Dlaczego studzienki kanalizacyjne muszą być w jezdni?
Dlaczego budując nowe drogi wstawia się studzienki w jezdni? Czy jest to problem tak zaprojektować drogę, żeby studzienka była poza drogą? Przykład: przebudowana od zera droga DW 941 pomiędzy Wisła a Istebną - pojawiły się studzienki, których wcześniej nie było. Proszę specjalistów od budowania dróg o wyjaśnienie takiej procedury budowy dróg.
mmmarecki z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 127
Komentarze (127)
najlepsze
Kanalizacja musi być kładziona pod jezdnią, tam jest jej miejsce. Pod chodnikiem prowadzi się wodociąg, gazociąg można też sieć cieplną.
Mogło by być odwrotnie, ale średnice przewodów odprowadzających deszczówkę i ścieki bytowo-gospodarcze są wiele większe niż przewody gazowe czy wodociągowe.
Komentarz usunięty przez moderatora
Co do rozkopywania chodników w mieście to nie jest tak prosta sprawa.
Jeżeli tamtędy nie biegnie już żaden przewód, rura wodna lub gazowa, to pojawi się problem naruszenia gruntu wokół fundamentu.
Jest to niebezpieczne dla starych kamienic, które nie posiadają fundamentów żelbetowych.
Podsumowując, da się
Chory temat, a jeszcze bardziej chore odpowiedzi, chociaz kilka sensownych jest!
Po pierwsze sa to studzienki deszczowe (kanalizacja drogowa a nie komunalna), caly system zbudowany jest od zera, wczesniej go nie bylo. Studzienki nie beda sie zapdac bo teren jest skalisty, silosy sa wkopane ponad 2m pod powierzchnia. po bokach sie nie dalo, bo:
1. po jednej stronie jest urwisko po drugiej mocna skarpa w gore
2. tereny wokol drogi