Zarobki i wnioski po wydaniu pierwszej gry mobilnej na android/iOS
Zebrałem w całość parę rzeczy związanych z wydaniem mojej gry mobilnej Note Fighter. Zarobki z wersji płatnej/darmowej (z reklam) oraz trochę o piractwie na androida.
JavaDevMatt z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 271
Komentarze (271)
najlepsze
Myślę, że autor odwdzięcza się bardzo dobrymi informacjami ze swojej pracy. Dla mnie sytuacja win-win.
1) Jeśli grę robisz też z myślą o konsolach i PCtach to możesz spróbować wydawać płatną wersje mobilną. Jak nie, to celuj tylko w wersję darmową (IAP* + reklamy). Dzielenie na dwie wersje (darmowa i płatna) raczej nie ma sensu.
2) Darmowa mobilna gra z reklamami ma większy sens, bo gracze i tak spiracą i dzięki temu będziesz miał większy zasięg. Poza tym np. w Chinach nie
W ogóle muszę się przyznać, że o twojej grze usłyszałem z miesiąc temu na angielskich forach, gdzie polecali dungeon crawlery w 3d na androida. To chyba jedna z nielicznych tego typu gier w 3d na androida, więc wstrzeliłeś się w lukę idealnie.
Dziwi mnie słaba sprzedaż, naprawdę. Tak jak koledzy piszą, może powinieneś zastanowić się nad poprawieniem kilku rzeczy i na tym silniku próbować wypuszczać kolejne wersje lub osadzić akcję
1) Nie rób gry która odpycha, szczerze, po tych obrazkach i grafikach target to jacyś hipsterzy, który muszą grać w co innego.
2)Zrób risercz, przed tworzeniem co jest aktualnie poszukiwane, jeżeli widzisz że topka z marketu to kolorowe gry ala. clash of clans, czy flappy berd, czy inne angry berdy, to nie rób gry która jest brzydka.
3)Logo zwracające uwagę > smutne poważne
Produkcją gier na Androida zajmuję się już od kilku lat. Zacznę od tego, co napewno wszystkich najbardziej interesuje - czyli od kasy.
Na grach (wrzuconych na google play) udało mi się zarobić ok 5 000 zł na przestrzeni około 2 lat - gównie za sprawą jednej gry - Jewels Crush(ma obecnie ok 60 K pobrań).
Jakimś cudem trafiła do top new games. Co prawda była na dole tej listy, ale pobrania