Marketingowy szrot, jetpacki to stara technologia z lat 60, nie widzę tu żadnego przełomu. Jak będzie ta nowa wersja co ją szumnie zapowiadają na stronie to może wykopię.
@stasioto: W Bell Jet Flying Belt z lat 60. standardem było 5 minut, a można było lecieć teoretycznie nawet 25 minut (nikt tego nie zrobił bo to było zbyt niebezpieczne). A ten nawet nie może lecieć te 10 minut, to ma dopiero umieć przyszła wersja.
Pamiętam, że parę ładnych lat temu na Discovery leciał program o zarzuconych projektach amerykańskiej armii, jednym z nich był właśnie jetpack, który porzucono ze względu na ogromne zużycie paliwa. Ciekawe czy tutaj sobie jakoś poradzono z tym problemem.
@Lysygrubyibrzdkialesympatyczny: Z niczym sobie nie poradzono. W przypadku takich urządzeń działa proste prawo Bernoulliego.
W praktyce sprowadza się to do wytworzenia strumienia gazów o prędkości ~200km/h o przekroju takim człowiek. Oznacza to, że z dysz wylatują gazy o prędkości ponaddźwiękowej, ze względu na znacznie mniejszy przekrój dysz.
W efekcie mamy zajebiście głośne urządzenie wykorzystujące najbardziej wybuchowe mieszanki chemiczne.
Dalej śmigłowiec jest 1000x lepszym i sprawniejszym energetycznie rozwiązaniem.
@Andi93: Wszyscy się podniecają a prawda jest taka że takim czymś paliwa starczy na maksymalnie 5 min lotu. O wiele wydajniejsze są normalne helikoptery.
Komentarze (63)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
A ten nawet nie może lecieć te 10 minut, to ma dopiero umieć przyszła wersja.
Komentarz usunięty przez moderatora
W praktyce sprowadza się to do wytworzenia strumienia gazów o prędkości ~200km/h o przekroju takim człowiek.
Oznacza to, że z dysz wylatują gazy o prędkości ponaddźwiękowej, ze względu na znacznie mniejszy przekrój dysz.
W efekcie mamy zajebiście głośne urządzenie wykorzystujące najbardziej wybuchowe mieszanki chemiczne.
Dalej śmigłowiec jest 1000x lepszym i sprawniejszym energetycznie rozwiązaniem.
@chwilowynick: Czuje dobrze człowiek.