Jak nazwać puste obiekty tak żeby było widać gdzie one są w edytorze ale podczas gry już nie? Widziałem że Tadełusz takie coś tam robił kiedyś @TadeuszSynZygmunta #unity3d
Spotkam w sobotni wieczór tutaj mirka kojarzącego coś z ncurses?
Chociaż to chyba błąd w #cpp gdzieś, ale nie wiem.
Dawno nie pisałem w cpp i gdzieś mam naruszenie pamięci. Ktoś pomoże?
O tutaj o wrzucam kod:
http://pastebin.com/PcPXKscM
Błąd jest gdzieś w klasie Player, bo konsola generuje mapkę, ale nic więcej już nie potrafi zrobić, znaczy generuje, chce zrobić krok dalej i wywala bład/system blokuje program.
Ktoś coś wspomoże?
#programowanie #cpp #
Chociaż to chyba błąd w #cpp gdzieś, ale nie wiem.
Dawno nie pisałem w cpp i gdzieś mam naruszenie pamięci. Ktoś pomoże?
O tutaj o wrzucam kod:
http://pastebin.com/PcPXKscM
Błąd jest gdzieś w klasie Player, bo konsola generuje mapkę, ale nic więcej już nie potrafi zrobić, znaczy generuje, chce zrobić krok dalej i wywala bład/system blokuje program.
Ktoś coś wspomoże?
#programowanie #cpp #
- 1
@Wyrewolwerowanyrewolwer: w warunkach typu:
if(!map[this->position.y-1][this->position.x] == 0 && dir) {
nie sprawdzasz zakresów tablicy (np. może wyjść odwołanie do map[-1][0])- 3
@Wyrewolwerowanyrewolwer: powinno być %c :) %s wymaga wskaźnika na łańcuch znaków a przekazujesz sam znak, który jest rzutowany na adres - i masz naruszenie pamięci
- 1
@Wyrewolwerowanyrewolwer: Polecam jak najszybciej zaprzyjaźnić się z debuggerem, od razu wskazałby linijkę z błędem
#unity3d #gamedev #programowanie #pytaniezmatmyxd
Jak mogę obliczyć kąt z dwóch punktów jak na pic rel, w unity
Jak mogę obliczyć kąt z dwóch punktów jak na pic rel, w unity
- 0
@ca1ek: var d = B - A; var tenkat = Mathf.Atan2(d.y, d.x); :) tenkat jest w radianach, i względem osi X a nie Y, ale to już łatwo sobie przekształcić: http://docs.unity3d.com/ScriptReference/Mathf.Atan2.html
- 2
#directx #cpp #c++ #rendering #pipeline #shaders #hlsl
Cześć słuchajcie, kodziłem troche w OpenGL a teraz chciałbym sie przerzucić na DirectXa. Mógłby mi ktoś podesłac kompletny rendering pipeline z shaderami i to co siedzi w cpp żeby wyrenderować cokolwiek, nawet zwykłego cuba? trochę się w składni HLSL gubie.
Dzięki!
Cześć słuchajcie, kodziłem troche w OpenGL a teraz chciałbym sie przerzucić na DirectXa. Mógłby mi ktoś podesłac kompletny rendering pipeline z shaderami i to co siedzi w cpp żeby wyrenderować cokolwiek, nawet zwykłego cuba? trochę się w składni HLSL gubie.
Dzięki!
- 0
@Kedriik: Najlepiej wziąć przykłady od Microsoftu: rysowanie trójkąta w Direct3D11. W kolejnych folderach masz coraz bardziej zaawansowane rzeczy.
- 1
@Kedriik: Główna różnica jest taka, że w DirectX operujesz na obiektach a nie na globalnej maszynie stanów jak w OpenGL. Dla mnie podejście DirectXowe jest dużo wygodniejsze, no ale to kwestia gustu. Zależy też to od tego, czy pisałeś w nowszym OpenGLu (VBO i te sprawy) czy w starszym (glBegin/glEnd i przyjaciele). Jeśli to pierwsze to będzie ci się łatwiej przesiąść.
Od razu polecam też pisać w najnowszym Visualu - masz
Od razu polecam też pisać w najnowszym Visualu - masz
- 0
Czy deferred shading na dzień dzisiejszy to opłacalna technika do wykorzystania w silniku graficznym? Są lepsze wyjścia?
G-Buffer kusi, a wydajnościowo pod względem liczby świateł na scenie nie widziałem nic lepszego(oczywiście w czasie rzeczywistym).
#gamedev #grafikakomputerowa #grafika3d
G-Buffer kusi, a wydajnościowo pod względem liczby świateł na scenie nie widziałem nic lepszego(oczywiście w czasie rzeczywistym).
#gamedev #grafikakomputerowa #grafika3d
- 4
@Brzysiek: Warto zainteresować się też innymi technikami, np. "tiled deferred", "forward+", czy "clustered shading" (http://www.humus.name/index.php?page=Articles&ID=7)
- 1
Jestem początkujący w #blender , zrobiłem sobie model postaci, fajnie wygląda (no, powiedzmy), i chciałbym go oteksturować, by potem wyeksprotować do #unity3d , jest to model low poly, nie chcę jakiś szczegółów, wystarczy kolor face. Jak to najlepiej zrobić?
1. Zrobić teksturę i w Paint Texture pomalować każdy face na kolor jaki chcę? Tylko wtedy były by postrzępione na krawędziach, więc trzeba by zwiększyć rozdzielczość tekstury, ale czy jest sens przechowywać dużą
1. Zrobić teksturę i w Paint Texture pomalować każdy face na kolor jaki chcę? Tylko wtedy były by postrzępione na krawędziach, więc trzeba by zwiększyć rozdzielczość tekstury, ale czy jest sens przechowywać dużą
- 1
@skew: @jigsaw96: Najlepszy będzie tryb "Vertex Paint" w blenderze. Potem wystarczy użyć odpowiedniego shadera. Na przykład takiego: http://pastebin.com/XAEK0aGR :) Sposób najprostszy i najwydajniejszy.
- 4
Mireczki potrzebuję pomocy... potrzebuje skrypt, który zainstaluje mi trzy .exe jeden po drugim (czyli skończy instalować 1szy, zacznie instalować 2gi itd) próbowałem zrobić .bat start "" /wait ale to za cholere nie działa. Ma to działać bez interakcji z użytkownikiem (puszczane przez SCCM'a).
LUB: jeśli ktoś z Was bawił sie narzędziem office Customization Tool (a dokładniej zakładaka Add/Modify Program - jak zrobić tak, by nie puszczał wszystkich .exe na raz? - muszę
LUB: jeśli ktoś z Was bawił sie narzędziem office Customization Tool (a dokładniej zakładaka Add/Modify Program - jak zrobić tak, by nie puszczał wszystkich .exe na raz? - muszę
- 2
- 2
Mirki z #gamedev , mam mały problem.
Co mogę zrobić, aby gracz wiedział, że to menu po lewej można scrollować w dół? Jakieś pomysły?
Co mogę zrobić, aby gracz wiedział, że to menu po lewej można scrollować w dół? Jakieś pomysły?
#unity3d wyszło tam w wersji 5.1 widzę dodali coś o multi i chyba tylko dla wersji pro, jest gdzieś to tego multi jakaś dokumentacja bo nie widziałem nigdzie
mirki co sądzicie? co można jeszcze poprawić? proszę o konstruktywną krytykę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) #gamedev #libgdx wołam też @JavaDevMatt i @TadeuszSynZygmunta bo się znają mają gry na google play i na ich zdaniu mi zależy ^^
- 2
@zgredinho: polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg
- 2
Zmieniłem model sterowania na W S A D , poprawka w UI na różnych rozdzielczościach bo wczorajszy build był z niezłymi błędami do tego wysokość kamery nad statkiem też zależy teraz od rozdzielczości. Przerzuciłem się na host na dropboxie ponieważ nie sprawia on problemów z "Failed to download data file". Kto tam chce popaczeć nowe sterowanie to zapraszam.
Link do giery
----------------------------
Zainteresowanych rozwojem gry zapraszam oczywiście do subskrypcji #wexgames i #
Link do giery
----------------------------
Zainteresowanych rozwojem gry zapraszam oczywiście do subskrypcji #wexgames i #
- 3
- 4
@Wextor: http://store.steampowered.com/hwsurvey "Primary Display Resolution" ?
- 1
Mireczki, najlepszy framework do gier (2d) na komórki ze wsparciem Windows Phone to ?
#gamedev
#gamedev
#programowanie #naukaprogramowania #cpp