jest hardcore. xD
Swoją droga Netia w którymś piśmie napisała ze nie wyrażają zgody na postępowanie przed rzecznikiem konsumenta, czy coś. rotfl.


Żona odesłała router, chce też im zapłacić("daj spokój, będziesz z gnojami się szarpał"), ale ni kuda- ja nie zapłacę.
Zrobię wszystko by to trafiło przed jakikolwiek sąd, skoro do nich nie dociera. gdziekolwiek, gdzie będę mógł przedstawić nagranie, i pisma.
Napisałbym co myślę o firmie Netia S.A. 02-822 Warszawa ul. Poleczki 13, ale juz po pierwszym określeniu dostalbym permanentnego bana.
Nie potrafię wyrazić, jak gardzę tego typu ludźmi.
Nic to, kiedyś se ulżę. xD
Na razie se potaguję.



#internet
#bekazpodludzi
#oszustwo
#oszukujo
#netia
#netiaspot

#UKE

#uokik
#złodzieje xD