@roztoczanin: Kierowca jechał wkurzony że rozwalił naczepę zły na siebie myślał sobie cały dzień do dupy! Aż tu nagle okazało się że nieszczęścia chodzą parami....
1:40 - warunki go zaskoczyły. Tacy zabieraliby prawko 40-latkom. 4:38 - tajemnicą dla mnie jest sens wyprzedzania w takich warunkach. Zwłaszcza ciekawa jest faza powrotu na swój pas, gdyby trzeba było się schować nagle. 6:35 - wygląda jakby chciał wpuścić kogoś z pasa rozbiegowego (takie manewry często widzę na A4 - odcinek opolski. Jednak poddaję się, bo pasa tam nie ma :) . Akcja z czapy - nie do przewidzenia. No chyba
jak ten zakręt jest faktycznie nienajlepiej wyprofilowany.
@AdNoctum: jest dobrze wyprofilowany, dobrze do prędkości którą założył projektant (a to teren zabudowany więc prędkość projektowa jest niska) - a że niektórzy mają problem z doborem prędkości to nie jest wina drogi
Zawsze sie zastanawialem skad u ludzi biora sie takie male wgniotki na jednych drzwiach. Nigdy bym nie powiedzial, ze to przez tiry probujace wymusić pierwszenstwo ( ͡°͜ʖ͡°)
@mirek_januszy: Bo można. Nie #!$%@? się (a przede wszystkim nie wyprzedza) tylko wtedy, gdy droga jest w paski (śnieg / asfalt / śnieg / asfalt / śnieg), bo to najlepsze warunki do #!$%@? auta do rowu.
Można #!$%@? po śniegu? Chyba nie wiesz jaka przyczepność zapewnia śnieg, i jaka jest np droga hamowania ze 100km/h na śniegu a jaka np podczas deszczu. O utracie kontroli i bocznym poślizgu w drzewo
#!$%@?ąc od jego osoby, typowy przykład braku elementarnej wiedzy z zakresu wyprowadzania poślizgu - hamulec wciska na moment, włącza się ABS, a potem zamiast trzymać hamulec i kontrować, puszcza go jadąc na wciśniętym sprzęgle. A wystarczyło hamulec w deskę, delikatne kontry i dać ABSowi zrobić resztę roboty.
A wszyscy śmieją się z sebixów śmigających po parkingach centr handlowych, policja goni ich często jak przestępców,
@Feluke: ABS ustabilizuje auto w poślizgu i da Ci więcej czasu na kontrowanie. Serio.
Co do trakcji, to ujmę to tak - jak jesteś w poślizgu, to jak najszybciej musisz zredukować prędkość. Przy 100 na godzinę nie wyprowadzisz samochodu z poślizgu, ale przy 30-50 już tak. Zatem pierwsze, to zredukować prędkość.
Druga sprawa - trakcja to pojęcie względne, jak wciśniesz sprzęgło, praktycznie destabilizujesz samochód. Co z tego że masz trakcję, skoro
Jak tak patrzę, ilu kretynów jeździ po polskich drogach (najdobitniejsze przykłady - 4:10 i ten ostatni) i słyszę, ile wypadków jest na A4 koło Kostomłotów bądź Kątów Wrocławskich niemal codziennie, to aż strach za kierownicę wsiadać. Dramat.
Komentarze (240)
najlepsze
Pewnie to wina śniegu leżącego na drodze i drogowców że "znowu zaspali" a nie tego, że #!$%@?.
4:38 - tajemnicą dla mnie jest sens wyprzedzania w takich warunkach. Zwłaszcza ciekawa jest faza powrotu na swój pas, gdyby trzeba było się schować nagle.
6:35 - wygląda jakby chciał wpuścić kogoś z pasa rozbiegowego (takie manewry często widzę na A4 - odcinek opolski. Jednak poddaję się, bo pasa tam nie ma :) . Akcja z czapy - nie do przewidzenia. No chyba
Komentarz usunięty przez moderatora
Po napisaniu poszukałem tego filmiku i wszystko idzie w dobrym kierunku https://www.youtube.com/watch?v=wXjGUjlbNVo&list=PLD3n-nIW3Vn_Jvtj2yglatcLoOIZavYxs&index=6 - patrz opis filmu.
@impulse_101: Z tym że kiedyś dolar był po 3 zł a teraz jest po 4zł.
@AdNoctum: jest dobrze wyprofilowany, dobrze do prędkości którą założył projektant (a to teren zabudowany więc prędkość projektowa jest niska) - a że niektórzy mają problem z doborem prędkości to nie jest wina drogi
Można #!$%@? po śniegu?
Chyba nie wiesz jaka przyczepność zapewnia śnieg, i jaka jest np droga hamowania ze 100km/h na śniegu a jaka np podczas deszczu. O utracie kontroli i bocznym poślizgu w drzewo
#!$%@?ąc od jego osoby, typowy przykład braku elementarnej wiedzy z zakresu wyprowadzania poślizgu - hamulec wciska na moment, włącza się ABS, a potem zamiast trzymać hamulec i kontrować, puszcza go jadąc na wciśniętym sprzęgle. A wystarczyło hamulec w deskę, delikatne kontry i dać ABSowi zrobić resztę roboty.
A wszyscy śmieją się z sebixów śmigających po parkingach centr handlowych, policja goni ich często jak przestępców,
Co do trakcji, to ujmę to tak - jak jesteś w poślizgu, to jak najszybciej musisz zredukować prędkość. Przy 100 na godzinę nie wyprowadzisz samochodu z poślizgu, ale przy 30-50 już tak. Zatem pierwsze, to zredukować prędkość.
Druga sprawa - trakcja to pojęcie względne, jak wciśniesz sprzęgło, praktycznie destabilizujesz samochód. Co z tego że masz trakcję, skoro
Zamiast pisac 1:15 2:30 5:20 itp mozna 1:15 2:30 5:20
no i wklejasz uzywając pod spodem opcji "link"
tak wyglada normalnie: https://youtu.be/RurbL9Eg1iw?t=94
tak wyglada uzywajac pod opcji link tu piszesz co chcesz