Jazda elektrykiem ładowanym z takich dużych, niesamowicie wydajnych generatorów jak na filmie jest cały czas bardziej wydajna niż jazda spalinówką. Tutaj volvo 1800kg ze spalaniem 4.8/100 jest objeżdżane przez teslę ~2500kg w trybie "insane" zasilaną generatorem na diesla: https://youtu.be/tw-hHggAYFM
@teherty: Zapomniałeś, że generatory nie muszą spełniać żadnych norm spalin. A tu chyba o ekologię chodzi....? Do tego zapominasz o kosztach środowiskowych produkcji i utylizacji baterii.
@Hooch180: Jeżeli mówisz o standardzie EURO to oczywiście, że nie muszą bo standard euro określany jest w emisjach na przejechany kilometr, a taki generator nigdzie nie jedzie. Aczkolwiek taki generator jak w tej taksówce z filmu już musi spełniać te same normy co zwykła spalinówka. Producenci agregatów czasami i tak podają standard EURO jeżeli ten sam silnik był używany w jakimś skuterze czy innej kosiarce. Generatory mają za to normy STAGE
To że elektryka można naładować generatorem to zaleta, a nie wada. Spaliniaka z gniazdka nie naładujesz jak jakiś kontenerowiec postanowi stanąć bokiem w Kanale Suezkim, albo gdzieś w kraju wydobywającym ropę zacznie się kolejny konflikt. Mogą być różne sytuacje jak awaria sieci i wtedy lepiej naładować generatorem niż specjalnie na ten cel trzymać zapasową flotę autobusów, które mają wyjechać tylko wtedy kiedy nie ma chwilowo prądu. Spalanie biopaliwa jest neutralne jeżeli chodzi
Spaliniaka z gniazdka nie naładujesz jak jakiś kontenerowiec postanowi stanąć bokiem w Kanale Suezkim, albo gdzieś w kraju wydobywającym ropę zacznie się kolejny konflikt
Skoro spaliniak nie pojedzie bo nie będzie paliwa to czym ty ten generator zalejesz? Wodą?
@wykolejeniec_69 wodór jest wysoce energochłonny w produkcji, przewożeniu i przechowywaniu. W dodatku ulatuje ze zbiorników (tak jak energia z akumulatorów). To nie jest efektywne rozwiązanie. Elektryki są ok (bezposrednie wykorzystanie energii przy dużej sprawności) tylko magazyny energii nie są ok. Akumulatory to tragedia. Stosunek wagi do przechowywnej energii jest tragiczny. No i ogromny wpływ temeperatur na pojemność i żywotność.
Komentarze (90)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tutaj volvo 1800kg ze spalaniem 4.8/100 jest objeżdżane przez teslę ~2500kg w trybie "insane" zasilaną generatorem na diesla:
https://youtu.be/tw-hHggAYFM
https://www.quora.com/Is-it-more-efficient-to-fill-an-ICE-car-with-gasoline-or-to-charge-an-EV-through-a-generator-running-on-gasoline/answer/Predrag-Vasi%C4%87
tutaj pan ładnie tłumaczy dlaczego wysokiej jakości generator lub nawet cała sieć zasilana węglem będzie bardziej wydajna niż silnik spalinowy w przeciętnym aucie.
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/11hs05v/evs_are_far_cleaner_than_gaspowered_cars_even_if/javyxr9/
tutaj wyliczenia oparte na 2018 toyota camry vs
Generatory mają za to normy STAGE
Spalanie biopaliwa jest neutralne jeżeli chodzi
Skoro spaliniak nie pojedzie bo nie będzie paliwa to czym ty ten generator zalejesz? Wodą?
Elektryki są ok (bezposrednie wykorzystanie energii przy dużej sprawności) tylko magazyny energii nie są ok. Akumulatory to tragedia. Stosunek wagi do przechowywnej energii jest tragiczny. No i ogromny wpływ temeperatur na pojemność i żywotność.