Do Portu Lotniczego Lublin zbudowano specjalny tor. Żaden pociąg tu nie pojdzie
Od 7 listopada do Portu Lotniczego Lublin nie będzie można dojechać pociągiem. W nowych rozkładach nie ma ani jednego kursu na przystanek zlokalizowany przy samych drzwiach do lotniskowego terminalu.
dzambo z- #
- #
- #
- #
- 80
Komentarze (80)
najlepsze
@Bajzel2012:
Kolej się opłaca jak jest odpowiednio duży ruch, w Lublinie nie jest duży. Po co wywalono kasę na rozwiązanie problemu którego nie było? (skoro prywatne busy sobie dobrze radzą).
@Bajzel2012: do TGV państwo dopłaca, bo jest sporo na minusie (duże koszty utrzymania infrastruktury). W innych państwach nie wiem, ale może być podobnie.
Piszę jako ciekawostkę.
przy takim ruchu to przywożenie ludzi taksówkami by się opłacało.
Można podpisać umowę z firmą przewozową o "gotowość do przewozu" 24/7 i za tę usługę przelewać stałą kwotę, bez względu na realny ruch. A gotowość będzie polegać po prostu na odbieraniu telefonów od klientów i wożeniu ich taxi jak zamówią.
W 2019 lotu z lotniska skorzystało 450k ludzi. Sam Lublin ma oficjalnie 380k, więc...
Oczywiście pije do komentarzy, nie do samego znaleziska, ale robienie afery o linię kolejową w trakcie pandemii jest "trochę" nie uczciwe skoro samo lotnisko mocno ucierpiało.
@kofey: i mieli 30mln strat, jak w 2020 leciało sporo mniej ludzi to i straty mniejsze. Nie wiem jak to jest że sobie wyliczyli że powyżej 1,5mln ludzi to ma zysk przynosić jak narazie rachunek jest taki że im więcej pasażerów to straty większe.
Wycieczka samolotem na wakacje albo do UK to nie jest podstawowa potrzeba społeczna żeby był sens do tego dopłacać.
Na dodatek zajmują się tym ludzie niekompetentni. Poniżej przykład:
To jest polska mysl robic cos byle pieniadze wydac a pozniej sie okaze czy mialo to jakikolwiek sens. xD
@twar: tutaj jest całkiem sensowny artykuł o problemie https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27726893,polska-kolej-wstaje-z-kolan-zrywamy-dobre-tory-i-dajemy-nowe.html przewalanie miliardów na tory i brak kasy na puszczenie pociągów bo UE daje kasę na inwestycje (nawet te bez sensu) ale nikt nie ma pieniędzy na bieżące utrzymanie
W Lublinie nie istnieje kolej miejska, bo tory głównie lecą po mało zamieszkanych terenach. Teraz budują przystanek, który planowany był w latach 90 na południu. Lublin dopiero od kilku lat ma normalną regularną linię autobusową, która