Przecież to jest bzdura. Para wodna w wysokiej temperaturze nie zamienia się w wodór i tlen. Aby zaszła taka reakcja, należałoby włożyć w to więcej energii, niż potem ze spalenia tego wodoru da się uzyskać. Woda to produkt spalania wodoru. Równie dobrze można by opowiedzieć bajkę "panie, zrobiłem silnik na spaliny, w wysokiej temperaturze dwutlenek węgla zamienia się w ropę i silnik mniej pali".
Dodaje się czasem w autach, np. rajdowych, sprężoną
w artykule wyraźnie napisano, że w silniku woda pod wpływem temperatury zamienia się w wodór i tlen, i jest spalana - co jest bzdurą, i do tego się odniosłem.
@Filipix: nie chce mi się teraz wnikać w chemię i marketing jakiegoś niedouczonego wynalazcy. Całkiem możliwe, że jego wynalazek obniża zużycie paliwa - fajnie. Wątpię jednak, aby działo się to na skutek rozbijania wody na wodór i ponowne jego spalanie. (notabene aby to zrobić przy niższej temperaturze potrzeba niższego, a nie wyższego ciśnienia). Nieważne, jakoś to tam może i działa. Ale ogólnie, odnośnie tytułu, opisu i treści artykułu tego wykopu:
Nie chcę zarabiać na patencie. Chętnie go komuś przekażę.
Chętnie zainteresował by się tym Shell lub BP. By wziąć patent i wrzucić do kosza. To koncernom zdecydowanie nie na rączkę.
Ale tak czy inaczej testy są bardzo potrzebne jak i moim zdaniem modyfikacja układu dolotowego. Bo po dłuższym dystansie z silnika, głowicy może niewiele zostać.
cały odzysk energii a układu wydechowego to zaburzanie procesu spalania, który, szczególnie w nowych silnikach, ma dosyć dokładne parametry graniczne dla których jest programowany system zarządzający silnikiem
To nie ma sensu. Na wejściu jest woda i na wyjściu też jest woda. Nie ma skąd brać energii. Do tego termoliza wody (rozkład na tlen i wodór) zachodzi w temperaturze około 2500 C co jest znacznie więcej niż w cylindrach silnika. Jeśli już jest jakiś zysk to może ze schłodzenia powietrza dostającego się do cylindrów.
@ZdzisiekPoranny: Chyba działa to tak, że do cylindra wtryskuje się wodę razem z paliwem. Paliwo spala się, co powoduje gwałtowny wzrost temperatury i woda momentalnie zamienia się w parę. Para gwałtownie rozpręża się (bardziej niż produkt spalania ropy) i daje "dodatkowego kopa" tłokowi cylindra. Skutkuje to wzrostem mocy. Ale jest to chyba bardzo szkodliwe dla układu silnikowego i stosuje się to tylko w jakichś wyczynowych, kilkurazowych silnikach.
skupiacie się na tym co jest mnie ważne w artykule.
Gościu jest domorosłym majstrem-wynalazcą i jeśli nie ściemnia ze spalaniem to z pewnością wynalazł COŚ co zmniejsza znacząco zużycie paliwa. Może sam tego do końca nie rozumie, bo wygląda raczej na samouka niż inżyniera po polibudzie. Nieważne.
Ważne jest to, że wszyscy mają go w dupie, bo nikomu nie zależy na mniejszym spalaniu, mniejszym smrodzeniu atmosfery. No dobra, kogo ja oszukuję, wiadomo
Wynalazł coś znanego od 100 lat. W dodatku para wodna podgrzana do wysokiej temperatury powoduje silną korozję, dlatego w takich instalacjach stosuje się nie samą wodę, tylko mieszaniny wody, metanolu, ew. oleju i dodatków przeciwkorozyjnych. Co wychodzi drożej niż paliwo...
(...) aby autobusy wyjechały na ulicę z instalacją na parę wodną bez homologacji. Natomiast, aby ją uzyskać, konieczne są testy za duże pieniądze, których nie ma. (...)
Jeśli wygram kiedyś w eurolotto to obiecuje że kupie małą fabryke samochodów, zatrudnię desingera lamborgini, wynajme patenty tylu wynalazek-zderzak, mniejsze spalanie dzieki wodzie itp, i postaram sie sprzedawac tak skonstrulowane pojazdy w cenie "dla przecietnej rodziny". Za zarobione w ten sposob pieniadze wynajme 1000 talibów, 1200 irakijczyków. Wyposażę ich w miotacze ognia i karabiny kałasznikow kupione u ruskich, i dam zadanie, zeby rozp.... wszystko na współrzędnych:
istnieje coś takiego jak wtrysk metanolu do silnika,stosuję to się go w celu obniżenia temperatury spalin oraz podniesieniu mocy. Zazwyczaj używa się mieszanki 50% woda + 50% alkohol.
@fulou: nie miały a mają nadal, zwłaszcza te zdolne do zawisu np Harrier tyle, że ta woda służy do chłodzenia silnika gdy nie może tego robić pęd powietrza.
Zwyczajnie chroni silnik przed przegrzaniem gdy pracuje on z pełną mocą przy małej prędkości, dodatkowo wytwarzająca się para zwiększa ciśnienie i tym samym prędkość gazów wylotowych mimo niskiej prędkości gazów wylotowych.
Sprawa jest o wiele prostsza i nie trzeba do tego żadnej technicznej wiedzy tylko zdrowy chłopski rozum. Jeśli możesz obniżyć zużycie paliwa o 30% zwiększając przy tym moc, nie ma żadnego problemu żeby zarobić na tym tony hajcu. Idziesz do pierwszego lepszego warsztatu, który potrafi robić różnego rodzaju przeróbki i tuning. Pożyczasz właścicielowi swoją prototypową furę. Gość jeździ nią tyle czasu, żeby zauważył, że faktycznie fura pali mniej i ma większą moc
@sorek: Nie w polsce - u nas nawet zajebistemu pomyslaowi jest sie ciezko wybic ... w czym to lezy? W mentalnosci - ze my nie mozemy zrobic czegos lepszego niz na zachodzie - tj to było z naszym tworcą "pentiuma" tylko dekade wczesniej.
Sprawa identyczna jak z zimną fuzją: tam Włoch - wynalazca też już zbudował reaktor, też już więcej energii otrzymuje niż dostarcza, ale jakoś nikt tego nie widział i nie potwierdził poza nim.
Ja znam za to dwie inne rzeczy, które oglądałem i na youtube i na discovery:
1. Discovery - gaszenie pożarów lasów. Samoloty, które zrzucają wodę nad takim pożarem nie zrzucają czystej wody, bo jak doświadczenie i nauka pokazują woda zmienia się w parę a później w wodór i tlen - wtedy jest jeszcze gorzej niż przed takim gaszeniem. Dlatego do wody dodaje się jakieś substancje, żele czy coś takiego, które powodują podniesienie
"Silnik na mieszankę ropy i pary wodnej wymyślił prawnik z Kielc. Czy taka będzie przyszłość motoryzacji?" Tjaaaaaa auto na wodę... Nie wiedziałem, że z kranu pijemy ropę z parą. Wynalazek może i fajny ale na litość nie piszmy bzdur. Ztąd się biorą niezniszczalne samochody,komórki i hakerzy modyfikujący hardware i opensourcowego linuksa (nie hakerzy tylko programiści oraz elektronicy i technicy). No woła się o pomstę do nieba.
Komentarze (121)
najstarsze
Dodaje się czasem w autach, np. rajdowych, sprężoną
w artykule wyraźnie napisano, że w silniku woda pod wpływem temperatury zamienia się w wodór i tlen, i jest spalana - co jest bzdurą, i do tego się odniosłem.
-
Chętnie zainteresował by się tym Shell lub BP. By wziąć patent i wrzucić do kosza. To koncernom zdecydowanie nie na rączkę.
Ale tak czy inaczej testy są bardzo potrzebne jak i moim zdaniem modyfikacja układu dolotowego. Bo po dłuższym dystansie z silnika, głowicy może niewiele zostać.
cały odzysk energii a układu wydechowego to zaburzanie procesu spalania, który, szczególnie w nowych silnikach, ma dosyć dokładne parametry graniczne dla których jest programowany system zarządzający silnikiem
i może się zwyczajnie rozp@!@!!!ić...
Gościu jest domorosłym majstrem-wynalazcą i jeśli nie ściemnia ze spalaniem to z pewnością wynalazł COŚ co zmniejsza znacząco zużycie paliwa. Może sam tego do końca nie rozumie, bo wygląda raczej na samouka niż inżyniera po polibudzie. Nieważne.
Ważne jest to, że wszyscy mają go w dupie, bo nikomu nie zależy na mniejszym spalaniu, mniejszym smrodzeniu atmosfery. No dobra, kogo ja oszukuję, wiadomo
Wynalazł coś znanego od 100 lat. W dodatku para wodna podgrzana do wysokiej temperatury powoduje silną korozję, dlatego w takich instalacjach stosuje się nie samą wodę, tylko mieszaniny wody, metanolu, ew. oleju i dodatków przeciwkorozyjnych. Co wychodzi drożej niż paliwo...
@aaxxyyzz: Ale zobacz czym jeździ: Mercedes 124 ;-)
Crowd funding?
@DooBLER:
Solaris powinien ten patent zastosować, może silniki "na wodzie" by się rzadziej paliły ;)
@DooBLER: Chyba nie, mi to wygląda na cytat.
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.wykop.pl/ramka/471355/samochod-na-wode-genialny-polski-patent/
http://www.euractiv.pl/uploads/tx_tmimage/Parl_Europejski_OK.JPG
http://www.warsaw-online.eu/images/partydir/93.jpg
@kamikazee: Szykuje się niezła biba. Mogę też wpaść?
Zwyczajnie chroni silnik przed przegrzaniem gdy pracuje on z pełną mocą przy małej prędkości, dodatkowo wytwarzająca się para zwiększa ciśnienie i tym samym prędkość gazów wylotowych mimo niskiej prędkości gazów wylotowych.
1. Discovery - gaszenie pożarów lasów. Samoloty, które zrzucają wodę nad takim pożarem nie zrzucają czystej wody, bo jak doświadczenie i nauka pokazują woda zmienia się w parę a później w wodór i tlen - wtedy jest jeszcze gorzej niż przed takim gaszeniem. Dlatego do wody dodaje się jakieś substancje, żele czy coś takiego, które powodują podniesienie