Włosi sprawdzili fotowoltaikę na torach kolejowych
Włoski producent podkładów kolejowych i badacze z mediolańskiej uczelni testowali potencjał podkładów wyposażonych w ogn
Bastion1980 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 43
- Odpowiedz
Włoski producent podkładów kolejowych i badacze z mediolańskiej uczelni testowali potencjał podkładów wyposażonych w ogn
Bastion1980 z
Komentarze (43)
najlepsze
Ciekawe, czy 1km tych podkładów wyprodukuje tyle energii, żeby przynajmniej zasilić tą maszynę na jednym kilometrze pracy. Śmiem wątpić.
@mango2018: Bez sensu jest takie rozważanie bo na torach nie ma non-stop pociągów więc równie dobrze 10km torów może zasilać jeden pociąg.
Anyway, sam pomysł z tym ogniwami jest totalnie poroniony. Największym kosztem w ogniwach obecnie obudowa, połączenia, koszt instalacji a nie miejsce na których będą instalowane. Więc tam koszt obudowy i
Rowery samochód EV zużywa 15-20kWh na 100km, ale musisz jeszcze uwzględnić straty konwersji energii i lądowania. Więc ostatecznie 5km to chyba absolutny max tego co można z dachu samochodu wyciągnąć. IMHO skórka niewarta wyprawki.
1. albo nie ma zywcem na co innego wydac pieniedzy i kazdy projekt nawet glupi, ale do ktorego mozna podpiac latke "zielony" i "nowoczesny" przechodzi, albo
2. albo, co gorsze, faktycznie, ktos
@Foxrate: pewnie trakcja elektryczna jest pociągnięta :/ ale w tym niezdrowym pędzie za zieloną transformacją wszystkie absurdy możliwe :)
1. Olbrzymi koszt w porównaniu z tradycyjną instalacją do tego wymagają olbrzymich ilości przewodów
2. Średnia wydajność ze względu na kąt ustawienia
3. Panele bardzo szybko się będą brudzić przez co ich wydajność będzie spadać (nie są pod kątem więc nawet deszcz dobrze nie spłucze kurzu)
4. Potencjalnie mogą się łatwo uszkodzić (wibracje/kamienie/etc.)
5. W wielu miejscach niemożliwe byłoby położenie takich