Tesla patentuje elektrolit do ogniw Li-metal bez anody. Model 3 z realnym...
... zasięgiem pod 800 km. W maju 2020 roku laboratorium pracujące dla Tesli opublikowało prace badawcze na temat ogniw litowo-metalowych. Ujawniono wtedy, że opracowano specjalny elektrolit,...
franekfm z- #
- #
- #
- #
- #
- 127
Komentarze (127)
najlepsze
Taki typ ogniw ma sporo wad z których w artykule pobieżnie wspomniano jedynie bardzo małą liczbę cykli...
Ogólnie dla aut bezużyteczne, może znalazłoby zastosowanie w jakimś sprzęcie który ma awaryjnie podtrzymywać zasilanie albo mieć planowany krótki czas pracy (jakaś broń, rakiety itp.) - ale koszty produkcji przy małym
@keton123: A przy prędkości autostradowej 500 km. Mój nowoczesny minivan z silnikiem eco i pojemnością baku 50l przejeżdża w takich warunkach max 450 km a po mieście w korkach 400 km :/.
Czyli jakbym za bardzo nie szalał na autostradzie to takim elektrykiem dojadę z Krakowa do Gdańska bez ładowania... A jak trochę zaszaleję to wystarczy 20
Litem się nikt nie przejmuje poza osobami których wiedza o ogniwach kończy się na nazwie "ogniwa litowo!1!-jonowe". "Lit" ZOMG. A litu mniej niż 10kg na auto. (Kobaltu jeszcze mniej - 4,5kg na Model 3 LR ale z kobaltem są myki polityczne) :P
https://pubs.usgs.gov/periodicals/mcs2020/mcs2020-lithium.pdf
https://www.crazynauka.pl/bateria-w-plynie-moze-zastapic-benzyne-i-blyskawicznie-ladowac-samochody-elektryczne/
Jezeli uda sie zwiekszyc gestosc energii, to moze