Raptor: najlepszy silnik rakietowy na świecie?
Merliny dały SpaceX przestrzeń wokółziemską. Raptory dadzą Marsa. Cel ambitniejszy. Potrzeba lepszego silnika. Prawdopodobnie najlepszego, jaki kiedykolwiek zbudowano. Przeczytajcie jak powstawał i czemu jest tak dobry w tym co robi.
L.....Z z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 212
Komentarze (212)
najlepsze
@cerastes: Ale kisnę.
No tak.
- pierwsza w pełni prywatna rakieta kosmiczna;
- pierwszy w pełni prywatny statek kosmiczny;
- pierwsza lądująca rakieta na lądzie;
- pierwsza lądująca rakieta na wodzie;
- najbardziej niezawodny silnik w historii branży (Merlin 1D);
W najblizszych miesiącach:
- pierwsza rakieta wielokrotnego użytku;
- pierwszy statek kosmiczny wielokrotnego użytku;
- pierwszy załogowy statek
ilość misji na Marsa
SpaceX: 0
NASA: 20
Mariner 3 USA 5 listopada 1964 Przelot obok Marsa Osłona nieodrzucona
Mariner 4 USA 28 listopada 1964 Udany przelot obok Marsa 14 lipca 1965 Nadesłane 21 zdjęć
Mariner 6 USA 24 lutego 1969 Udany przelot obok Marsa 31 lipca 1969 Nadesłane 75 zdjęć
Mariner 7 USA 27 marca 1969 Udany
Poza częstszymi awariami (więcej silników = większe prawdopodobieństwo awarii jednego z nich) -- głównym problemem była niemożność uzyskania równomiernego, przewidywalnego ciągu. Wystarczyło, żeby jeden z silników miał jakąś fluktuację i pojawiały się problemy.
O ile awarie to kwestia
Czyli ruskie ogólnie mieli dobry pomysł, tylko tradycyjnie #!$%@? wykonanie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cięższy silnik z takim samym ciągiem ale o lepszym impulsie właściwym da dużo większe korzyści w masie paliwa potrzebnej do pracy.
Stosunek masy do ciągu całej rakiety z cięższym silnikiem ale lepszym impulsem będzie lepszy.
Dwa, przez rekordowe ciśnienie żywotność, awaryjność Raptora jest wielką niewiadomą.
Zresztą ten silnik ogólnie jest wielką niewiadomą - zdaje się nie wiadomo nawet ile waży, nie wiem
Czemu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Minotaur_IV
https://en.wikipedia.org/wiki/Vega_(rocket)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mu_(rocket_family)
paliwo stałe jak podpalisz to dopali się do końca.
no chyba dlatego tak się cykali żeby je używać w misjach załogowych, jak coś się pierdzieli w ciekłym to zamykasz zawór i w najgorszym wypadku masz mniejszy ciąg i taszczysz niepotrzebne paliwo (nie wiem czy przepompowywanie zawsze jest opcją). A jak w stałym jebnie to jebnie, z resztą faktycznie tam się nie ma co psuć jak w zapałce.
EmDrive może być odpalany w kosmosie, gdzie grawitacja już nie przeszkadza i z racji mikrego ciągu będzie służył raczej w misjach do planet zewnętrznych i do lotów poza system słoneczny.
Mars jest dla niego za blisko.
Teoretycy. Niech najpierw wyjaśnią, czemu to w ogóle działa, bo jeszcze parę lat temu to się upierali, że to jakiś błąd w pomiarach, bo to nie ma prawa dawać ciągu., że to naukowa szarlataneria, marnowanie czasu i zasobów na badanie takiej bzdury. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A potem niech się biorą za spekulacje co do ciągu.
Zdaje się, że jest tylko jedna praca, która próbuje to
Komentarz usunięty przez autora