Ja kiedyś bawiłem się 3D MAX Studio pod Dos`a ( ͡°͜ʖ͡°) To był hardcore ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°) Fajnie się przeglądało assety z gwiezdnych wojen ( ͡°͜ʖ͡°)
Ale teraz to proste, wszystko w 3D, tekstury na żywo, kiedyś rzeźbiło się w radiancie albo quarku i bardziej skomplikowane mapy do Quake3 kompilowały się po kilka godzin na sprzętach pokroju AthlonXP 1800. Teraz to mają łatwo ;)
Nie znam się na tym więc ciekawi mnie jedna prawa. Skąd graficy zajmujący się tematem biorą informacje dotyczące w miarę wiernego odwzorowania architektury, mniejsza o to czy np. pierzei XIX wiecznych kamienic, czy nawet średniowiecznej architektury szkieletowej itd.? Zauważyłem, że to jest czasami zrobione nawet zadziwiająco poprawnie, proporcje, rozwiązania konstrukcyjne itp. Tylko zdjęcia czy coś jeszcze? No bo nie chce mi się coś wierzyć, że graficy od gier sięgają do jakichś fachowych
@niecodziennyszczon: research(czyli tak graficy sięgają do książek i czasopism- no bardziej online wersji) oraz architekt na pokładzie developerskim. Architekci nie tylko w robienie realnych budynków idą po szkole.
@niecodziennyszczon: Głównie referki i tak jak @Mocaw napisał reaserch. Jakies 12 lat temu hoobytycznie rzeźbiłem w różnych programach i opierałem sie głównie na blueprintach dostępnych w Internecie. Swego czasu próbowałem zwizualizować remontowaną kamienice nieopodal mnie i wykorzystywałem dokumentacje od jakiegoś tam konserwatora zabytków, z czasem jednak porzuciłem projekt ( ͡°ʖ̯͡°) skonczyłem na takim etapie:
Te ptaki bardzo brzydko latają. Za wolno machają skrzydłami i w ogóle za wolno lecą. Tak to machają skrzydłami ptaki, które krążą wysoko na otwartym terenie, a nie jakieś gawrony w mieście.
Komentarze (113)
najlepsze
To był hardcore ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Fajnie się przeglądało assety z gwiezdnych wojen ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pabick: pod dosa był 3d studio, a dopiero na NT dali max
Aktualnie dla zabawy męczę edytor do doom2, community też większe więc ktoś kiedyś może zagra ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@msnrc: Ryby łapie.