Problem z rowerami elektrycznymi o którym nikt nie mówi
e-rowery są pełne niekompatybilnych systemów, których nie da się ze sobą mieszać. Ciekawe kiedy unia dostrzeże potrzebę ich ustandaryzowania.
hxctv z- #
- #
- #
- #
- 56
e-rowery są pełne niekompatybilnych systemów, których nie da się ze sobą mieszać. Ciekawe kiedy unia dostrzeże potrzebę ich ustandaryzowania.
hxctv z
Komentarze (56)
najlepsze
Branża jest mi znana i nie różni się niczym od innych: motoryzacyjnej, narzędziowej, komputerowej. Niech gość sobie kupi BMW M3 i pójdzie biadolić, że części od Audi RS4 nie pasują, to go w internetach zjedzą.
Uniwersalny hak przerzutki od SRAM (Universal Derailleur Hanger - UDH).
Ty podajesz przykłady samochodów, które są w rękach jednej korporacji.
Samochody są na rynku od dziesiątek lat, a rowery elektryczne dopiero się kształtują. Trzeba dać producentom i kitajcom czas, a będzie bardzo podobnie jak z samochodami i motocyklami. Jeśli mówić o problemie, to lepiej zacząć od tych urządzeń, które są
Żeby tylko elektrycznymi (ʘ‿ʘ) Przykłady:
* jeden z najprostszych komponentów - sztyca czyli wspornik siodła. W popularnym sklepie internetowym jest 71 modeli (a liczę tylko te sztywne) o 23 różnych średnicach --> https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/sztyce-rowerowe/standardowe/
* łożyska sterowe (przez nie kierownica skręca przednim kołem) - do jednej ramy pasują klasyczne albo ahead, albo zintegrowane, a może półzintegrowane. Pamiętaj o dobraniu łożysk do średnicy rury sterowej.
@ipkis123: prawdę mówiąc w tej branży to producenci telefonów sami się przerzucili na USB. Jedyna firma która była oporna to Apple i to głównie przeciwko niej UE wprowadziła standardyzację.
Narzekanie bo felgi od forda nie pasują do Volkswagena...
Normalne, że jest konkurencja, różne rozwiązania i postęp.
Jakby ci wyregulowali to nie byłoby wolności rozwiązań, nowych silników, baterii, bo każdy klepałby to samo gówno. Zanim by ustalili w branży kolejny standard to by 10 lat minęło...
Mam to w dupie. Kupiłem zwykłego Bafanga, który wymaga aby bateria tylko była. Wewnątrz jest samiuśki BMS bez "kontroli naruszenia bezpieczeństwa", jak się rozleci to tylko kupie ogniwa. Zamiast ekraniku można podpiąć telefon z free apką która od razu daje dostęp do konfiguracji silnika. Pieprzyć pedalarzy!
Budując rower musisz pamiętać że, ma mieć sprawny hamulec, dzwonek i światło odblaskowe z tyłu - i to wszystkie wymagania jakie musisz spełniać. W elektrycznym określone jest jeszcze maksymalne napięcie (48V), maksymalna moc ciągła 250W (chwilowa może być wyższa), odcięcie napędu przy 25km/h i możliwość włączenia silnika poprzez naciśnięcie pedału - spełniasz
@wykopyrek: przecież nie ma zakazu używania manetki, co nie jest zabronione to jest dozwolone.
Absolutnie i pod żadnym pozorem nie wolno tak robić. To bardzo niebezpieczne.
Jeśli nie posiadasz kasku zimowego, kupuje się dużą czapkę zakłada się od zewnątrz na kask. Nigdy pod kask.