Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko233
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

285

Effects Games - darmowy silnik do gier w Javascript

Effect Games - to platforma do tworzenia gier działających w przeglądarce. Gry do uruchomienia nie wymagają FLASH'a, wystarczy sam Javascript. Autor projektu - Joseph Huckaby chciał udowodnić, że nie ma potrzeby używać Flasha do gier przeglądarkowych. Poświęcił 4 lata żeby to dowieść, czy mu się udało ?

bmoc
bmoc
z
effectgames.com
dodany: 06.12.2009, 23:38:20
  • #
    technologia
  • #
    webdesign
  • #
    programowanie
  • #
    javascript
  • #
    gry
  • #
    narzedzia
  • #
    perl
  • 37
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (37)

najlepsze

grzdyka
grzdyka
07.12.2009, 00:28:14
  • 12
Projekt godny uwagi - moim skromnym zdaniem, jego autor nie musi już nic udowadniać. Aż nie chce się wierzyć, że te dema nie zostały zrobione we flashu. Jak widać, JavaScript to nie tylko efekt "podświetlanych" buttonów, czy pasków z przesuwanym tekstem na stronach;) Z drugiej strony, wydajność platformy nie jest tak duża, jak możnaby się spodziewać, np. absOrb Demo skutecznie mobilizuje procesor do większego wysiłku - w tym przypadku porównywalne, proste flashowe
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sh1eldeR
Sh1eldeR
Sh1eldeR
07.12.2009, 02:55:14
  • 21
@grzdyka:

Wraz z nadejściem elementu canvas, po którym można sobie praktycznie dowolnie rysować, nagle okazało się, że w JavaScripcie można tworzyć nawet całkiem niezłe gry. Nie jest to jednak tak naprawdę związane z samym językiem. Element Canvas można traktować jako pewną bibliotekę, choć poniekąd standardową.

Co do prędkości działania, to faktycznie póki co nie jest ona... powalająca. Ale to się cały czas zmienia. JavaScript przeżywa drugą, lepszą młodość: za pisanie aplikacji javascriptowych
Leks
Leks
07.12.2009, 21:33:02
  • 4
Co do prędkości działania.

Nie ma to jak grać w mario na komputerze kilkaset czy nawet kilka tysięcy razy szybszym od pegazusa i wkurzać się, że przycina. Płynniej mi chodzi Far Cry 2 na ultra detalach.
vajroos
vajroos
07.12.2009, 10:16:43
  • 11
czekam na gry wykopowiczów :]
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

K.....k
K.....k
konto usunięte 07.12.2009, 14:50:45
  • 1
@vajroos

http://www.doman.art.pl/portfolio/inne.php :) - ostatnia to prosciutki actionscript, ale bez problemu mozna to przeniesc na canvas

[reklama: bedzie pewnie niedlugo o tym w kursie: http://www.doman.art.pl/kursjs ]
m4estro
m4estro
m4estro
07.12.2009, 14:41:35
  • 1
Kurcze no niewiem co jest nie tak. Mi wszystko śmiga
_dejw
_dejw
_dejw
07.12.2009, 18:01:44
  • 9
Do czego to dochodzi?! ;-(

"(kolejny) Innowacyjny komunikator GG w Javie" dostał ponad 500 wykopów, mimo, że nie było w nim nic innowacyjnego, komunikator taki jak jeden z wielu, "zabugowany" i na koniec perełka: "może być wieloprotokołowy". Coś takiego można napisać w jeden weekend (może prócz tych bugów, w kodzie jak i ortograficznych). Skąd więc taka popularność?

A tutaj mamy silnik do gier internetowych, udostępniony za darmo, a wykopów obecnie mniej niż
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kvczor
Kvczor
07.12.2009, 21:13:33
  • 3
@_dejw

Więcej osób dotyczy GG niż "silnik do gier internetowych". Ot co.
Brut_all
Brut_all
Brut_all
07.12.2009, 19:22:30
  • 1
Na Wykopie niszowe jest nie-programowanie ;-)
j.....9
j.....9
konto usunięte 07.12.2009, 13:59:20
  • 4
Autor tego cudeńka jest genialny! Krok w dobrą stronę, już pomijając gry - ogólnie efekty graficzne na stronach W W W za pomocą JS.

RESPECT!

P.S. Na szczególną uwagę zasługują wartości zmiennych np. "var config = {"GoogAnalID" .... :D
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

w.....n
konto usunięte 07.12.2009, 14:21:07
  • 2
Ciekawszym wg mnie projektem jest http://www.chromeexperiments.com/ ale za tym stoi wielka korporacja. Mimo wszystko respekt dla autora projektu.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

j.....9
j.....9
konto usunięte 07.12.2009, 14:57:49
  • 1
No tak, ale to tylko dla Chrome :./, przynajmniej narazie...
_dejw
_dejw
_dejw
07.12.2009, 18:20:31
  • 0
Nie koniecznie. Niektóre przykłady działają też z powodzeniem w FireFox-ie. Safari pewnie też coś udźwignie ;-)
Achim
Achim
Achim
07.12.2009, 17:53:55
  • 1
Zagrajcie w Mario, trochę się zdziwiłem gdy okazało się, że można iść w lewo i ekran się będzie przesuwał w prawo. Powiedzenie przejść Mario w drugą stronę nabiera nowego znaczenia :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3ddy
3ddy
08.12.2009, 17:59:03
  • 0
naprawdę ciekawe :)

chociaż są bugi w mario nie można wejść na drugiej planszy na górę =/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cinek200
cinek200
cinek200
07.12.2009, 14:56:12
  • 0
Teraz to jest WykopEffectGames.com
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

j.....9
j.....9
konto usunięte 07.12.2009, 14:58:43
  • 0
Ale tylko gdy uruchamiasz z nagłówkiem wykopu, bez działa fajnie.
M.....x
M.....x
konto usunięte 07.12.2009, 14:19:39
  • 0
Niewątpliwie bardzo fajna rzecz, ale nawet strona główna nie chce się załadować w całości, a podstrony w ogóle (Opera 10.10).
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

D.....R
D.....R
konto usunięte 07.12.2009, 14:38:42
  • 1
U mnie działa w Operze 10.10
j.....9
j.....9
konto usunięte 07.12.2009, 14:33:17
  • 0
To mnie własnie ciekawiło, bo na IE oraz Chrome działa ok, az mi sie wierzyc nie chcialo ze zrobili taki silnik na JS działajacy na kazdej przegladarce :>, to własnie najwiekszy problem JS.
koziolek666
koziolek666
07.12.2009, 13:05:45
  • 0
For example, all the image scaling (zooming) happens on the server, as well as image transformations such as rotation and environment effects. Also, fonts are generated on our servers in real-time.

Zatem nie jest to pure JavaScript, trzeba jeszcze mieć serwer. Równie dobrze można zatem używać JavaFX czy Silverlighta o Flashu (Flex) nie wspominając . Nie zmienia to jednak faktu, że całość wygląda dobrze.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sh1eldeR
Sh1eldeR
Sh1eldeR
07.12.2009, 14:14:34
  • 2
@e-welina:

To proste: wynik w ogóle nie powinien być przesyłany od klienta do serwera.

No dobrze, prosty jest sam pomysł, ale trudniej to skutecznie zakodować. Rozwiązanie polega na tym, że punkty zdobywasz tak naprawdę na serwerze. Gra wysyła ciągle do serwera informacje, że np. gracz poruszył się w lewo, czy że właśnie strzelił. Żądania są walidowane przez serwer, więc nie możesz się nagle ruszyć o 100 px żeby uniknąć strzału, czy teleportować.
Sh1eldeR
Sh1eldeR
Sh1eldeR
07.12.2009, 13:19:53
  • 2
"Zatem nie jest to pure JavaScript"

I tak i nie (zaraz napiszę czemu).

"trzeba jeszcze mieć serwer."

Serwer

Hity

tygodnia

Samolot F16 rozbił sie przed pokazami AirShow w Radomiu
Samolot F16 rozbił sie przed pokazami AirShow w Radomiu
4376
O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
4035
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
3717
Typ kradnie dzieciakowi czapkę
Typ kradnie dzieciakowi czapkę
3736
Sąd skazuje pieszego za utrudnianie jazdy po chodniku
Sąd skazuje pieszego za utrudnianie jazdy po chodniku
3400
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #polska
  • #informatyka
  • #wydarzenia
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #internet
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking