Wpis z mikrobloga

Witam. Kolejny spamer tagu proszący o poradę zgłasza się. Żeby nie było - przejrzałem trochę wpisów, ale nie mam doświadczenia z chińczykami więc proszę o pomoc.

Szukam telefonu i zastanawiam się nad kilkoma rozwiązaniami. Przede wszystkim wymagania:
1. Android, w tym akutalizacja bądź stockowo Android 5
2. rozmiar ekranu 5 cali. Może być więcej ale przy zachowaniu sensownego rozmiaru telefonu - niewiele większy niż LG G3, który jeszcze potrafię wygodnie utrzymać.
3. RAM minimum 2gb, nie wiem czy warto szukać czegoś z 3 dokładając często niemało do ceny?
4. ROM minimum 16gb (16 pod warunkiem możliwości instalowania apek na SD, dla 64gb niekoniecznie slot SD)
5. przyzwoity aparat (wiadomo, że przy niskich cenach szału nie będzie)
6. sensowna bateria
7. bluetooth 4
8. Dual Sim dużym plusem

Do czego potrzebuję telefonu - do podstawowego korzystania, chcę komfortowo przeglądać internet i nie myśleć o wymianie przez najbliższe 2 lata. Na telefonie za wiele nie gram, bo co to za granie bez przycisków.

Budżet. Mówiąc szczerze najchętniej zmieściłbym się w 1000 złotych przy czym im mniej tym lepiej. No chyba, że ktoś mnie przekona, że warto wydać więcej. Część z moich znajomych ma OnePlus One i wydaje się być super - może warto dołożyć do lepszego telefonu lub np. zaczekać na OnePlus2?

Żeby nie było - znalazłem stronę kimovil i przejrzałem wyniki. Mówiąc szczerze połowy producentów nie znam. Kilka z takich, które mi coś mówią:
1. Elephone P6000 - bardzo tani (poniżej 600zł), właściwie wszystko co trzeba ma - 124$
2. Elephone P3000s - dodatkowo 3gb ramu, rozdzielczość Full HD - 200$
3. Elephone P7000 - też 3gb - 220$
Czy warto inwestować w Elephony? Coś o nich słyszałem, ale pewniejsze wydają mi się Xiaomi i Meizu.
4. Xiaomi Mi3 - wydaje się solidniejszy, niestety bez dual sim, wersja 64gb - 250 euro
5. Meizu M1 Note - większy ale powinien być w miarę znośny (ok 150mm), Full HD, cena 180/211 Euro