O marnowaniu potencjału lokalnych linii kolejowych. Linia kolejowa za 200 mln zł
Linia Rzeszów-Jasło została wyremontowana przez PKP PLK za ponad 200 mln zł. Stała się bezpieczną i szybką alternatywą dla zakorkowanych dróg. Ale samorząd podkarpacki uruchamia na niej zaledwie 2 pociągi!
kakaowymistrz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 78
- Odpowiedz
Komentarze (78)
najlepsze
Więc jeżeli ktoś chce oczekiwac efektów po kilku tygodniach, i po tych kilku tygodniach likwiduje pociągi ze względu na nierentowność,
Dokładnie - dostosowane tylko do ludzi, którzy zaczynają akurat o 7 i kończą akurat o 15 - ile jest takich ludzi? Jeśli zaczynasz uczelnię/pracę w innej godzinie - kolej odpada. Chcesz jechać o normalnej godzinie załatwić sprawy/spotkać się z kimś itp. nie wstając o 4 w nocy, ani nie wracając już o 15 - kolej odpada.
Jasło - Rzeszów - dwa kursy:
4:56 (dojazd 6:22), 15:11
Rzeszów - Jasło
5:16 15:30
Tylko jeden pociąg poranny i jeden popołudniowy - jeśli ktoś zaczyna pracę/szkołę akurat o 6:30/7 i kończy akurat o 14:30/15 to ok, pasuje. Ale ile będzie takich osób? Wystarczy, że ktoś zaczyna ALBO kończy o innej godzinie i już jazda pociągiem traci sens. Kupowanie jakichś miesięcznych/przywiązywanie się do
Pierwszy argument - odpowiedź w trzecim cytacie. Często wystarczy 2 razy więcej pociągów, żeby liczba przewożonych osób wzrosła 4 krotnie. Wiadomo - nie można zwiększać w nieskończoność - trzeba znaleźć kompromis, np. taki jak zaproponowałem w trzecim cytowanym fragmncie. Drugi argument - jest mniej, ale wcale nie aż tak mało, a i tak jak piszę - poza szczytem mniejsza częstotliwość, która to zrównoważy. Z resztą wcale nie potrzeba bardzo dużo
No tak, wielkość miasta nie ma kompletnie ŻADNEGO znaczenia. Tak samo jak sposób zachęcania ludzi do tej linii głównie poprzez godziny i liczbę zaproponowanych połączeń. To jest typowa dojazdówka, gdzie jeździ pełno busów i jeśli już wyłożono te 200 mln to tak, trzeba chociaż spróbować wyciągnąć coś z niej
(to tak luźno w temacie lokalnych linii...)
Jest to o tyle dla mnie niezrozumiałe, że jak był wcześniej kurs w godzinach popołudniowych to piątkowy szynobus pękał w szwach (studenci.rar). Teraz żebym mogła czasem odwiedzić
Kolej nigdy nie zapewni tyle godzin odjazdu i pasażer będzie musiał dostosowywać się do rozkładu,co jest największą wadą transportu zbiorowego.