w-support, sonymobile i xperia x10 mini pro - czyli mieszanka wybuchowa
Po około roku od kupna telefonu w play zaczęły dziać się dziwne rzeczy: po podłączeniu ładowarki ekran dotykowy świrował, sam się odblokowywał, po dotknięciu zaczynał wybierać losowe rzeczy.
Około miesiąc później zaskoczył mnie fakt, że po rozsunięciu ekranu nie mogę korzystać z ekranu dotykowego.
Fakt, coś się dzieje, ale przecież telefon jeszcze na gwarancji. Jak padnie - oddam i zrobią.
Minęły może ze dwa dni i ekran dotykowy działał jedynie w pozycji na wpół otwartej.
Pewnego dnia po prostu przestał działać w każdej pozycji - telefon zaniosłem do play, otrzymałem zastępczego solida i zadowolony wróciłem do domu.
Tutaj zaczynają się schody.
Otóż miałem otrzymać powiadomienie na mój numer w sprawie odebrania telefonu.
Niestety, niczego takiego się nie doczekałem. W końcu sam zadzwoniłem, okazało się, że w playu im się "zapomniało".
Ok, odbieram telefon a tam... Gwarancja anulowana, Powód: uszkodzenie mechaniczne płyty głównej lub jej elementów.
Nie odbieram telefonu, proszę o ponowne przesłanie do serwisu do ekspertyzy.
Odbieram telefon ponownie po około 3 dniach.
Nie było żadnej ekspertyzy. Nie zmieniło się nic. Gwarancja anulowana to anulowana.
Ok, odbieram telefon. Załatwię sprawę z w-support może...
Poszedłem do w-supportu. Nie ma opcji rozmawiać z kimkolwiek, kto zajmuje się telefonami. Jedynie cieć w okienku prosi o maila w tej sprawie. I mogę odezwać się do producenta. Może on coś w tej sprawie zdziała.
Napisałem. Do w-supportu i do sonymobile. Przy czym z tego pierwszego do dziś nie otrzymałem jakiejkolwiek odpowiedzi.
Efekt końcowy:
- powodem usterki była uszkodzona taśma wyświetlacza
- na płycie głównej "bądź jej komponentach" nie ma śladu uszkodzenia.
- gwarancja została anulowana, wszelka próba kontaktu z sonymobile kończy się mailem:
"Thank you for contacting Sony Xperia Support.
With regards to your inquiry, we are very sorry that you are unhappy with our previous correspondence and presented decision, however it is the final statement of our company about described situation and it will not be changed. "
- telefon został rozebrany przez inny serwis usuwając "plombę" w-supportu pozbawiłem się według umowy praw do reklamacji
- mam naprawiony telefon bez gwarancji
Wnioski:
- w-support oszukał mnie anulując moją gwarancję, ponieważ zmyślili uszkodzenie mechaniczne
- w-support wspólnie z play próbował naciągnąć mnie na koszty, ponieważ proponowali naprawę telefonu poza gwarancją (skasowaliby pewnie jak za wymianę płyty głównej)
- w-support nie potrafi zdiagnozować banalnej usterki
- nie wiem, czy pęknięcie taśmy wyświetlacza podlega gwarancji. W końcu to również uszkodzenie mechaniczne. Choć wynikające z badziewnego zaprojektowania telefonu.
- gwarancji nie odzyskam. Czasu straconego przez w-support i próby kontaktu z sonymobile także.
Co właściwie w tej sytuacji zrobić?
Komentarze (70)
najlepsze
@Drill: Co z tego że free kurier odbiera, skoro ich wytyczną jest znaleźć haczyk i odesłać cię z kwitkiem? Zawsze ta sama polka, jak nie z serwisem, to z ubezpieczycielem.
@guilmonn: Pany ja ogólnie nie polecam oddawania do operatora telefonów - plus np ma wytyczne
Kartę sim, pamięci i wszelkie możliwe do wyjęcia rzeczy się wyjmuje dając tel do serwisu, bo też już mi się zdarzyło (wprawdzie w przypadku laptopa) ale odebrać go bez bracketów. I potem szaprać się o to, że były.
Wysyłaj do w-support ponownie, informuj obydwie strony (w-support i Sony Polska) o zaistniałej sytuacji powołując się że i do jednego i do drugiego wysłałeś meila z informacją o fakcie.
Naprawią lub wymienią na nowy.
Jak coś poczytaj sobie u mnie na blogu moje przeboje z w-support. - http://misiekf.pl/2013/02/jak-bez-reki/
zgłosić do prokuratury jako oszustwo i do UOKiK.
Chyba, że masz mentalność niewolnika to możesz sobie odpuścić. :>
Twoja wypowiedź nic nie wnosi...
po to w cywilizowanych krajach funkcjonują odpowiednie regulacje (niezgodność towaru / gwarancja), żeby każdy człowiek nie musiał być majstrem od wszystkiego, a sprzedawca / producent ponosił odpowiedzialność za jakość produktu...