Cześć! Napisałem grę, a właściwie to napisaliśmy, bo jest nas trzech (Patryk, Łukasz, Michał). Ja nazywam się Łukasz Kowalski (w grze Doceluf) i jestem programistą PHP/JS i ogólnie robię takie webowe pierdółki. Na co dzień pracuję jako programista, ale kiedyś padł pomysł, aby napisać własny projekt i tak sobie pracujemy nad nim od prawie roku.
Gra nazywa się Terrath i jest to karcianka typu CCG (collectible card game). Zasady są takie, że mamy własną talię kart i walczymy tymi kartami ze swoim przeciwnikiem. Przeciwnikiem może być inny gracz przydzielony losowo, kolega z zaproszenia lub komputer na kilku poziomach trudności. Za grę dostajemy złoto i punkty doświadczenia. Złotem można płacić za nowe karty, a doświadczenie daje nam wyższe miejsce w rankingu, to tyle w dużym skrócie.
więcej o zasadach gry...
Projekt jest w pełni niezależny i wszelkie koszta ponosimy sami, wykładając kasę z własnej kieszeni. Największą część kosztów generują ręcznie rysowane grafiki, tworzone przez dwie graficzki - Zakałę i Marud. Dodatkowo są jeszcze koszty serwerów i domeny, czyli taki standard. Sami sobie za pracę nie płacimy, więc przynajmniej z tym jest taniej. A podział prac wygląda tak:
ja - klient gry i www,
Patryk (Zły Patryk) - silnik gry,
Michał (Eigen) - zarządzanie projektem, dodawanie nowych kart itp.
Dodatkowo jest jeszcze Marek (Nytalith), który pomaga nam przy forum - moderowanie, daje pomysły itp.
Podsumowując, przez rok wydaliśmy na tworzenie gry ok. 6000 zł.
Wszystkich kart na razie jest ok. 100 i wciąż dodajemy nowe. Tutaj kilka grafik używanych w kartach w większym rozmiarze (w grze są trochę mniejsze):
Sama gra zaś wygląda tak:
W grze wiele rzeczy planujemy jeszcze zrobić oraz wiele poprawić. Jeśli coś nie działa, to proszę pisać w komentarzach wykopu albo na naszym forum. Dodatkowo, Eigen napisał krótką informację o planach na przyszłość, żeby się nie rozpisywać, daję linka do tematu forum
o tutaj
Zapraszam do grania i wykopywania. Bardzo chcielibyśmy sprawdzić, jak gra działa pod większym obciążeniem oraz poznać opinię większej liczby osób. Dla wykopowiczów przygotowaliśmy specjalną okolicznościową paczkę kart, którą dostaną po rejestracji wpisując w pole
"Kod promocyjny" - "wykop". W paczce są dwie karty niespodzianki, niedostępne w żaden inny sposób.
Jeśli macie jakieś pytania techniczne to piszcie, odpowiem, jak tylko będę na wykopie :)
Linki:
wejście do gry jako gość - wchodzisz do gry bez rejestracji (żadne osiągnięcia nie są zapamiętane)
rejestracja - tutaj wpisz wykopowy kod promocyjny
strona główna - strona główna gry (więcej screenów z gry do obejrzenia)
Dla technicznych i ciekawskich:
Klient gry: Javascript, jQuery, HTML, CSS, komunikacja z serwerem przez AJAX
WWW: PHP, MySql, JS, jQuery
Silnik gry: C++
Do www uzywam własnego autorskiego frameworka wzorowanego na Symfony ale sporo lżejszego :)
Dodatkowo specjalnie dla Wykopu, screeny z bardzo wczesnego stadium rozwoju :)
Komentarze (183)
najlepsze
Sugestie:
1. Statystyki obronna (życie i tarcza). Atak redukuje Tarczę i musi przeskoczyć próg Życia, aby ubić wroga.
Obecnie Tarcza to taka skorupka którą trzeba zedrzeć, a później Grający potrzebuje tylko jednego dobrego "strzała".
Uważam, że lepszą mechaniką byłoby, gdyby:
Tarcza miała stałą (nieredukowalną zwykłym atakiem) wartość.
Życie z koleji spada z każdym Atakiem i nie odnawia się (samo z siebie).
Cechy obronne mają wtedy więcej
2. Być może będzie, kiedyś Eigen o tym myślał, nie wiem do końca.
3. To będzie na pewno + większa różnorodność umiejętności - na razie pracujemy nad nimi w silniku gry, to wymaga sporo czasu, a graficy rysują karty - myślę że za jakiś miesiąc-dwa będzie sporo ciekawsza rozgrywka i mechanika.
Przecież każdy wie, gdzie są strony z takimi rzeczami.
No i gratuluję - świetna sprawa, może wsiąknę ;)
Gra jest bardzo dobra. Przede wszystkim ma niezłą grywalność, wciąga. Tutorial jest zrobiony super fajnie i doskonale tłumaczy zasady i pozwala wcągnąć się w rozgrywkę. Ma ogromny potencjał w sensie ilości kart pozwalających na rózne interakcje z zasobami, z dowódcami, z jednostkami itd. pomysły na
a) na starcia masz przynajmniej 2 zasoby, potem ich wypadanie zależy od szczęścia i oczywiście od ich ilości w konfiguracji talii w stosunku do unnych kart
b) gdy karty się skończą, co turę, odejmowany jest 1HP osobie, która nie ma kart
c) odrzucać nie można, na początku można ponownie rękę wylosować
d)
Właśnie dlatego teraz nie ma wykopefekt, mimo tych