Największe polskie miasta bez kolei
Szok! W Polsce jest 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców bez czynnego dworca kolejowego. W Czechach tylko jedno, na Węgrzech czy Słowacji po kilka.
pogop z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 249
Szok! W Polsce jest 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców bez czynnego dworca kolejowego. W Czechach tylko jedno, na Węgrzech czy Słowacji po kilka.
pogop z
Komentarze (249)
najlepsze
W Policach np. nie ma pociągu, bo jest bez sensu, jest to miasto dobrze skorelowane ze Szczecinem komunikacją miejską, która wyparła kolej szybkością dojazdu i jego większą pokrywalnością (autobusy dojeżdżają w więcej miejsc i łatwiej się przesiąść).
Podejrzewam, że te miasta też mają podobnie, kolej sama z siebie nie zlikwidowała by rentownych połączeń.
Tak to już jest, jak się zauważy jakiś fakt statystyczny, ale nie zada sobie trudu, żeby
@Brother_of_Steel: kolej sobie zapracowała na nierentowność wielu połaczeń przez wiele lat. W latach 1999-2003 studiowałem i jeździłem koleją. Pociągi między moją miejscowością Wieluń a Czestochowa jeździły załadowane ludźmi pod korek. Wielu musiało stać w korytarzach. ale ale... w międzyczasie zaczeły się dziać "dziwne rzeczy", najpierw państwo zaczęło kombinować ze zniżkami dla studentów oraz kolej sama podwyższała ceny. Wzrost cen biletów był niewspółmierny
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@CzarnyOwiec: No chyba nie zawsze. Jak masz mało pasażerów na mało popularnej trasie, to koleją wychodzi zupełnie nieefektywnie. Już nie raz jechałem pociągiem, w którym było z 10 pasażerów i się zastanawiałem jakim cudem to działa, skoro taki pociąg pewnie samego prądu zużywa mnóstwo, a dodatkowo ma jeszcze z 5 osób załogi, maszynistów, kontrolerów, itd.
W takiej
Bo to są małe państwa barany
Głąby lepiej najpierw sprawdźcie podstawowe dane a potem komentujcie
Komentarz usunięty przez moderatora
@Krzysi3k5: Skąd wytrzasnąłeś takie wnioski z mojego wpisu? Skąd?!
Ja się czepiam jedynie że w porównaniu są brane pod uwagę kraje razem wzięte mniejsze obszarowo od Polski i mniej więcej do takich Niemiec powinniśmy się porównywać a nie do małych państewek, bo co nie mają łatwiej od Polski tworzyć sieci kolejowe? jak masz położyć 200000km torów a 25000 to chyba jednak jest
@Krzysi3k5: A co ma gęstość zaludnienia do długości torów jakie trzeba położyć?
Przecież tam podpiąć najdalsze miasto na północy z najdalszym na południu to jak u nas połączyć Bielsko Białą z Kielcami a gdzie tam jeszcze do Gdańska i co ma do rzeczy gęstość w takiej sytuacji gdy największym problemem są roboczogodziny i ilość surowca potrzebne na położenie tak rozległych torowisk.
2. W przypadku Jastrzębia-Zdroju rozważana jest odbudowa połączenia kolejowego do Pawłowic w których rewitalizowana jest linia Czechowice-Rybnik-Nędza.
3. W Siemianowicach Śląskich znajduje się linia kolejowa, ale nie jest już wykorzystywana do przewozu osób. Najbliższy dworzec znajduje się ok. 8 km dalej.
Z Siemianowicami to jest kwestia tego że kolej pasażerska ma tu małe znaczenie z racji bliskości Katowic i łatwość dostania się jakimkolwiek
@Tytanowy: XDDDD... Rozważać to sobie mogą, nie wierzę że cokolwiek z tego wyniknie, betonu nie skruszy się tak łatwo. Na kolej w JZ trzeba mieć pomysł, jeśli pociągi będą jechać do Katowic raz na dwie godziny i do tego dłużej niż Drabas to będą wozić powietrze i gimbomikoli.
@Adrian77: To jest raczej mapka połączeń osobowych, a i wybrakowana oraz od 2009 przybyło trochę linii.
@Pan_Krolik: Bo