Budowa toru - film edukacyjny od PKP PLK
Konstrukcje dróg kolejowych to jedne z najbardziej wytrzymałych budowli. W jaki sposób zbudowana jest linia kolejowa? Z jakiego materiału wykonane są szyny? Czy wszystkie tory są takie same? Eksperci od infrastruktury kolejowej odpowiedzą na te i inne pytania.
layla__ z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 90
Komentarze (90)
najlepsze
1. Po pierwsze rozróżnijmy dwa pojęcia. "Rewitalizacja" to jest remont drogi kolejowej czyli przywrócenie jej parametrów takich jak miała kiedyś. "Modernizacja" to jest podniesienie parametrów.
Co wpływa na taką cenę? Przede wszystkim fakt, że modernizacja to nie jest tylko wymiana samej nawierzchni, ale też budowa systemu sterowania ruchem, przebudowa stacji kolejowych, wymiana trakcji i budowa obiektów inżynieryjnych (obiekty są naprawdę kosztowne to często z 25-40% całej inwestycji). Same
To i ja skorzystam i Cię o coś zapytam, jeśli pozwolisz:)
1. Dlaczego modernizacje linii kolejowych są tak drogie? Kosztują miliardy złotych. Co wpływa na tak dużą cenę? Szyny, podkłady, podbudowa, czy może jeszcze coś innego? Jak mniej więcej procentowo kształtują się koszty tych poszczególnych elementów w całej takiej inwestycji?
2. Jak radzono sobie z budową kolei 100-200 lat temu, gdy nie było tylu urządzeń pomiarowych (geodezyjnych), jak dbano o
Po szczegóły zapraszam tutaj:
http://kolej.krb.com.pl/d1_new/zal16.html
@easy_to_go: Dzieje się to w sposób bardzo tradycyjny, praktycznie bez zmian od początków kolei.
Zajmuje sie tym Dróżnik obchodowy.
Co należy do jego obowiązków można poczytać tutaj.
A jego praca jest regulowana Instrukcją D10.
Polecam film z tej samej serii o diagnostyce:
Jestem za tym, żeby na odp. uczelniach w ramach kolosów powstawały scenariusze do tego typu programów, a TVP niech się zajmie na ich podstawie nakręceniem i montowaniem materiału video :P
Myślę, że studentom taki sposób utrwalenia i sprawdzenia wiedzy byłby na rękę :D
(myślę, że będzie dużo wygodniej jechać metrem na Wileński i dopiero tam wsiadać do autobusu dalej na Targówek, niż cisnąć się z ludźmi jadącymi tramwajami/autobusami tylko do dworca)