Test Hybrydowej Toyoty Auris – Nie taka hybryda fajna jak chwali pan Zientarski
Osoby jeżdżące dużo i dynamicznie na trasie nie odczują zalet hybrydy. Powodem tego jest wykorzystywanie na trasie głównie silnika benzynowego, a ten jest...trochę za słaby (moc silnika spalinowego to 99 KM, a moment obrotowy to 142 Nm). Można jechać delikatnie, ale wówczas mija cię stary Golf III"
Genowefa1940 z- #
- #
- #
- #
- #
- 189
Komentarze (189)
najlepsze
Cytuje (moc silnika spalinowego to 99 KM, a moment obrotowy to 142 Nm).
Waga -1800 kg ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@thampel5
@Xava
@SpokojnyPan
Zapomnieliscoe o jednym. Jest jeszcze silnik elektryczny o mocy 60kW i 207 Nm. Podczas przyspieszania elektryk wspomaga cały czas silnik co daje nam ponad 340 Nm. Nie wiem czemu zapomniano napisać o tym w artykule. No i najważniejsza sprawa czyli, że moment w elektryku dostępny jest od razu, a nie jak w spalinowym dopiero przy określonych obrotach więc start spod świateł do 60km/h wygrywasz w 99%.
@Sepp1991: Co w tym jest śmiesznego? Sprawność silnika spalinowego, spalanie, moc maksymalna nie są stałe w funkcji obrotów. Dlatego bardziej efektywnie jest ustawić obroty takie, by uzyskać maksymalną moc czy minimalne spalanie, a regulować przełożenie niż odwrotnie.
Tak. Na wykopie głównie o to chodzi.
Dla tych co chcą spalić mało paliwa i przemieszczać się z pkt A do pkt B co innego.
Nie wiem skąd k...wa ta gonitwa za koniami mechanicznymi. I tak wszędzie macie ograniczenia prędkości.
@nowoczesny_jawnogrzesznik: chłopie, to już sensownie jechać VW Polo ważacym 1000kg i majacym 100KM z silnika benzynowego turbo ze spalaniem 4L/100km niż tą super hybrydę, która ma tą samą moc, ponad 50Nm mniejszy i waży bagatela 1800kg... Przecież to jakieś lata 70 ubiegłego wieku są xD absurd.