Zrobić ładny obrazek w godzinę to nie trzeba być seniorem, powiedzmy, że raczej na poziomie mid. Tak, trzeba mieć wyobraźnię, ale to już na poziomie juniora. Bez wyobraźni po prostu nie startuj do designu, z założenia. Od seniora wymagałbym raczej wiedzy jak poukładać poziom, żeby przyjemnie się grało w strzelankę w otwartym/zamkniętym terenie, albo w skradankę, RPG czy przygodówkę. Jakie mają być odległości, przeszkody, rodzaj granic zewnętrznych świata, oświetlenie i warunki terenowe.
@Artur-: dla przykładu w takim CS:GO czy innej grze na Source jest mało assetów, większość mapy trzeba robić od podstaw, każdą podłogę i ścianę z osobna, na każde osobno nakładać tekstury, każde światło, każdy schodek, okno, szybę, każdą barierkę, słupek, nie ma tak że sobie wstawiasz i jest, trzeba się nieco więcej naprodukować, a jak chcesz sprawdzić efekty to nie da się na bierząco i trzeba skompilować mapę, która musi albo
@werfogd: mysle ze kazdy detal mozna byloby sie orzyczepic Ja zwrocilem uwage na jezdnie ktora jest wzglednie w dobrym stanie w porownaniu do budynkow, a przecież zdjęcia powojennej Warszawy dobrze pokazują ze gruz był wszedzie, na ulicy tak że nie było widać samej kostk brukoweji. Dodatkowo dziury, ziemia, rzeczy osobiste walajace sie pod nogami. No pewnie wiele detali pominąłem.. Oraz te dziwne rośliny, bo jie widzialem rosliny ktora pielaby się tworząc
Senior level designer we wstawianiu gotowych obiektów i modeli... A weź je człowieku "wyrzeźb" każden z osobna od zera, nadaj interaktywne funkcje itp. itd., wtedy pogadamy... ( ͡°͜ʖ͡°)
Kurła, 10 minut roboty i pewnie z 10 000 zł kurła sobie zażyczy taki złodziej informatyk kurłaaa... Poszedł by do kopalni kurła na 12h to by zobaczył czym jest uczciwa praca....
Kurła, 10 minut roboty i pewnie z 10 000 zł kurła sobie zażyczy taki złodziej informatyk kurłaaa... Poszedł by do kopalni kurła na 12h to by zobaczył czym jest uczciwa praca....
@HaSSaN: w kąkutery klikają a potem bajońskie sumy wołajom.... ( ͡º͜ʖ͡º)
@marreczek: Oczy bolą... (╥﹏╥) tych torów przed stacja to powinna być max 1/3. Gdzie sygnalizacja zajętości torów? Ja rozumiem tez ze stacja czołowa ale jakieś odejście z tylu by się przydało, choćby pod ziemią. Polecam do poczytania https://wiki.openttd.org/pl/Manual/Stacje%20kolejowe
Żeby można było tak szybko, to trzeba zrobić asety, to co na ekranie, to minimum 2000+ godzin pracy grafików. Wklejane modele są niezoptymalizowane, proces optymalizacji na tablety minimum 1000+ godzin (ścinanie niepotrzebnej geometrii, ograniczanie ilości wielokątów). A no i silnik tu 18-24 lata pracy. ( ͡°͜ʖ͡°)
@qwerty7: Możemy tak drążyć dowolnie daleko. Skoro wliczamy stworzenie silnika, to wliczmy stworzenie języka w którym został zaprogramowany, stworzenie komputera na którym jest to realizowane, dojdźmy nawet do ewolucji mózgu którym to wymyślił. Ostatecznie wyjdzie nam, że na stworzenie tego potrzeba było 13,82 miliarda lat, wedle obecnej wiedzy. Wszak samo stworzenie życia nie wystarczy, było wiele procesów które musiały zaistnieć, by gówno ożyło.
Dlatego też przy każdej aktywności trzeba dawać jakieś
@onpanopticon: prędkość układania elementów to jedyny plus typa.Moim zdaniem przejawia brak logicznego myślenia, dało się to stworzyć szybciej, chociażby rozkładanie słupów oraz cable_componenta między nimi, strasznie długo się z tym p.. Mógł to znacznie przyspieszyc,wystarczylo otworzyć asset słupa i zaznaczyć miejsca dla cable componentu przy pomocy socketów następnie zaatachować cable componenty do slotów, lub w ogóle na szybko blueprinta napisac(spawn actor + przesuniecie wszystko w petli, odpowiednie zmienne zrobic publiczne i
Komentarze (113)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Lira i pałąk nie pozwalały na jazdę w obu kierunkach.
Ja zwrocilem uwage na jezdnie ktora jest wzglednie w dobrym stanie w porownaniu do budynkow, a przecież zdjęcia powojennej Warszawy dobrze pokazują ze gruz był wszedzie, na ulicy tak że nie było widać samej kostk brukoweji. Dodatkowo dziury, ziemia, rzeczy osobiste walajace sie pod nogami. No pewnie wiele detali pominąłem..
Oraz te dziwne rośliny, bo jie widzialem rosliny ktora pielaby się tworząc
@HaSSaN: w kąkutery klikają a potem bajońskie sumy wołajom.... ( ͡º ͜ʖ͡º)
Polecam do poczytania https://wiki.openttd.org/pl/Manual/Stacje%20kolejowe
Dlatego też przy każdej aktywności trzeba dawać jakieś
Level designer zajmuje się projektowaniem ścieżki przejścia, odpowiednią mikro i makro skalą, implementacją mechanik, skryptowaniem sekwencji.