Tesla Battery Degradation
Degradacja akumulatorów Tesli: 5-10% po 150 tys km. Z czego większość na początku a potem już nie spada. Duż zależy od typu akumulatorów, mniejszą degradację mają LFP (wersje standard) większe różnego rodzaju chemie NMC (Long range, performance). Na podstawie dziesiątków tysięcy rzeczywistych danych
kwanty z- #
- #
- #
- #
- 8
- Odpowiedz
Komentarze (8)
najlepsze
W skrócie, 200 tys km przebiegu przy minimalnej degradacji (<10%) dla typowych akumulatorów jest bez problemu osiągane. LFP mają niższą degradację niż NMC. Duże moce nie służą długiemu życiu - Tesla S Plaid wykazuje szybszą degradację, tam są silniki o mocy >1000KM. Przejechanie pół miliona km to nie będzie żaden wyczyn dla
@buchowo: To są bardzo różne akumulatory. Niby wszystkie są litowo-jonowe ale są profilowane w zupełnie inny sposób, używają innej chemii i to robi bardzo dużą różnicę.
Akumulatory w telefonach są projektowane tak, żeby miały jak największą energię grawimetryczną (Wh/kg). Cena jest mniej istotna, liczba ładowań też nie jest istotna, wystarczy 1000 razy (3 lata przy codziennym ładowaniu 0-100%).
W
https://www.moneysense.ca/spend/shopping/auto/repairing-corrosion-on-a-tesla-model-s-after-the-battery-warranty-has-expired/