Dawno temu byłem wielkim fanem klasycznych gier RTS takich jak Warcraft 2, AoE czy Command & Conquer. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł, że stworzę strategię czasu rzeczywistego gdzie każdą jednostką steruje inny gracz. Mamy 2 rasy, gracze dołączają do jednej lub drugiej i walczą o dominacje. Kto pierwszy zbuduje cud świata wygrywa. Mapy są generowane automatycznie po każdej zakończonej rozgrywce. Wszystkie przedmioty w grze trzeba wytworzyć z surowców porozrzucanych po mapie. Mamy tu elementy gier survivalowych, pasek życia nam spada gdy nie jemy. Musimy zdobyć pożywienie, na początku polując czy łowiąc ryby, później przechodząc na bardziej efektowne metody jak uprawa roli czy hodowla zwierząt. Każdy ma jedno życie. Jak zginiemy zaczynamy od zera. Mamy też elementy klasycznego RPG, levelowanie postaci, rozwijanie różnych zdolności. Możemy nastawić się na budowanie postaci wojownika, ale możemy też zupełnie unikać walki i skupić się na rzemiośle, budowaniu. Czy taka gra łącząca RTS z RPG i Survivalem ma sens a może wymyśliłem coś zupełnie sensu pozbawionego czas pokaże ;)
Gra została stworzona głównie z myślą o platformach mobilnych, ale można też odpalić na każdym komputerze z javą. Linki poniżej:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmstudio.mmorts
iOS: https://apps.apple.com/pl/app/forgotten-lands/id6480115791
PC (Java): https://dmgamestudio.com/files/forgotten_lands.zip
To nie jest moja pierwsza gra, stworzyłem wcześniej m.in. 2 gry MMORPG jedna w świecie fantasy, a druga w stylu postapokaliptycznym ala Fallout. Tutaj znajdziecie te gry: https://dmgamestudio.com/
Moja pierwsza gra MMO Forgotten Tales ma już ponad 11 lat i gra w nią około tysiąc osób dziennie. Gry tworzę samemu w javie korzystając z bardzo minimalistycznego silnika libgdx. Zlecam jedynie tworzenie grafiki. Jeśli jesteś grafikiem i podoba Ci się taki styl graficzny to zapraszam do współpracy :) Udało mi się zgromadzić międzynarodową społeczność, która wspiera mnie tworząc nowe mapy, przygody, testując, tłumacząc i moderując gry. Zaczynałem tworzenie gier na smartfony niedługo po tym jak się pojawiły (Android 1.5). Szybko rzuciłem wygodną prace w korpo i nie żałuję. Chętnie odpowiem na wszelakie pytania związane z developmentem gier.
Komentarze (98)
najlepsze
Czyli roguelike z base PVP :)
A tak, to gratuluje wydania 2x najtrudniejszego gatunku dla devów.
Twoje gry mogły by służyć za przykład jak wygląda gra gdy za environment i ux/ui bierze się programista, nie jest to jakaś uszczypliwość z mojej strony, ale stwierdzenie neutralnego faktu.
Programujesz w swoich grach wszystko w javie od zera? kod sieciowy, ui, fizyka... ?
Używam silnika libgdx, ale w zasadzie tylko do renderowania. Musiałem go też trochę podrasować bo wczytywanie tekstur jest tam w mało wydajny sposób zrealizowane. Jak zaczynałem tworzyć gry to musiałem wszystko samemu napisać bo nie istniały wtedy jeszcze sensowne silniki.
Do serializacji i komunikacji sieciowej używam biblioteki: kryonet Już od dawna nie rozwijana, ale muszę sie jej trzymać ze względu na kompatbilność wsteczną i w sumie nie mam
Nowa gra gombuderowa c:
Powodzenia! (づ•﹏•)づ