- 1169
Mój dzień w pracy.
Postanowiłem się podzielić ze względu na nietypowe miejsce w jakim pracuje. To miejsce, a w zasadzie kraj to Chiny.
Mieszkam w niewielkiej (8mln mieszkańców) miejscowości na południe od Pekinu. Wiadomo, że najłatwiej w Chinach być nauczycielem języka angielskiego.
Pracuje nieregularnie w tygodniu głownie popołudniami, a w weekendy zarówno rano jak i wieczorem.
Moją pracę mogę podzielić na trzy różne typy
1. Lekcje w szkołach prywatnych.
Pracuje w kilku
Postanowiłem się podzielić ze względu na nietypowe miejsce w jakim pracuje. To miejsce, a w zasadzie kraj to Chiny.
Mieszkam w niewielkiej (8mln mieszkańców) miejscowości na południe od Pekinu. Wiadomo, że najłatwiej w Chinach być nauczycielem języka angielskiego.
Pracuje nieregularnie w tygodniu głownie popołudniami, a w weekendy zarówno rano jak i wieczorem.
Moją pracę mogę podzielić na trzy różne typy
1. Lekcje w szkołach prywatnych.
Pracuje w kilku
@Corazon: A jak u ciebie wygladaly pierwsze kilka dni? Bylem na poczatku zeszlego roku w troche mniejszym jiaxing (tylko 4.5mln) - wszedzie byl smog i jedzenie tez jakies dziwne i na 3 czy 4 dzien skonczylo sie jakas bardzo nieprzyjemna choroba - nie zdarzylo mi sie takie cos nigdy wczesniej a zwiedzilem juz spory kawalek azji i inne kraje.
Nie wydaje mi sie zeby to bylo komercyjnie oplacalne:
- wymogi do certyfikacji czegokolwiek co jest kategorii powered lift (nie jestem pewien jak to jest po polsku) sa bardzo trudne (jakakolwiek awaria podwoduje ze urzadzenie przestaje leciec, helikopter po calkowitej awarii silnika i elektryki jest w dalszym ciagu kontrolowalny i w
Nowoczesne silniki odrzutowe (a w zasadzie turbowentylatorowe) dostarczaja ciag przy pomocy tych samych praw fizyki co stare silniki tlokowe ze smiglem (bo sam rdzen silnika nie dostarcza duzo ciagu tylko napedza wielki wiatrak z przodu - ktory tak jest zoptymalizowana do granic mozliwosci wersja smigla ktore bylo uzywane od prawie 120
NASA ma to dobrze wytlumaczone.
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/propth.html
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/turbth.html
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/turbfan.html
Kazde troche inne, ale ostatecznie wszystko opiera sie na podstawowym
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/thrsteq.html
A pomiedzy silnikami ze smiglami a nowoczesnymi turbowentylatorowymi byly jeszcze https://en.wikipedia.org/wiki/Ducted_fan
W takim silniku tylko dolozyc wiecej lopat zmienic naped tego na cos co