Jak polski MiG podbił serca brytyjskich miłośników lotnictwa
Zarówno umiejętnościami, jak i - nie ukrywajmy - egzotyką. Kpt Adrian Rojek i ppłk Artur Kałko otrzymali za ten pokaz Lockheed Martin Cannestra Trophy, jedno z prestiżowych wyróżnień przyznawanych uczestnikom największych pokazów lotniczych na świecie.
CanisLupusLupus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 92
Komentarze (92)
najlepsze
BTW: Kto nigdy nie był na takim pokazie/nie był na lotnisku nigdy nie zda sobie sprawy jaki hałas takie maszyny robią, ja słyszałem w poprzednim roku w Góraszce, kilkanaście sekund kiedy można go było widzieć a dźwięk do mnie nie dochodził przez minutę :)
A kiedy widzisz coś takiego, to w myślach mówisz sobie "Ku***a niemożliwe"
MIG 29M OVT
Wybierz się kiedyś na jakieś pokazy lotnicze, tylko
http://www.youtube.com/watch?v=HNIcuLGC5eE
Dlaczego jeszcze nie ma dema polskiego F16? Przynajmniej utarło by to nosa wszystkim "ekspertom" twierdzącym że to złom.
Z tego co mówił np. Mig ma dwa silniki gdzie po uszkodzeniu jednego dalej możne latać natomiast w F16 zostaje tylko katapulta itp.
@rybak17: Na tej zasadzie to i Me 262 byłby lepszy od F-16. Pod względem możliwości płatowca MiG nie ustępuje Viperowi jakoś kolosalnie. Ale samolot bojowy nie służy do latania. Samolot bojowy służy do walki. A walczy nadzienie elektroniczne, tu zaś F-16 to jeden z najlepszych samolotów na świecie.
@aes_sedai: Mamy heretyka.
@rybak17: Nie do końca. Najlepszy przykład: radar. Jak samolot ma za mało miejsca w nosie, to dużej anteny nie wciśniesz.
@rybak17: A F-16 ma coś, co się nazywa GCAS (Ground Collision Avoidance System). Już od późnych lat 80. w każdym myśliwcu montowano system będący jakąś wariacją autopilota