@orzak: O trakcję samą w sobie bym się nie bał, ale o jakieś inne urządzenia niezbędne do jej funkcjonowania. Transformatory są na słupach, czy na poziomie gruntu?
@orzak: Szyny są obwodem powrotnym dla prądu z sieci trakcyjnej :) Ale tak, będzie działać dopóki nie zalana zostanie elektronika sterująca na lokomotywie.
Tak, na zdjęciu lokomotywa z silnikami - diesel - pradnica - silniki prądu stałego w zestawach kołowych
Spalinówki nie mają silnika diesla połączonego z kołami bezpośrednio, mają prądnice podłączona do wału diesla i silniki elektryczne izolowane od środowiska zewnętrzego napędzające bezpośrednio zestawy kołowe.
@Stivo75: Bzdura. Taki system jest pospolity ale nie jest jedynym U nas i w innych krajach gdzie trudno wykonać inny z uwagi na zacofanie techniczne. Przykładowy układ napędowy lokomotywy z przekładnią hydrauliczną
Pociąg elektryczny w teorii też pojedzie. Ten tutaj też jest elektryczny, brakuje mu tylko druta nad nim. Za to cały system sterowania ruchem rozwalony. No i kto by sie odwazyl puscic pociag gdy nie widac toru, woda lubi wymywać nasypy i moglaby byc to podroz prosto do dziury.
Trakcja to potencjał dodatni, szyna to potencjał ziemi (zerowy / GND). Prąd nadal popłynie do szyny i jeśli urządzenia elektryczne nie zostaną zalane to lokomotywa dalej pojedzie i nie porazi nikogo kto stoi obok w wodzie. Gorzej, kiedy woda zaleje za dużo w lokomotywie i spowoduje zwarcie linii dodatniej przed silnikiem, w takim przypadku prąd z trakcji popłynie przez wodę (zamiast przez silnik) to ziemi i... lepiej nie stać zbyt blisko. BTW:
BTW: lokomotywa spalinowa (nawet ta z filmu) to nadal lokomotywa elektryczna, tzn: z elektrycznym silnikiem + generatorem disela.
@opalek: No niekoniecznie i wątpię by ta. Przekładnie elektryczne były wykorzystywane w krajach o niskim poziomie technologii czyli też u nas bo są prymitywnie proste i znacznie prostsze niż przekładnie hydrauliczne. Na ile wiem to gdy mieliśmy jeszcze zimy to silniki lokomotyw w zimie potrafił zabić nawet śnieg więc wątpię by ta lokomotywa
- Głębokość peryskopowa! Pół naprzód! Cicha praca! - Ale Panie kapitanie Thomsen... nie możemy! Jesteśmy pociągiem! - PERYSKOPOWAAA!! - Tak jest Panie kapitanie! Peryskopowa! Dziób minus 10 rufa plus 5! Napełniaaaać! …
Komentarze (143)
najlepsze
Koła napędzają silniki elektryczne, zasilane z prądnic spalinowych.
Więc dużej różnicy nie będzie.
- diesel
- pradnica
- silniki prądu stałego w zestawach kołowych
Spalinówki nie mają silnika diesla połączonego z kołami bezpośrednio, mają prądnice podłączona do wału diesla i silniki elektryczne izolowane od środowiska zewnętrzego napędzające bezpośrednio zestawy kołowe.
Taki system jest pospolity ale nie jest jedynym
U nas i w innych krajach gdzie trudno wykonać inny z uwagi na zacofanie techniczne.
Przykładowy układ napędowy lokomotywy z przekładnią hydrauliczną
Gorzej, kiedy woda zaleje za dużo w lokomotywie i spowoduje zwarcie linii dodatniej przed silnikiem, w takim przypadku prąd z trakcji popłynie przez wodę (zamiast przez silnik) to ziemi i... lepiej nie stać zbyt blisko.
BTW:
@opalek:
No niekoniecznie i wątpię by ta.
Przekładnie elektryczne były wykorzystywane w krajach o niskim poziomie technologii czyli też u nas bo są prymitywnie proste i znacznie prostsze niż przekładnie hydrauliczne.
Na ile wiem to gdy mieliśmy jeszcze zimy to silniki lokomotyw w zimie potrafił zabić nawet śnieg więc wątpię by ta lokomotywa
@ultra: to jest
8FA-36C
Diesel-electric locomotive
@ultra: w pełni zgoda, silniki nie mogą brodzić bo to doprowadzi do zwarcia... Ale to przecież napisałem:
- Ale Panie kapitanie Thomsen... nie możemy! Jesteśmy pociągiem!
- PERYSKOPOWAAA!!
- Tak jest Panie kapitanie! Peryskopowa! Dziób minus 10 rufa plus 5! Napełniaaaać! …