Ostatnio napisałem wpis o Ikarusach z Ploeszti, i o dziwo cieszył się dosyć sporym zainteresowaniem, napiszę więc coś o nich jeszcze, bo przejrzałem trochę rumuńskich źródeł.
Otóż Ikarusy 260 i 280 jeździły w tym mieście już za komuny, ale w stosunkowo małych ilościach - komunikacja miejska korzystała głównie z rodzimych autobusów Rocar-DAC 112 i przegubowców Rocar-DAC 117, natomiast import węgierskich limuzyn do Rumunii był stosunkowo niewielki na tle innych krajów komunistycznych. Ich
Otóż Ikarusy 260 i 280 jeździły w tym mieście już za komuny, ale w stosunkowo małych ilościach - komunikacja miejska korzystała głównie z rodzimych autobusów Rocar-DAC 112 i przegubowców Rocar-DAC 117, natomiast import węgierskich limuzyn do Rumunii był stosunkowo niewielki na tle innych krajów komunistycznych. Ich
@WszeborWlostowic: najstarszy wóz z rocznika 1973 ma być zachowany przez pasjonatów z Bułgarii do tamtejszego muzeum.
Przejazd ostatnim liniowym Ikarusem 280 w Polsce
Budzący nostalgię filmik z przejazdu ostatnim eksploatowanym liniowo w Polsce Ikarusem 280 - pojazdem z rocznika 1991 będącym własnością MZK Kędzierzyn-Koźle, którego można spotkać w tym mieście w dni robocze na linii 13. Era liniowej eksploatacji tych pojazdów w naszym kraju jest bliska końca.
z- 15
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Ooo, mój film, tylko wysłałem koledze, który wstawił na swój kanał. Ta jazda była niezapomniana, a miesiąc potem pojechałem do Budapesztu też na Ikarusy. Pozdro! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szanujesz szkalujes #pkp
@Shishu: prawdę mówiąc uważam czeskie Bmz ex. ÖBB za NAJWYGODNIEJSZE* wagony przedziałowe jakimi jeździłem w życiu, bez kitu :P
*na równi z węgierskimi Bvmz
*na równi z węgierskimi Bvmz
Jekaterynburg - ostatnia twierdza "akordeonów" w Rosji
Przegubowe Ikarusy w byłym ZSRR, podobnie jak w naszym kraju, są autobusami kultowymi. W rosyjskojęzycznym świecie dostały ksywę "akordeon"(u nas Ikarusy nie miały żadnego przezwiska, były po prostu Ikarusami). Obecnie w większych niż kilka sztuk ilościach na obszarze postsowieckim autobusy te występują tylko w 4 miastach - mieście zamkniętym Śnieżyńsk, centrum rosyjskiego programu atomowego, Kiszyniowie - stolicy Mołdawii, Duszanbe - stolicy Tadżykistanu i w Jekaterynburgu
Przegubowe Ikarusy w byłym ZSRR, podobnie jak w naszym kraju, są autobusami kultowymi. W rosyjskojęzycznym świecie dostały ksywę "akordeon"(u nas Ikarusy nie miały żadnego przezwiska, były po prostu Ikarusami). Obecnie w większych niż kilka sztuk ilościach na obszarze postsowieckim autobusy te występują tylko w 4 miastach - mieście zamkniętym Śnieżyńsk, centrum rosyjskiego programu atomowego, Kiszyniowie - stolicy Mołdawii, Duszanbe - stolicy Tadżykistanu i w Jekaterynburgu
@kupczyk: @WszeborWlostowic: jest to Ikarus 280.17 (lokalna wersja węgierska), który przed zakupem do Polski jeździł w wojsku węgierskim.
Kiedyś MPK Rzeszów było twierdzą Jelczów PR110. Pierwsze 11 egzemplarzy trafiło tam już w 1979 roku i w następnych latach przybywało po kilkadziesiąt sztuk rocznie - np. w samym 1981 roku 40 sztuk.
Początkowo Rzeszów nie odbiegał pod tym względem od innych średnich i dużych polskich miast. Sytuacja zmieniła się w połowie lat 80.
Otóż w 1984 na skutek kryzysu powstał nowy, tańszy model o nazwie Jelcz M11. Był to w zasadzie
Początkowo Rzeszów nie odbiegał pod tym względem od innych średnich i dużych polskich miast. Sytuacja zmieniła się w połowie lat 80.
Otóż w 1984 na skutek kryzysu powstał nowy, tańszy model o nazwie Jelcz M11. Był to w zasadzie
@WszeborWlostowic: wiem, że odkop, ale ostatnie PR110M jeździły we Wrocławiu nie do 1992, lecz do 1997 roku. ;)
Tramwaje w Charkowie, 2017 rok
No tak trochę kiepsko to wygląda.
z- 225
- #
- #
- #
- #
- #
- #
@4d1n: W Berlinie Tatry mają zostać wycofane do końca tego roku, a już teraz nie jeżdżą planowo, tylko na specjalnych wzmocnieniach.
@KwadratowyPomidor2: w MPK Wrocław jest jeszcze 35 składów tego typu, z czego 4 ma takie drzwi jak na załączonym obrazku.
@KwadratowyPomidor2: Wszystkie (poza 11, 31, 32 i 33), nie ma stałych przydziałów.
@nn1upl: Zależy dla kogo straszny. Dla mnie to jest normalny, typowy stary dzwonek. :P
@nn1upl: Zależy dla kogo straszny. Dla mnie to jest normalny, typowy stary dzwonek. :P
@KwadratowyPomidor2: Chyba co Ty bredzisz. To, co mówię, jest prawdą. ;) To, że jest już ich malutko, to nie znaczy, że nie można ich spotkać na każdej linii (oprócz tych 11, 31, 32 i 33).
nie.
- nie.
Co prawda jeszcze przez kilka miesięcy będą jeździć na zwykłych liniach 280-tki w wersji trolejbus oraz niskopodłogowe
No i Arriva ujeżdżała w Budapeszcie jednego manuala (BPV-127) - pozyskała go na jakiś kontrakt na za tramwaje.