Ciekawe jest to, że małe samoloty otrzymują pozwolenie na start od razu po dużych, patrz 1:35, ten jeszcze się nie wzbił, a mały już startuje... Spodziewałem się odwrotnej sytuacji, tzn. że duży może startować zaraz po małym ze względu na mniejsze turbulencje...
@erzk: Jak już poprawiasz to poprawiaj dobrze. Zwrot "take off" jest zwrotem liczonym i może być użyty tylko raz przez kontrolera i pilota w czasie procedury startowej (katastrofa lotnicza na teneryfie") więc po zajęciu pasa używamy zwrotu Departure.
A co do rotate to "gaz" tez nei jest używany więc to nei jest profesjonalna korepsondencja tylko moja wariacja na ten temat
Komentarze (30)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
A co do rotate to "gaz" tez nei jest używany więc to nei jest profesjonalna korepsondencja tylko moja wariacja na ten temat
PILOT: TOWER, Lot 3312 (na przykład), at holding point runway 30, ready for departure.
TWR: Lot 3312, Line up runway 30, wind 280 degrees, 6 knots, runway 30, clear for take-off. When airborne contact approach at 135,525. Thank you, bye