Piękny dźwięk stukotu kół o element smarownicy torowej
Smarownice torowe to urządzenia, które służą do smarowania kół jezdnych podczas ich przejazdu po szynach w celu ochrony przed zużywaniem się szyn oraz obrzeży kół. Smarownice instaluje się w przestrzeni międzytokowej przed ostrymi zakrętami torów.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 89
- Odpowiedz
Komentarze (89)
najlepsze
EDIT: Chyba sam se odpowiem. Smarują się, jak lokomotywa jedzie nazad w drugim kierunku, czyli tyłem do przodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@campingholiday:
To raczej działa w modelu "statystycznego zwiększania ilość smaru na szynie". Ten smar jest rozwlekany na większej odległości i w ten sposób działa - bo przecież sama smarownica nie jest w stanie ze swojego punktu nasmarować całego obwodu obręczy. Dzięki różnej średnicy różnych kół w różnych wagonach i lokach, ten smar zostaje rozbabrany na różnych odcinkach "modulo" na szynie. Skomplikowane w
Tak. Tu masz, jak to wygląda w kontekście koła.
https://youtu.be/F-KRLDx-6GE?t=35
ad 2. Są stosowane. Pytanie, czy mówiąc "powszechnie" masz na myśli "często", czy raczej "w ogóle"...
Jakkolwiek, smarownice nie są niestety bezobsługowe - trzeba je regularnie napełniać i kontrolować, inaczej tracą swój sens.
Tak, te tudum tudum to są szczeliny między torami. Nie jest to wada ale specjalny zabieg ponieważ zastosowana jest tolerancja aby było miejsce na rozszerzenie się szyny przy wiekszych temperaturach. Bo jak wiadomo wiele materiałów kurczy się i rozciąga pod wpływem zmiany temperatury. Smarowniczki są w o wiele większym odstępie niż łączenia szyn, jedynie przed zakrętami jest trochę gęściej. A że koła i szyny nie są gumowe to słyszysz każdy
Daczego koło w pociągu stuka. Wzór na pole koła to P=„pi”*r2 gdzie r=promień koła, a liczba„pi” to = 3 z hakiem. No i właśnie ten hak stuka.
¯\_(ツ)_/¯