Witam, programowałem już coś ale nigdy nie zajmowałem się programowaniem gier oraz grafiki 3D. Mam pytanie do obeznanych - co by się najlepiej nadało do, powiedzmy, napisania najprostszej gry FPP? Czy brnąć w Unity3D dla C#, czy jest jakieś inne proste i wydajne rozwiązanie? #gamedev #programowanie #unity3d
@Apolinary: w unity robisz wszystko bardzo szybko i sprawnie, nie trzeba dużo kodzić (nie tylko C#, ale również JavaScript, był jeszcze pseudo Python, ale go już wycofali w Unity 5). Dużo rzeczy wykonuje się automatycznie (np. animacje postaci wprost ze sprajtu). I co najważniejsze - wszystko jest multiplatformowe (iOS, Android, WinUniversalApp, Web...). Polecam.
@Apolinary: Możesz spróbować też UDK. Do zrobienia prostej strzelanki korzystając z gotowych assetów nie potrzeba prawie w ogóle znajomości ani programowania ani tworzenia grafiki 3D.
@Apolinary: No to jak najbardziej też możesz sobie poprogramować. UnrealEngine 4 teraz został udostępniony za darmo, zrezygnowali tam z UnrealScripta na rzecz C++.
#gamedev #programowanie #unity3d
@Apolinary: prościej niż Unity + C# gry FPP się nie da (pomijam oczywiście jakieś FPS Creatory)