Barierki na DK10, Stargard - Szczecin
Droga krajowa bez możliwości jakiegokolwiek wyprzedzania i OMINIĘCIA pojazdu na odcinku 6 km.
trueno2 z- #
- #
- #
- #
- #
- 184
Droga krajowa bez możliwości jakiegokolwiek wyprzedzania i OMINIĘCIA pojazdu na odcinku 6 km.
trueno2 z
Komentarze (184)
najlepsze
Może nie zrobili tam jeszcze czarnego punktu, ale każdy wypadek tam kończy się tragicznie, a kilka osób już leży przez to na cmentarzu.
Ludzie przez 6km nie potrafią jechać
- Bardziej niebezpieczne dla motocyklistów
- Niebezpieczne dla samochodów o wysokim zawieszeniu SUV itp (bezpieczniejsze są bariery stalowe)
- Gorsze niż stalowe w zatrzymywaniu ciężarówek
- Parametry zmienne w zależności od temperatury
- duża liczba "incydentów pokolizyjnych"...rany spowodowane przez elementy bariery i kolejne kolizje spowodowane pośrednio przez elementy zniszczonej bariery
i najważniejszy powód dla którego
Znam za to trochę zalet:
- przy najechaniu przez pojazd zapewniają przy kolizji bardzo małe opóźnienie poprzeczne i podłużne - znacznie mniejsze niż w innych rodzajach barier. Mniejsze jest więc prawdopodobieństwo powstania obrażeń osób, znajdujących się w pojeździe;
- mają wyższy stopień powstrzymywania - utrzymują z powodzeniem auta ciężarowe, gdy
1. wcale nie są bardziej niebezpieczne dla motocyklistów, ale nasi polscy motocykliści muszą ciągle beczeć z pierdyliarda powodów (w sumie się im nie dziwię: nie dość, że motocyklista, to jeszcze Polak. Niezłe combo do narzekania.)
2. wcale nie są bardziej niebezpieczne dla dużych pojazdów
3. gorsze niż stalowe? Przecież stalowe pękają w sekundę.
4. Parametry stali nie zmieniają się w zależności
Miałem "przyjemność" jechać karetką na sygnale do Szczecina. Jakis człowiek niespełna rozumu zaprojektował te barierki z tak małym marginesem. Wyprzedzanie pojazdów jest praktycznie nie możliwe (wozem strażackim bedzie na pewno nie możliwe) a dodać do tego jeszcze jak reagują kierowcy na pojazd uprzywilejowany to zaczyna byc niebezpiecznie. Były to chyba najdłużej przejechane 6km ładną drogą asfaltową w histori mojej pracy. Dojedzie do tego ze zanim dojedziemy do wypadku to będziemy musieli
Mamy dużo matołów za kierownicą wiec trudno sie dziwić, że państwo myśli za obywatela.